Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových modelů. Jedná se o 3.0 a 2.0 TFSI varianty a také S5 a S4.

Automobilka Audi musí zastavit prodej svých benzínových modelů. Důvody jsou ve skutečnosti hned dva.

Ten první je, že nové softwarové změny u motorů V6 s turbem změnily celkovou spotřebu vozu. Audi tvrdí, že nový systém má za cíl zlepšení dodávky energie v jízdních režimech Auto a Comfort. 

Audi uvádí na český trh tři nové pětiválcové modely. RS3 přijde na 1,5 milionu

Audi uvádí na český trh tři nové pětiválcové modely. RS3 přijde na 1,5 milionu

Druhý důvod je spojen s přidaným mild-hybridním systémem v motoru 2.0 TFSI. Ten měl poskytnout lepší spotřebu pohonných hmot. Přesně o 10 procent. Ale Audi připustilo, že spotřeba naopak stoupla, a to o 0,2 l na 100 km.

"Motor 2.0 TFSI se trochu liší," prohlásil mluvčí Audi s tím, že proces byrokracie zůstává stejný.

Audi demonstruje stabilitu nové A8. V hlavní roli doutník a kýbl vody

Audi demonstruje stabilitu nové A8. V hlavní roli doutník a kýbl vody

V současné době tedy Audi z těchto důvodů čeká na schválení změn německými úředníky. Do té doby budou všichni další členové EU nuceni přerušit prodej. Proces by měl trvat 6-8 týdnů.

"Pokud provádíte takovou změnu, musíte informovat dopravní úřad o certifikaci procesu. Ten může trvat 4-6 týdnů. Někdy samozřejmě i 2 měsíce a Audi je nyní uprostřed tohoto procesu. V okamžiku, kdy víme, že máme vyšší spotřebu máme jedinou možnost. Přestat prodávat, dokud neuveřejníme nové údaje," uvedla automobilka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků