Audi kombinuje cestování a hraní ve virtuální realitě. Využívá k tomu pohyby auta

Cestování v autě spojené s hraním ve virtuální realitě. Na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas ukázalo Audi zajímavou představu zabíjení času na dlouhých cestách.

Jako řidič budete projíždět nudnou krajinou či městem, ale pasažéři na zadních sedačkách si budou užívat akcí naplněnou jízdu ve virtuální realitě. Technologie Audi Holoride totiž spojuje dnes už známé hraní ve virtuální realitě, které je přímo propojeno a synchronizováno s pohyby vozu, v němž sedíte.

V praxi to znamená, že pohyby vozu jsou součástí dění ve hře, kterou zrovna cestující vidí skrze klasický VR headset. V tomto případě Audi prezentovalo technologii zatím na uzavřeném okruhu, kde pasažéři vyzkoušeli na zadním sedadle vesmírnou hru Marvel’s Avengers: Rocket’s Rescue Run. V níž hráč sedí ve vesmírné lodi z filmu Strážci Galaxie.

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

„Pokud auto zatočí do těsné zatáčky, stejný pohyb provede i loď ve virtuální realitě. Pokud auto akceleruje, loď ve hře udělá v reálném čase to samé,“ sděluje automobilka v tiskové zprávě. Audi zmiňuje, že pouze ukazuje možnosti technologie a jeho systém stojí na otevřené platformě, kterou budou moci v budoucnu využívat další herní vývojáři či jiné automobilky.

Novinka musela být samozřejmě předvedena na palubě nejnovějšího elektromobilu e-Tron, jenž sám o sobě hraje na strunu budoucnosti dopravy. Audi mimochodem dodává, že herní systém propojený s pohyby auta můžeme čekat dostupný veřejnosti už do tří let. Zřejmě tedy čekejte stále se zvyšující počet herních titulů, kterými si budete při jízdě moci zkrátit čas.

Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Kreativitě se přitom meze nekladou a díky plánovému propojení vozidel s infrastrukturou prý budou možnosti virtuálního hraní na zadních sedačkách podle Audi o to různorodější. Výrobce například mluví o kvízu, který byste museli při stání na červené vyřešit v časovém úseku do bliknutí zelené. 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků