Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Volkswagen musí kvůli Dieselgate utahovat opasky. Na to nyní doplatí i automobilka Audi, která podle německého tisku přijde o vlastní platformy vozů.
Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Respektovaný německý list Der Spiegel zjistil, že šéf Audi Rupert Stadler měl nedávno důležitou promluvu ke svým zaměstnancům. Během té jim sdělil, že veškeré nadcházející investice automobilky jsou nyní "pod kontrolou" samotného koncernu Volkswagen.

Pozastaveny jsou plány pro stavbu nového centra pro crash testy i aerodynamického tunelu. Stále více se spekuluje také o tom, že Audi bude muset upustit i od své vlastní platformy MLB, na které jsou postaveny modely jako A4, A7 či A8. Nejistá je budoucnost supersportu R8 a nedávno jsme informovali také o tom, že německá automobilka může ukončit své působení i v legendární závodní sérii Le Mans.

Další oběť Dieselgate? Audi zvažuje konec v Le Mans!

Další oběť Dieselgate? Audi zvažuje konec v Le Mans!

Německý tisk potvrdil také to, že zrušena byla možnost masivní investice do technologického centra v Ingolstadtu. To chtělo Audi vybudovat hned vedle dálniční sítě, kde by 75 nových budov propojovala vlastní křižovatka. Nic z toho ale nebude, odstraněn už byl i oficiální web celého projektu.

Volkswagen musí šetřit

Wolfsburgský koncern musí kvůli emisnímu skandálu snížit provozní náklady o 10 % během jednoho roku, naopak chce zlepšit efektivitu svých závodů o 5-8 %. Z fabrik postupně mizí třetí i víkendové směny. Audi už omezila kapacitu zaměstnanců, kteří pracovali na výrobě platformy MLB.

Spekuluje se o tom, že následující generace modelů A4 a A5 bude postavena na platformě MQB, kterou využívá sesterský Passat, což by mimo jiné přineslo i příčně uložené motory. Větší vozy Audi (včetně A6 a A7) se zase mohou postavit na platformě MSB, která je základem Porsche Panamera. To by znamenalo, že nejnovější varianty A6 a A7 budou nabízeny s pohonem zadních, případně všech kol.

„Audi si i nadále striktně zachová vlastnosti typické pro svou značku,“ uvedla automobilka v oficiálním vyjádření pro Autocar. „I když jsou tu určité moduly, které přebíráme od ostatních členů koncernu, Audi bude vždy identifikovatelná jako automobil se čtyřmi kruhy, jehož výrobce zaměstnává více než deset tisíc zaměstnanců ve své hlavní divizi v Ingolstadtu.“

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků