Audi hlásí výrobu dvoumilionté A4

Stříbrné Audi A4 s třílitrovým zážehovým motorem a bezestupňovou automatickou převodovkou multitronic, které před několika dny opustilo ingolstadtský závod Audi je již dvoumiliontým automobilem této řady.
Audi hlásí výrobu dvoumilionté A4

Trocha historie

Historie A4 se začala psát v roce 1972, kdy bylo představeno první Audi 80. Těchto vozů se ve čtyřech generačních podobách vyrobilo v letech 1972 až 1995 více než 4,5 milionu. První modely nesoucí označení A4 se na automobilovém trhu objevily v roce 1994 a v dnešní podobě A4 vyjelo v roce 2000.

Klepněte pro větší obrázek

Současná A4 patří spolu s BMW trojkové řady a Mercedesem třídy C na špičku nabídky střední třídy. Mezi hlavní přednosti patří kvality zpracování a vyspělé technologie, jako např. stálý pohon všech kol quattro, vznětové motory TDI s přímým vstřikováním paliva do válců, bezestupňová automatická převodovka multitronic nebo bohatá nabídka prvků výbavy. Mezi zápory patří na prvním místě vyšší cena, menší prostor pro pasažéry (ve srovnání například s Fordem Mondeo) nebo „uniformita interiéru s ostatními členy koncernu.

Výroba A4

V loňském roce vyrobila automobilka Audi celkem 305 081 vozů Audi A4. Dvacetdva procent všech vyrobených A4 je vybaveno pohonem všech kol quattro a padesát procent má pod kapotou některý ze vznětových motorů.

Kombi, u Audi nazývané Avant, má ve vyrobených modelech třiceti procentní podíl, což je ve srovnání s konkurencí dobrý výsledek. Hlavní příčina je v povedeném designu kombíku, který uvádí plných 40 % zákazníků jako důvod proč se pro A4 Avant rozhodlo.

Základní provedení Audi A4 koupíte na českém trhu za Kč 830 000,- a pod kapotou bude mít čtyřválec o objemu 1.6 litru s maximálním výkonem 102 koní.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků