Audi e-tron Sportback v akci: Stylovější verze elektromobilu najíždí testovací kilometry

Nedlouho po uvedení modelu e-tron do prodeje se už Audi chystá na premiéru druhé karosářské varianty elektrického SUV.

Trend modelů kategorie SUV se splývavou zádí je stále naživu, tudíž není překvapením, že méně praktické karosářské varianty se zanedlouho dočká i elektromobil e-tron od Audi. Ostatně německá automobilka nám již letos v Ženevě ukázala maskovaný předprodukční prototyp (viz galerie). Z testování v mrazivých podmínkách Finska přitom pochází nejnovější upoutávka, na které můžeme „stylovější“ e-tron Sportback vidět v pohybu.

Sportback bude tedy klasickým rozšířením nabídky SUV e-tron, a to pro zájemce s trochu „výstřednějším“ vkusem. Dále chce samozřejmě Audi tímto krokem navýšit prodeje e-tronu. Produkce Sportbacku bude rovněž probíhat v závodě Audi v belgickém Bruselu. Prodej má započít na konci letošního roku.

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Sportback si samozřejmě vypůjčí techniku standardního e-tronu. Čekat tak můžeme dvojici elektromotorů pro pohon všech kol, souhrnný výkon obou jednotek 300 kW (408 koní), točivý moment 664 N.m, zrychlení z nuly na stovku kolem 5,7 sekundy a maximální rychlost 200 km/h.  

Kapacita akumulátorů činí v e-tronu 95 kWh a dojezd na jedno nabití je podle Audi (a metodiky WLTP) přes 400 km. E-tron pak nabízí možnost nabíjení na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem výkonem až 150 kW, přičemž v takovém případě se na 80 % kapacity akumulátoru dostanete asi za půl hodiny.

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Standardní Audi e-tron začíná v ČR na cenovce 2.094.900 Kč. Je tedy možné, že stylovější Sportback bude nabízen s menším příplatkem. Na druhou stranu, nedávno uvedené Audi RS 5 Sportback přijelo na český trh s identickou cenou jako u standardního kupé RS 5. Možná tedy Audi zvolí stejnou strategii a karosářské varianty e-tronu nebude cenově rozlišovat.  

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků