Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových modelů. Jedná se o 3.0 a 2.0 TFSI varianty a také S5 a S4.

Automobilka Audi musí zastavit prodej svých benzínových modelů. Důvody jsou ve skutečnosti hned dva.

Ten první je, že nové softwarové změny u motorů V6 s turbem změnily celkovou spotřebu vozu. Audi tvrdí, že nový systém má za cíl zlepšení dodávky energie v jízdních režimech Auto a Comfort. 

Audi uvádí na český trh tři nové pětiválcové modely. RS3 přijde na 1,5 milionu

Audi uvádí na český trh tři nové pětiválcové modely. RS3 přijde na 1,5 milionu

Druhý důvod je spojen s přidaným mild-hybridním systémem v motoru 2.0 TFSI. Ten měl poskytnout lepší spotřebu pohonných hmot. Přesně o 10 procent. Ale Audi připustilo, že spotřeba naopak stoupla, a to o 0,2 l na 100 km.

"Motor 2.0 TFSI se trochu liší," prohlásil mluvčí Audi s tím, že proces byrokracie zůstává stejný.

Audi demonstruje stabilitu nové A8. V hlavní roli doutník a kýbl vody

Audi demonstruje stabilitu nové A8. V hlavní roli doutník a kýbl vody

V současné době tedy Audi z těchto důvodů čeká na schválení změn německými úředníky. Do té doby budou všichni další členové EU nuceni přerušit prodej. Proces by měl trvat 6-8 týdnů.

"Pokud provádíte takovou změnu, musíte informovat dopravní úřad o certifikaci procesu. Ten může trvat 4-6 týdnů. Někdy samozřejmě i 2 měsíce a Audi je nyní uprostřed tohoto procesu. V okamžiku, kdy víme, že máme vyšší spotřebu máme jedinou možnost. Přestat prodávat, dokud neuveřejníme nové údaje," uvedla automobilka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků