Kapitoly článku:
A6 Allroad
Na lednovém autosalónu v Detroitu slavila premiéru studie Allroad Quattro, u níž je už jasné, že ji v roce 2006 uvidíme sjíždět z výrobní linky. Náklady na první generaci vystoupaly až na 200 miliónů euro, kdežto náklady na novou generaci přijdou Audi na pouhou pětinu, zhruba 40 miliónů eur. Úspory ve vývoji by se měly kladně odrazit na samotném vozu. Automobilka by chtěla vtisknout modelu A6 Allroad punc kvality a luxusu. Že by reakce na nedávno uvedený Mercedes R-klasse? Pod kapotou A6 Allroadu bude v základu motor 3.2 V6 FSI, následovat bude 4.2 V8 FSI a nafťák 3.0 V6 TDI; zda se objeví i 4.0 V8 TDI, který dostal koncept, není jasné. Tento motor bude vyhrazen spíše pro Q7.
Krátce o studii Allroad: Na délku měří 4,93 m, je široká 1,89 m a o 60 mm vyšší než předchozí, resp. současný model. Přední světlomety složené ze 14 diod LED mají dle tiskové zprávy stejnou svítivost jako xenony; LED se nachází i vzadu. Na střeše se nachází velké panoramatické okno, které výrazným způsobem prosvětluje interiér. Studie stojí na 19" kolech s pneumatikami 255/45 R19, které byly vyvinuty jen pro tento koncept.
Pod kapotou se nachází naftový osmiválec 4.0 V8 TDI s lehce zvýšeným výkonem na 210 kW (286 k), který je dostupný už v 3 200 otáčkách. Točivý moment dosahuje na hodnotu 650 Nm, a to mezi 1 600 a 3 000 ot. Na stovku zrychlí vůz za 6,4 s, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Pro demonstraci pružnosti motoru uvádí Audi i zrychlení z 80 na 120 km/h za 4,9 s. Motor je vybaven filtrem pevných částic a plní normu Euro 4. Stejně jako motory 2.7 V6 a 3.0 V6 TDI i čtyřlitr používá piezoelektrické ovládání vstřikovací ventilů, vstřikovací tlak jest 1 650 barů. Hmotnost motoru činí pouhých 259 kg.
Studie Allroad
Audi Q5/Q7
Audi Pikes Peak, koncept představený na detroitském autosalonu v lednu 2003, se začne vyrábět pod názvem Q7 koncem letošního roku v Bratislavě stejně jako Volkswagen Touareg. Sériová podoba bude konceptu velmi podobná, upraví se ale maska a zadní světlomety, aby více pasovaly do současného designerského trendu automobilky. Do prodeje půjde Q7 na přelomu současného a příštího roku. Během roku 2007 se představí také menší SUV se jménem Q5, které bude postaveno na nové generaci modelu A4. Model Q7 již byl oficiálně představen a to formou webové prezentace, na které byla odhalena jeho silueta z profilu. Zveřejněna byla také oficiální fotografie lehce maskovaného vozu při jízdě v prachu.
O motorech se zatím jen spekuluje, zdroje se nepatrně rozchází. Nejprve se objeví zážehový osmiválec 4.2 V8 FSI s výkonem 254 kW, který bude vycházet ze současného provedení bez přímého vstřiku paliva FSI. Druhým motorem při uvedení na trh bude nový naftový třílitrový šestiválec 3.0 V6 TDI s výkonem 165 kW, který si odbyl premiéru v Audi A6 a nyní se nachází i pod kapotou Volkswagenu Touareg a Phaeton. Později přibude základní zážehový šestiválec 3.6 V6 FSI, který bude vycházet z motoru 3.2 V6 FSI; výkon nebude nijak oslnivý, 206 kW ale bude pro rozhýbání velkého vozu bohatě stačit. Stejný motor se mimochodem objeví pod kapotou ostrého Volkswagenu Passat R36. Z dalších motorů se uvažuje o 4.0 V8 TDI (cca 200 kW) a 5.2 V10 FSI (309 kW).
Oficiální fotografie
Špionážní fotografie a ilustrace (© Automedia)
Malá rekapitulace
- A3 facelift: jaro 2005
- A4 Coupé: zatím neurčeno (možná pod názvem A5)
- A4 Cabriolet facelift: během roku 2005
- RS4: léto 2005
- S3: během roku 2005
- RS3: během roku 2006
- TT: během roku 2006 (kabrio možná až v roce 2007)
- A6 Allroad: druhá polovina 2006
- Q5 (malé SUV): během roku 2007
- Q7 (velké SUV): na přelomu roku 2005/2006