Audi h-tron concept a A4 allroad: Dvě světové premiéry pro Detroit

Ani automobilka Audi nechybí na autosalonu v Detroitu, kam přivezla hned několik novinek. Ve světové premiéře se zde představuje koncept h-tron quattro a nová generace A4 allroad quattro.

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Audi h-tron quattro concept navazuje na koncept e-tron představený ve Frankfurtu. Základ obou vozů je velmi podobný, ale je zde jeden významný rozdíl. Nová studie totiž pracuje s palivovými články, které přeměňují vodík na elektrickou energii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po čistě elektrickém konceptu e-tron představuje Audi novou verzi pracující s vodíkovými články. Jmenuje se h-tron quattro concept

Vodík je čerpán z trojice nádrží uložených pod prostorem pro posádku. Nádrže mohou být kompletně naplněné už za čtyři minuty, přičemž jejich objem stačí k ujetí šesti stovek kilometrů. Vůz jako takový pohání dvojice elektromotorů, kdy se každý stará o jednu nápravu.

Audi e-tron quattro vyráží do boje proti BMW X6 s elektrickým pohonem

Audi e-tron quattro vyráží do boje proti BMW X6 s elektrickým pohonem

Ten vpředu má výkon 90 kW, ten zadní pak nabídne 140 kW. Zrychlení na 100 km/h umí h-tron za méně než sedm sekund a maximálně jede 200 km/h. Vůz také používá akumulátor, do kterého se ukládá energie získaná při rekuperování. Tu systém následně využívá při akceleracích.

Zobrazit tiskovou zprávu

Druhou důležitou novinkou je A4 nové generace v provedení allroad quattro. Přesně podle známého receptu dostal i tento vůz oplastovanou karoserii a vyšší podvozek. Rozdíl oproti sériové verzi činí v závislosti na použitých kolech 23 až 34 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhou důležitou premiérou představenou v Detroitu je Audi A4 allroad quattro. Opět jde o oplastovanou verzi klasického kombíku

V nabídce budou naftové motory o výkonu 120 kW (163 k) nebo 140 kW (190 k). Později dorazí ještě provedení s výkonem 110 kW (150 k). Případní zájemci ale mohou sáhnout také po dvou verzích motoru 3.0 TDI, kdy ta slabší má 160 kW (218 k) a ta silnější 200 kW (272 k). Příznivci benzinu si přijdou na své u motoru 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k).

Bez ohledu na zvolenou motorizaci dostanete vždy pohon všech kol. Naopak podle vybraného motoru bude váš vůz kombinován buď se šestistupňovým manuálem, případně se sedmi nebo osmistupňovým automatem. Do prodeje dorazí nový allroad v létě letošního roku. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků