Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových modelů. Jedná se o 3.0 a 2.0 TFSI varianty a také S5 a S4.

Automobilka Audi musí zastavit prodej svých benzínových modelů. Důvody jsou ve skutečnosti hned dva.

Ten první je, že nové softwarové změny u motorů V6 s turbem změnily celkovou spotřebu vozu. Audi tvrdí, že nový systém má za cíl zlepšení dodávky energie v jízdních režimech Auto a Comfort. 

Audi uvádí na český trh tři nové pětiválcové modely. RS3 přijde na 1,5 milionu

Audi uvádí na český trh tři nové pětiválcové modely. RS3 přijde na 1,5 milionu

Druhý důvod je spojen s přidaným mild-hybridním systémem v motoru 2.0 TFSI. Ten měl poskytnout lepší spotřebu pohonných hmot. Přesně o 10 procent. Ale Audi připustilo, že spotřeba naopak stoupla, a to o 0,2 l na 100 km.

"Motor 2.0 TFSI se trochu liší," prohlásil mluvčí Audi s tím, že proces byrokracie zůstává stejný.

Audi demonstruje stabilitu nové A8. V hlavní roli doutník a kýbl vody

Audi demonstruje stabilitu nové A8. V hlavní roli doutník a kýbl vody

V současné době tedy Audi z těchto důvodů čeká na schválení změn německými úředníky. Do té doby budou všichni další členové EU nuceni přerušit prodej. Proces by měl trvat 6-8 týdnů.

"Pokud provádíte takovou změnu, musíte informovat dopravní úřad o certifikaci procesu. Ten může trvat 4-6 týdnů. Někdy samozřejmě i 2 měsíce a Audi je nyní uprostřed tohoto procesu. V okamžiku, kdy víme, že máme vyšší spotřebu máme jedinou možnost. Přestat prodávat, dokud neuveřejníme nové údaje," uvedla automobilka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků