Audi kombinuje cestování a hraní ve virtuální realitě. Využívá k tomu pohyby auta

Cestování v autě spojené s hraním ve virtuální realitě. Na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas ukázalo Audi zajímavou představu zabíjení času na dlouhých cestách.

Jako řidič budete projíždět nudnou krajinou či městem, ale pasažéři na zadních sedačkách si budou užívat akcí naplněnou jízdu ve virtuální realitě. Technologie Audi Holoride totiž spojuje dnes už známé hraní ve virtuální realitě, které je přímo propojeno a synchronizováno s pohyby vozu, v němž sedíte.

V praxi to znamená, že pohyby vozu jsou součástí dění ve hře, kterou zrovna cestující vidí skrze klasický VR headset. V tomto případě Audi prezentovalo technologii zatím na uzavřeném okruhu, kde pasažéři vyzkoušeli na zadním sedadle vesmírnou hru Marvel’s Avengers: Rocket’s Rescue Run. V níž hráč sedí ve vesmírné lodi z filmu Strážci Galaxie.

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

„Pokud auto zatočí do těsné zatáčky, stejný pohyb provede i loď ve virtuální realitě. Pokud auto akceleruje, loď ve hře udělá v reálném čase to samé,“ sděluje automobilka v tiskové zprávě. Audi zmiňuje, že pouze ukazuje možnosti technologie a jeho systém stojí na otevřené platformě, kterou budou moci v budoucnu využívat další herní vývojáři či jiné automobilky.

Novinka musela být samozřejmě předvedena na palubě nejnovějšího elektromobilu e-Tron, jenž sám o sobě hraje na strunu budoucnosti dopravy. Audi mimochodem dodává, že herní systém propojený s pohyby auta můžeme čekat dostupný veřejnosti už do tří let. Zřejmě tedy čekejte stále se zvyšující počet herních titulů, kterými si budete při jízdě moci zkrátit čas.

Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Kreativitě se přitom meze nekladou a díky plánovému propojení vozidel s infrastrukturou prý budou možnosti virtuálního hraní na zadních sedačkách podle Audi o to různorodější. Výrobce například mluví o kvízu, který byste museli při stání na červené vyřešit v časovém úseku do bliknutí zelené. 

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 12 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků