Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových modelů. Jedná se o 3.0 a 2.0 TFSI varianty a také S5 a S4.

Automobilka Audi musí zastavit prodej svých benzínových modelů. Důvody jsou ve skutečnosti hned dva.

Ten první je, že nové softwarové změny u motorů V6 s turbem změnily celkovou spotřebu vozu. Audi tvrdí, že nový systém má za cíl zlepšení dodávky energie v jízdních režimech Auto a Comfort. 

Audi uvádí na český trh tři nové pětiválcové modely. RS3 přijde na 1,5 milionu

Audi uvádí na český trh tři nové pětiválcové modely. RS3 přijde na 1,5 milionu

Druhý důvod je spojen s přidaným mild-hybridním systémem v motoru 2.0 TFSI. Ten měl poskytnout lepší spotřebu pohonných hmot. Přesně o 10 procent. Ale Audi připustilo, že spotřeba naopak stoupla, a to o 0,2 l na 100 km.

"Motor 2.0 TFSI se trochu liší," prohlásil mluvčí Audi s tím, že proces byrokracie zůstává stejný.

Audi demonstruje stabilitu nové A8. V hlavní roli doutník a kýbl vody

Audi demonstruje stabilitu nové A8. V hlavní roli doutník a kýbl vody

V současné době tedy Audi z těchto důvodů čeká na schválení změn německými úředníky. Do té doby budou všichni další členové EU nuceni přerušit prodej. Proces by měl trvat 6-8 týdnů.

"Pokud provádíte takovou změnu, musíte informovat dopravní úřad o certifikaci procesu. Ten může trvat 4-6 týdnů. Někdy samozřejmě i 2 měsíce a Audi je nyní uprostřed tohoto procesu. V okamžiku, kdy víme, že máme vyšší spotřebu máme jedinou možnost. Přestat prodávat, dokud neuveřejníme nové údaje," uvedla automobilka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků