Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Volkswagen musí kvůli Dieselgate utahovat opasky. Na to nyní doplatí i automobilka Audi, která podle německého tisku přijde o vlastní platformy vozů.
Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Respektovaný německý list Der Spiegel zjistil, že šéf Audi Rupert Stadler měl nedávno důležitou promluvu ke svým zaměstnancům. Během té jim sdělil, že veškeré nadcházející investice automobilky jsou nyní "pod kontrolou" samotného koncernu Volkswagen.

Pozastaveny jsou plány pro stavbu nového centra pro crash testy i aerodynamického tunelu. Stále více se spekuluje také o tom, že Audi bude muset upustit i od své vlastní platformy MLB, na které jsou postaveny modely jako A4, A7 či A8. Nejistá je budoucnost supersportu R8 a nedávno jsme informovali také o tom, že německá automobilka může ukončit své působení i v legendární závodní sérii Le Mans.

Zajímavosti | Sport | Audi

Další oběť Dieselgate? Audi zvažuje konec v Le Mans!

Německý tisk potvrdil také to, že zrušena byla možnost masivní investice do technologického centra v Ingolstadtu. To chtělo Audi vybudovat hned vedle dálniční sítě, kde by 75 nových budov propojovala vlastní křižovatka. Nic z toho ale nebude, odstraněn už byl i oficiální web celého projektu.

Volkswagen musí šetřit

Wolfsburgský koncern musí kvůli emisnímu skandálu snížit provozní náklady o 10 % během jednoho roku, naopak chce zlepšit efektivitu svých závodů o 5-8 %. Z fabrik postupně mizí třetí i víkendové směny. Audi už omezila kapacitu zaměstnanců, kteří pracovali na výrobě platformy MLB.

Spekuluje se o tom, že následující generace modelů A4 a A5 bude postavena na platformě MQB, kterou využívá sesterský Passat, což by mimo jiné přineslo i příčně uložené motory. Větší vozy Audi (včetně A6 a A7) se zase mohou postavit na platformě MSB, která je základem Porsche Panamera. To by znamenalo, že nejnovější varianty A6 a A7 budou nabízeny s pohonem zadních, případně všech kol.

„Audi si i nadále striktně zachová vlastnosti typické pro svou značku,“ uvedla automobilka v oficiálním vyjádření pro Autocar. „I když jsou tu určité moduly, které přebíráme od ostatních členů koncernu, Audi bude vždy identifikovatelná jako automobil se čtyřmi kruhy, jehož výrobce zaměstnává více než deset tisíc zaměstnanců ve své hlavní divizi v Ingolstadtu.“

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků