Audi již testuje další dvě eReSka (spy photos)

Rozšíření nabídky ostrých modelů Audi je na spadnutí. Vyvolenými budou RS6 a kupé TT RS, po delší odmlce s turbomotorem.

Audi TT RS

Můžete si pomyslet, cože se vám to snažíme na fotografiích „tétéčka“ ukázat. Když se ale podíváte lépe, určitě si všimnete dvojice velkorážních výfuků a velkých vrtaných brzd s logem RS. Ano, tohle bude nejostřejší TT. První zprávy hovoří o tom, že Audi plánuje návrat k přeplňovanému pětiválci a TT je modelem, u kterého by k tomu mělo dojít. V kupé bude mít objem 2,5 l a bude dopován hned dvěma turby.

Očekávaný výkon motoru bude někde okolo 257 kW (350 k) a na všechna čtyři kola bude přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Později má být k dispozici i nový vývojový stupeň dvouspojkové převodovky DSG, který bude schopen pracovat i s vysokým točivým momentem přeplňovaného motoru.

Sériová TT RS bude od základních verzí patřičně odlišena. Dostane nový agresivní nárazník s velkými nasávacími otvory, zadní difuzor, širší prahy, blatníky, vnější zrcátka s hliníkovými kryty a brzdové třmeny s logem RS. I v interiéru budete vědět, že sedíte v něčem extra.

Do prodeje se RS TT dostane v roce 2008.

Za zmínku taky stojí, že  ani sériová TT nezůstane stranou a dočká se vylepšení. Zanedlouho bude v Passatu R36 uveden nový šestiválec o objemu 3,6 litru, který v TT nahradí současný vrchol v nabídce -  motor 3,2 V6 FSI.  Výkon nového šestiválce bude 206 kW (280 k), což je o 30 koní víc než má zmiňovaná současná verze. Výkonově tak TT překoná BMW Z4 3,0si s 265 koňmi.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi TT RS

Audi RS6

BMW M5 a Mercedes E63 AMG dostanou nového soupeře. Naše fotografie pocházejí z Nürburgringu, kde Audi novou RS6 testovalo. I když to tak nevypadá, mohutné nasávací otvory v předním nárazníku, velké brzdy a nové oválné koncovky výfuků napovídají, že se skutečně o RS6 jedná.

Pod kapotu auta bude agregát vycházející z atmosférického desetiválce 5,2 l FSI použitého u S6 (420 k) a S8 (450 k). Ten ale dostane přeplňování, které mu pomůže dosáhnout výkonu okolo 382-404 kW (520-550 k). To bude víc, než mají soupeři a v bitvě o co nejvyšší výkony tak půjde Audi do čela. Jen pro připomenutí, minulý model RS měl pod kapotou osmiválec 4,2 l se dvěma turbodmychadly a výkonem 331 kW (450 k). RS6 bude k dostání jako sedan i kombi a svou premiéru si odbude příští rok na jarním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi RS6

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků