Audi již testuje další dvě eReSka (spy photos)

Rozšíření nabídky ostrých modelů Audi je na spadnutí. Vyvolenými budou RS6 a kupé TT RS, po delší odmlce s turbomotorem.

Audi TT RS

Můžete si pomyslet, cože se vám to snažíme na fotografiích „tétéčka“ ukázat. Když se ale podíváte lépe, určitě si všimnete dvojice velkorážních výfuků a velkých vrtaných brzd s logem RS. Ano, tohle bude nejostřejší TT. První zprávy hovoří o tom, že Audi plánuje návrat k přeplňovanému pětiválci a TT je modelem, u kterého by k tomu mělo dojít. V kupé bude mít objem 2,5 l a bude dopován hned dvěma turby.

Očekávaný výkon motoru bude někde okolo 257 kW (350 k) a na všechna čtyři kola bude přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Později má být k dispozici i nový vývojový stupeň dvouspojkové převodovky DSG, který bude schopen pracovat i s vysokým točivým momentem přeplňovaného motoru.

Sériová TT RS bude od základních verzí patřičně odlišena. Dostane nový agresivní nárazník s velkými nasávacími otvory, zadní difuzor, širší prahy, blatníky, vnější zrcátka s hliníkovými kryty a brzdové třmeny s logem RS. I v interiéru budete vědět, že sedíte v něčem extra.

Do prodeje se RS TT dostane v roce 2008.

Za zmínku taky stojí, že  ani sériová TT nezůstane stranou a dočká se vylepšení. Zanedlouho bude v Passatu R36 uveden nový šestiválec o objemu 3,6 litru, který v TT nahradí současný vrchol v nabídce -  motor 3,2 V6 FSI.  Výkon nového šestiválce bude 206 kW (280 k), což je o 30 koní víc než má zmiňovaná současná verze. Výkonově tak TT překoná BMW Z4 3,0si s 265 koňmi.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi TT RS

Audi RS6

BMW M5 a Mercedes E63 AMG dostanou nového soupeře. Naše fotografie pocházejí z Nürburgringu, kde Audi novou RS6 testovalo. I když to tak nevypadá, mohutné nasávací otvory v předním nárazníku, velké brzdy a nové oválné koncovky výfuků napovídají, že se skutečně o RS6 jedná.

Pod kapotu auta bude agregát vycházející z atmosférického desetiválce 5,2 l FSI použitého u S6 (420 k) a S8 (450 k). Ten ale dostane přeplňování, které mu pomůže dosáhnout výkonu okolo 382-404 kW (520-550 k). To bude víc, než mají soupeři a v bitvě o co nejvyšší výkony tak půjde Audi do čela. Jen pro připomenutí, minulý model RS měl pod kapotou osmiválec 4,2 l se dvěma turbodmychadly a výkonem 331 kW (450 k). RS6 bude k dostání jako sedan i kombi a svou premiéru si odbude příští rok na jarním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi RS6

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků