Audi e-tron si podalo lyžařskou sjezdovku. Vzdalo tak hold starému Audi 100

Audi dále propaguje své elektrické ústrojí modelů e-tron a nyní ukazuje, že ani zimní prostředí a kruté stoupání lyžařské sjezdovky jeho technologii nezastaví.

Německá automobilka to s rozšířením elektrických modelů do nabídky myslí vážně, a proto se nebojí schopnosti techniky již používané v novém SUV e-tron, ale později také v dalších chystaných vozech jako e-tron GT nebo Q4 e-tron, propagovat vážně ambiciózním způsobem. Po testech na vrchařské trati Pikes Peak či na solných pláních v Namibii se tak nedávno e-tron vydal i na lyžařskou sjezdovku v rakouském Kitzbühelu.

Na tamní nejprudší sjezdovku s 85% sklonem si v opačném směru troufl za volantem elektrického SUV hvězdný pilot DTM i rallycrossu Mattias Ekström. Audi chtělo vyjetím sjezdovky demonstrovat technické možnosti jeho systému quattro pro elektromobily. A rovněž tímto kouskem připomnělo minulost, jelikož už v roce 1986 podobným způsobem Audi propagovalo technickou nadřazenost systému quattro v modelu 100 CS.

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Nové SUV e-tron samozřejmě nemělo s pokořením sjezdovky žádný problém. Na druhou stranu, o zcela standardní vůz, který si zakoupíte u dealera, se nejednalo. Použitý e-tron dostal speciální ústrojí ve specifikaci celkem třech elektromotorů (na rozdíl od standardních dvou), jež bylo naladěno na kombinovaných 370 kW (504 koní), zatímco přímo na kolech měl speciální e-tron zajistit až 8920 N.m točivého momentu.

K tomu nakonec patřilo i přeprogramování systému rozdělení točivého momentu pro specifické podmínky na sjezdovce. A aby toho nebylo málo, 19palcová kola byla obuta do pneumatik s hřeby pro zajištění ještě lepší trakce při stoupání na sněhu a ledu. Uvnitř se zase nacházel pro každý případ ochranný rám a závodní sedačka s šestibodovými pásy.

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Mimo to bylo auto upoutáno na bezpečnostní lano s pojistkou. Audi ovšem zdůrazňuje, že k cestě nahoru e-tron opravdu neobdržel žádnou externí pomoc. „Pokořit 85% stoupání se nejdříve zdálo nemožné. I já jsem byl ale nakonec překvapen, jak auto tyto obtížné podmínky zvládlo,“ okomentoval svou jízdu Ekström.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

dnes | Michal Dokoupil | 40 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 51 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků