Audi e-tron si podalo lyžařskou sjezdovku. Vzdalo tak hold starému Audi 100

Audi dále propaguje své elektrické ústrojí modelů e-tron a nyní ukazuje, že ani zimní prostředí a kruté stoupání lyžařské sjezdovky jeho technologii nezastaví.

Německá automobilka to s rozšířením elektrických modelů do nabídky myslí vážně, a proto se nebojí schopnosti techniky již používané v novém SUV e-tron, ale později také v dalších chystaných vozech jako e-tron GT nebo Q4 e-tron, propagovat vážně ambiciózním způsobem. Po testech na vrchařské trati Pikes Peak či na solných pláních v Namibii se tak nedávno e-tron vydal i na lyžařskou sjezdovku v rakouském Kitzbühelu.

Na tamní nejprudší sjezdovku s 85% sklonem si v opačném směru troufl za volantem elektrického SUV hvězdný pilot DTM i rallycrossu Mattias Ekström. Audi chtělo vyjetím sjezdovky demonstrovat technické možnosti jeho systému quattro pro elektromobily. A rovněž tímto kouskem připomnělo minulost, jelikož už v roce 1986 podobným způsobem Audi propagovalo technickou nadřazenost systému quattro v modelu 100 CS.

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Nové SUV e-tron samozřejmě nemělo s pokořením sjezdovky žádný problém. Na druhou stranu, o zcela standardní vůz, který si zakoupíte u dealera, se nejednalo. Použitý e-tron dostal speciální ústrojí ve specifikaci celkem třech elektromotorů (na rozdíl od standardních dvou), jež bylo naladěno na kombinovaných 370 kW (504 koní), zatímco přímo na kolech měl speciální e-tron zajistit až 8920 N.m točivého momentu.

K tomu nakonec patřilo i přeprogramování systému rozdělení točivého momentu pro specifické podmínky na sjezdovce. A aby toho nebylo málo, 19palcová kola byla obuta do pneumatik s hřeby pro zajištění ještě lepší trakce při stoupání na sněhu a ledu. Uvnitř se zase nacházel pro každý případ ochranný rám a závodní sedačka s šestibodovými pásy.

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Mimo to bylo auto upoutáno na bezpečnostní lano s pojistkou. Audi ovšem zdůrazňuje, že k cestě nahoru e-tron opravdu neobdržel žádnou externí pomoc. „Pokořit 85% stoupání se nejdříve zdálo nemožné. I já jsem byl ale nakonec překvapen, jak auto tyto obtížné podmínky zvládlo,“ okomentoval svou jízdu Ekström.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků