Audi e-tron Sportback v akci: Stylovější verze elektromobilu najíždí testovací kilometry

Nedlouho po uvedení modelu e-tron do prodeje se už Audi chystá na premiéru druhé karosářské varianty elektrického SUV.

Trend modelů kategorie SUV se splývavou zádí je stále naživu, tudíž není překvapením, že méně praktické karosářské varianty se zanedlouho dočká i elektromobil e-tron od Audi. Ostatně německá automobilka nám již letos v Ženevě ukázala maskovaný předprodukční prototyp (viz galerie). Z testování v mrazivých podmínkách Finska přitom pochází nejnovější upoutávka, na které můžeme „stylovější“ e-tron Sportback vidět v pohybu.

Sportback bude tedy klasickým rozšířením nabídky SUV e-tron, a to pro zájemce s trochu „výstřednějším“ vkusem. Dále chce samozřejmě Audi tímto krokem navýšit prodeje e-tronu. Produkce Sportbacku bude rovněž probíhat v závodě Audi v belgickém Bruselu. Prodej má započít na konci letošního roku.

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Sportback si samozřejmě vypůjčí techniku standardního e-tronu. Čekat tak můžeme dvojici elektromotorů pro pohon všech kol, souhrnný výkon obou jednotek 300 kW (408 koní), točivý moment 664 N.m, zrychlení z nuly na stovku kolem 5,7 sekundy a maximální rychlost 200 km/h.  

Kapacita akumulátorů činí v e-tronu 95 kWh a dojezd na jedno nabití je podle Audi (a metodiky WLTP) přes 400 km. E-tron pak nabízí možnost nabíjení na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem výkonem až 150 kW, přičemž v takovém případě se na 80 % kapacity akumulátoru dostanete asi za půl hodiny.

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Standardní Audi e-tron začíná v ČR na cenovce 2.094.900 Kč. Je tedy možné, že stylovější Sportback bude nabízen s menším příplatkem. Na druhou stranu, nedávno uvedené Audi RS 5 Sportback přijelo na český trh s identickou cenou jako u standardního kupé RS 5. Možná tedy Audi zvolí stejnou strategii a karosářské varianty e-tronu nebude cenově rozlišovat.  

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků