Audi e-tron Sportback v akci: Stylovější verze elektromobilu najíždí testovací kilometry

Nedlouho po uvedení modelu e-tron do prodeje se už Audi chystá na premiéru druhé karosářské varianty elektrického SUV.

Trend modelů kategorie SUV se splývavou zádí je stále naživu, tudíž není překvapením, že méně praktické karosářské varianty se zanedlouho dočká i elektromobil e-tron od Audi. Ostatně německá automobilka nám již letos v Ženevě ukázala maskovaný předprodukční prototyp (viz galerie). Z testování v mrazivých podmínkách Finska přitom pochází nejnovější upoutávka, na které můžeme „stylovější“ e-tron Sportback vidět v pohybu.

Sportback bude tedy klasickým rozšířením nabídky SUV e-tron, a to pro zájemce s trochu „výstřednějším“ vkusem. Dále chce samozřejmě Audi tímto krokem navýšit prodeje e-tronu. Produkce Sportbacku bude rovněž probíhat v závodě Audi v belgickém Bruselu. Prodej má započít na konci letošního roku.

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Sportback si samozřejmě vypůjčí techniku standardního e-tronu. Čekat tak můžeme dvojici elektromotorů pro pohon všech kol, souhrnný výkon obou jednotek 300 kW (408 koní), točivý moment 664 N.m, zrychlení z nuly na stovku kolem 5,7 sekundy a maximální rychlost 200 km/h.  

Kapacita akumulátorů činí v e-tronu 95 kWh a dojezd na jedno nabití je podle Audi (a metodiky WLTP) přes 400 km. E-tron pak nabízí možnost nabíjení na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem výkonem až 150 kW, přičemž v takovém případě se na 80 % kapacity akumulátoru dostanete asi za půl hodiny.

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Standardní Audi e-tron začíná v ČR na cenovce 2.094.900 Kč. Je tedy možné, že stylovější Sportback bude nabízen s menším příplatkem. Na druhou stranu, nedávno uvedené Audi RS 5 Sportback přijelo na český trh s identickou cenou jako u standardního kupé RS 5. Možná tedy Audi zvolí stejnou strategii a karosářské varianty e-tronu nebude cenově rozlišovat.  

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků