Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

Spekulace se nemýlily. Audi v Paříži opravdu představilo dieselelektrický roadster na bázi konceptu eTron. (video)

Koncept e-Tron od své premiéry v Detroitu povyrostl. Otevřený roadster s tradičním označením Spyder, který jsme prvně zmínili již dříve, je v porovnání s původním kupé o 130 mm delší a o 30 mm širší, celkové rozměry (d/š/v) tak činí 4 060/1 810/1 110 mm. Otevřený e-Tron je navíc oproti kupé poněkud realističtější co do potenciálu eventuální sériové výroby. Jak si možná vzpomenete, e-Tron Coupe bylo čistým elektromobilem, zatímco Spyder kombinuje vznětový motor s elektromotory.

Podélně před zadní nápravou je usazen vidlicový šestiválec TDI o výkonu 300 koní (221 kW) a točivém momentu vrcholícím hodnotou 650 Nm pohánějící kola zadní nápravy. Každé z předních kol je navíc doplněno elektromotory, jež přidávají dalších 87 koní (64 kW) a 352 Nm. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1 450 kg a je rozložena mezi nápravy v ideálním poměru 50:50, což naznačuje velmi dobré jízdní vlastnosti. Audi e-Tron Spyder zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s, zatímco nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Ještě působivější je však slibovaná spotřeba paliva, jež v kombinovaném režimu vykazuje průměr 2,2 l/100 km, emise CO2 pak činí jen 59 g/km. Palivová nádrž na 50 litrů nafty tak stroji pohodlně vystačí na ujetí vzdálenosti 1 000 km. V režimu čistě elektrického pohonu e-Tron Spyder urazí až 50 km rychlostí do 60 km/h.

Při pohledu na přiložené snímky doporučujeme vaší pozornosti zvláště ty fotografie, jež zachycují hrátky s předními i zadními světlomety.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi e-Tron Spyder
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků