Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Volkswagen musí kvůli Dieselgate utahovat opasky. Na to nyní doplatí i automobilka Audi, která podle německého tisku přijde o vlastní platformy vozů.
Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Respektovaný německý list Der Spiegel zjistil, že šéf Audi Rupert Stadler měl nedávno důležitou promluvu ke svým zaměstnancům. Během té jim sdělil, že veškeré nadcházející investice automobilky jsou nyní "pod kontrolou" samotného koncernu Volkswagen.

Pozastaveny jsou plány pro stavbu nového centra pro crash testy i aerodynamického tunelu. Stále více se spekuluje také o tom, že Audi bude muset upustit i od své vlastní platformy MLB, na které jsou postaveny modely jako A4, A7 či A8. Nejistá je budoucnost supersportu R8 a nedávno jsme informovali také o tom, že německá automobilka může ukončit své působení i v legendární závodní sérii Le Mans.

Další oběť Dieselgate? Audi zvažuje konec v Le Mans!

Další oběť Dieselgate? Audi zvažuje konec v Le Mans!

Německý tisk potvrdil také to, že zrušena byla možnost masivní investice do technologického centra v Ingolstadtu. To chtělo Audi vybudovat hned vedle dálniční sítě, kde by 75 nových budov propojovala vlastní křižovatka. Nic z toho ale nebude, odstraněn už byl i oficiální web celého projektu.

Volkswagen musí šetřit

Wolfsburgský koncern musí kvůli emisnímu skandálu snížit provozní náklady o 10 % během jednoho roku, naopak chce zlepšit efektivitu svých závodů o 5-8 %. Z fabrik postupně mizí třetí i víkendové směny. Audi už omezila kapacitu zaměstnanců, kteří pracovali na výrobě platformy MLB.

Spekuluje se o tom, že následující generace modelů A4 a A5 bude postavena na platformě MQB, kterou využívá sesterský Passat, což by mimo jiné přineslo i příčně uložené motory. Větší vozy Audi (včetně A6 a A7) se zase mohou postavit na platformě MSB, která je základem Porsche Panamera. To by znamenalo, že nejnovější varianty A6 a A7 budou nabízeny s pohonem zadních, případně všech kol.

„Audi si i nadále striktně zachová vlastnosti typické pro svou značku,“ uvedla automobilka v oficiálním vyjádření pro Autocar. „I když jsou tu určité moduly, které přebíráme od ostatních členů koncernu, Audi bude vždy identifikovatelná jako automobil se čtyřmi kruhy, jehož výrobce zaměstnává více než deset tisíc zaměstnanců ve své hlavní divizi v Ingolstadtu.“

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků