Audi hlásí výrobu dvoumilionté A4

Stříbrné Audi A4 s třílitrovým zážehovým motorem a bezestupňovou automatickou převodovkou multitronic, které před několika dny opustilo ingolstadtský závod Audi je již dvoumiliontým automobilem této řady.
Audi hlásí výrobu dvoumilionté A4

Trocha historie

Historie A4 se začala psát v roce 1972, kdy bylo představeno první Audi 80. Těchto vozů se ve čtyřech generačních podobách vyrobilo v letech 1972 až 1995 více než 4,5 milionu. První modely nesoucí označení A4 se na automobilovém trhu objevily v roce 1994 a v dnešní podobě A4 vyjelo v roce 2000.

Klepněte pro větší obrázek

Současná A4 patří spolu s BMW trojkové řady a Mercedesem třídy C na špičku nabídky střední třídy. Mezi hlavní přednosti patří kvality zpracování a vyspělé technologie, jako např. stálý pohon všech kol quattro, vznětové motory TDI s přímým vstřikováním paliva do válců, bezestupňová automatická převodovka multitronic nebo bohatá nabídka prvků výbavy. Mezi zápory patří na prvním místě vyšší cena, menší prostor pro pasažéry (ve srovnání například s Fordem Mondeo) nebo „uniformita interiéru s ostatními členy koncernu.

Výroba A4

V loňském roce vyrobila automobilka Audi celkem 305 081 vozů Audi A4. Dvacetdva procent všech vyrobených A4 je vybaveno pohonem všech kol quattro a padesát procent má pod kapotou některý ze vznětových motorů.

Kombi, u Audi nazývané Avant, má ve vyrobených modelech třiceti procentní podíl, což je ve srovnání s konkurencí dobrý výsledek. Hlavní příčina je v povedeném designu kombíku, který uvádí plných 40 % zákazníků jako důvod proč se pro A4 Avant rozhodlo.

Základní provedení Audi A4 koupíte na českém trhu za Kč 830 000,- a pod kapotou bude mít čtyřválec o objemu 1.6 litru s maximálním výkonem 102 koní.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků