Audi jede naplno: RS3, TT, A6 Allroad, Q7...

Audi jede naplno: RS3, TT, A6 Allroad, Q7...

Audi chystá na letošní a příští rok hned několik novinek. Dočkáme se ostrého modelu RS4, překvapí nás rychlé S3 a RS3, objeví se druhá generace kupé a kabria TT. Následovat bude A6 Allroad a ryzí SUV s označením Q7. Nebude chybět také faceliftované A4 Cabrio.

Kapitoly článku:


Facelift pro A3, ostré S3 a RS3

Po zveřejnění plánů Volkswagen zveřejňujeme další článek o budoucnosti, tentokrát dceřinky Volkswagenu, Audi. Ta v nejbližší době chystá facelift modelu A3, který dostane stejnou přední masku, jako má jeho mladší sourozenec A3 Sportback. Otázkou je, zda je to dobře, rozdílné masky mohly vozy odlišovat. Behěm tohoto roku doplní řadu A3 ostřejší model S3, který měl dle starších informací dostat motor 3.2 V6 FSI; nově se ale zdroje zmiňují o motoru 3.6 V6 FSI s výkonem 206 kW (280 k), který dostane také Volkswagen Golf R36 a Passat R36.


Tip: velkém speciáluTajné projekty

Ještě výkonnější bude model RS3, který dostane tentýž motor, ale přeplňovaný turbem. Výkon se dostane až na cca 350 koní (257 kW), točivý moment pak bude mít hodnotu okolo 450 Nm. Na stovku by se nová RS3 dostane za pět sekund. Ve standardu bude sekvenční převodovka DSG s řazením pod volantem. Novinka bude mít vylepšený vzhled: výraznější nárazníky, zvětšené nasávací otvory, snížený podvozek, 18" kola a další drobnosti, které upravené sériovky od výrobců běžně dostávají. Cenu S3 odhadujeme na 1,3 milionu korun, RS3 pak bude stát určitě více než 1,5 mil. Kč. Na trhu se RS3 objeví v roce 2006, pravděpodobně současně s příchodem BMW M1 a M3.

  
Možná podoba Audi RS3

TT

Nová generace TT nahradí tu dosavadní v roce 2006, Audi se ale nespokojí jen s kupé a kabrioletem. V roce 2007 nebo 2008 by se mohla objevit další verze, jakési víceúčelové TT s karosérii protaženou dozadu, čímž vznikne větší zavazadlový prostor s přibližným objemem 300/600 litrů (600 po sklopení zadní řady sedadel). Současně s tím by se měl zvětšit prostor pro cestující vzadu. Na novou verzi Shooting Brake (vzpomeňte si na Porsche 911 kombi) je ale ještě čas, navíc jej ještě vedení koncernu Volkswagen neodsouhlasilo, takže je možné, že z projektu nakonec zůstane jen koncept.

TT bude mít řadu prvků z Golfu a nového Passatu. Kompaktní sportovní vozítko dostane elektromechanické servořízení, spojené s moderním ESP a čtyřkánálovým ABS s možností přerozdělení brzdného tlaku dle potřeby na jednotlivá kola. Z motorů se nejdříve dočkáme čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k), který se již zabydluje v dalších modelech (A3, A4, Golf GTI). Následovat bude další benzínový agregát 3.2 V6 FSI (184 kW/250 k) a možná se dočkáme i ostré verze RS, která dostane přeplňovaný šestiválec 3.6 V6 s výkonem rovných 350 k (257 kW) – stejný motor bude mít i RS3. U verze Shooting Brake, který nebude úplně ryzím sporťákem, se počítá i s nafťákem 3.0 V6 TDI s výkonem 165 kW (225 k).

Zákazník si bude moci vybrat mezi klasickou šestistupňovou převodovkou nebo příplatkovou sekvenční převodovkou DSG s řadícími pádly pod volantem. Karosérie bude mít zhruba o 20-50 % více hliníkových prvků, v interiéru bude mimo jiné i MMI, tedy multimediální interface, který má např. A6 nebo A8.

  
Ilustrace možné podoby kupé a kabria

  TT jako Shooting Brake

A4/S4 Cabrio

Audi A4 Cabrio je posledním modelem čtyřkové řady, který ještě nedostal facelift. Tím už prošel základní sedan a kombi, stejně jako ostrá verze S4 a S4 Avant. Nový vzhled dostal i nejrychlejší čtyřkový model, RS4 s osmiválcem 4.2 V8 FSI o výkonu 420 koní. Pod kapotou faceliftovaného kabrioletu se jistě objeví nové motory, které dostal sedan a kombi (např. 2.0 TFSI či 3.2 V6 FSI) a vypadnou staré motory jako 2.4 V6 či 3.0 V6. Na posledních obrázcích vidíte kabriolet v úpravě S-line. (další fotografie)

Poznámka: Některé zdroje píší i o modelu A4 Coupé (A5), které by mohlo být konkurencí pro Mercedes-Benz CLK či BMW 3 Coupé. Otázkou je, zda se představí ještě na základě současné generace nebo až té příští.

  
Foto: © Automedia

RS4

Nové Audi RS4 si odbylo svou premiéru v Ženevě, vychází vzhledově z faceliftované áčtyřky. Oproti svému předchůdci nemá pod kapotou turbomotor (2.7 V6 280 kW a 440 Nm), ale po vzoru M3 či M5 „obyčejný“ atmosférický motor. Jde o klasický osmiválec 4.2 V8, ovšem s přímým vstřikováním a výkonem vyhnaným na 309 kW/8 250 ot. (420 k). Maximální točivý moment je jen nepatrně nižší než u předchozího šestiválce, tedy 430 Nm a je dostupný v 5 500 ot. Na stovku zrychlí ostrá eresčtyřka za 4,8 s a dvoustovkou uhání už za 16,6 s. Maximálka je omezena na 250 km/h.

Pohon je přenášen klasicky na všechna kola pomocí diferenciálu Torsen, který za standardních podmínek má rozdělení výkonu na nápravy 40:60. Na stovku zrychlí ostrá eresčtyřka za 4,8 s a dvoustovkou uhání už za 16,6 s. Maximálka je omezena na 250 km/h. Potenciál motoru krotí 365mm kotoučové brzdy vpředu a 324mm kotouče vzadu. Ty jsou schovány pod 18" litými koly s pneumatikami 255/40, za příplatek můžete mít kola 255/35 R19.

Podvozek je pro lepší stabilitu snížen, a to o 30 mm, stabilitě pomůže i větší rozchod, který je širší o 37 mm vpředu a o 47 mm vzadu. Nechybí ani aktivní tlumiče, které dokáží měnit tuhost odpružení. Stabilizační systém ESP, který je ve standardní výbavě, byl naladěn na pozdější zásah, aby příliš brzy nezarazil řidiče v rozjezdu. Je v něm integrováno také vysoušení brzd občasným nepatrným přibrzděním; tím se odstraní z kotoučů přebytečná voda. (další informace)

  

  

Audi A6

Audi A6 je prestižní model vyšší střední třídy. K tradičním přednostem v podobně propracovaného interiéru a pohonu quattro přidává v současné generaci i vytříbené jízdní vlastnosti. Skvělé jsou přeplňované motory TFSI a TDI.

Ceny, motory • Audi A6 Allroad • Test Audi A6 50 TDI • Elektromobil • Test Audi A6 55 TFSI quattro

Doporučujeme

Články odjinud