Audi e-tron Sportback v akci: Stylovější verze elektromobilu najíždí testovací kilometry

Nedlouho po uvedení modelu e-tron do prodeje se už Audi chystá na premiéru druhé karosářské varianty elektrického SUV.

Trend modelů kategorie SUV se splývavou zádí je stále naživu, tudíž není překvapením, že méně praktické karosářské varianty se zanedlouho dočká i elektromobil e-tron od Audi. Ostatně německá automobilka nám již letos v Ženevě ukázala maskovaný předprodukční prototyp (viz galerie). Z testování v mrazivých podmínkách Finska přitom pochází nejnovější upoutávka, na které můžeme „stylovější“ e-tron Sportback vidět v pohybu.

Sportback bude tedy klasickým rozšířením nabídky SUV e-tron, a to pro zájemce s trochu „výstřednějším“ vkusem. Dále chce samozřejmě Audi tímto krokem navýšit prodeje e-tronu. Produkce Sportbacku bude rovněž probíhat v závodě Audi v belgickém Bruselu. Prodej má započít na konci letošního roku.

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Sportback si samozřejmě vypůjčí techniku standardního e-tronu. Čekat tak můžeme dvojici elektromotorů pro pohon všech kol, souhrnný výkon obou jednotek 300 kW (408 koní), točivý moment 664 N.m, zrychlení z nuly na stovku kolem 5,7 sekundy a maximální rychlost 200 km/h.  

Kapacita akumulátorů činí v e-tronu 95 kWh a dojezd na jedno nabití je podle Audi (a metodiky WLTP) přes 400 km. E-tron pak nabízí možnost nabíjení na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem výkonem až 150 kW, přičemž v takovém případě se na 80 % kapacity akumulátoru dostanete asi za půl hodiny.

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Standardní Audi e-tron začíná v ČR na cenovce 2.094.900 Kč. Je tedy možné, že stylovější Sportback bude nabízen s menším příplatkem. Na druhou stranu, nedávno uvedené Audi RS 5 Sportback přijelo na český trh s identickou cenou jako u standardního kupé RS 5. Možná tedy Audi zvolí stejnou strategii a karosářské varianty e-tronu nebude cenově rozlišovat.  

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků