No vida stačí do auta dát velkou baterku a ruce vám lidi utrhaj. Kdo by si taky kupoval ty dinosaurský malobaterkový zkripleniny a poslouchal přitom jejich žvásty jak jsou elektroauta na hovno a že je nikdo nechce :-D:-D:-D:-PB-]
Minimálně dalších 10 000 řidičů pozná proč je lepší mít auto od Tesly, až jim docvakne jakou zásadní výhodou je jejich integrovaná bezstarostná síť supermabíječek. Holt je to bude každýho stát 2 miliony korun. Posun paradigmant není zadarmo. :-DB-]
Hurá! Tak to máme 10 000 nahrazenejch spalováků :-DKsždej nahrazenej spalovák se počítá.
Ale prdlajs. Vetsina tech objednavek jsou dealerske/propagacni auta. I kdyby polovina z nich nasla realne majitele, bude to minimalne treti auto do rodiny, takze zadneho spalovaka to nenahradi. Bude to v roli hracky pro bohate.
Bez ohledu na ucel spalovaky samozrejme nahrazuji... a cim vic se budou objevovat o bohatych, tim vic po nich zacne koukat vyssi/stredni trida ;-)
nenahradi, stale to zustavba jako hracka pro bohate.
Který to pak prodaj.
Elektromobily jako takové představují neskutečnou výhodu z pohledu jednoduché konstrukce, téměř bezúdržbového provozu a nízkých provozních nákladů. Veliký problém je ale přepravování na delší vzdálenosti kdy při dojezdu 400km se po dálnici stane i 200 pokud je mráz a musí se topit nedejbože jet trošku svižněji. Vše jde ruku v ruce s baterkami a ty dnes prostě nejsou na takové úrovni i z pohledu zpětné recyklace jaké by byly potřeba. Když se podíváte na cenu ojetých Tesel tak si skutečně drží cenu, co ale brzy nastaven u prvních modelů je výměna aku packu a to se pak majitelé budou divit/ prohnou. Když si započtete do té krásné ceny 1Kč/km ještě cenu baterií tak už to tak krásně nevyjde. Myslím si, že v dnešní době má elektromobil smysl do města, kdy dojezd 200km v pohodě stačí, baterky mohou být malé a nabíjet se v noci nebo když je člověk v práci a když zůstane stát v koloně holt dojde domu. Argument, že místo pump budou rychlonabíjecí stanice, které dají 100ky kW je podlě me nesmysl. Vemte si průměrné množství aut, které ráno stojí na pumpě, navíc největší problém je ve špičce. Nějaký elektroaktivista zde může spočítat baterii, která je potřeba pro nabití 100 elektromobilů za předpokladu, že dobijí 8 aut paralelně a každé 15min, to je si myslím přijatelná doba, kdy si člověk dá kafe a odpovídá běžné pumpě se 4 stojany - 2 na každé straně. Taková baterka bude nejen neskutečně drahá ale také choulostivá na provoz - přehřívání při nabíjení, pokles kapacity v zimě, problémy při 40C v létě. To vše bych řekl, bude vykoupeno vyšší cenou kWh pro tankující a nedivil bych se kdyby jsme se ve finále dostaly k 1,5Kč na km. Jaký je tedy smysl elektromobilu?
No v soucasne dobe by jako smysl mohly stacit nulove/minimalni PRIMARNI emise a mnohem nizsi hladina hluku v huste obydlenych aglomeracich (typicky kolony, popojizdeni brzda/plyn, zasobovani/sluzby resp logistika obecne).
Zabudas, ze vsetky elektromobily vyjdu z garazi kazde rano nabite na cca 100%, cize “tankovania” cez den bude podstatne menej. Tak isto budu nabijacky na pracoviskach, cize aj ludia bez garazi budu ok. Samozrejme ale este nie sme tam aby elektricke auta uplne nahradili spalovaky, na to tu budu este plug in hybridy kde skratka po nejakych kilometroch prejdes na spalovanie benzinu...
Ja bych elektro auta do jednoho pytle nehazel. Audi vseobecne mam rad a kdyz bude casem nabizet elektro kary +- shodnou cenu, jako za spalovaky s dojezdem min 600km. Rad si takove auta koupim. Dnesni ceny napr. Kony apod jsou uplne mimo, spise pro fandy elektro ci pro lidi co jim je jedno v jakem pekaci jezdi.
Zapomeňte. Elektromobilní fejk je na konci. Tesla, Musk i Evropská zelená levice jsou v posledním tažení.
Zdechni, hloupé zvíře.
Pláč utopistů, toť rajská hudba pro moje uši.
Zatímco je Audi tak v pitchi, že falšuje emise i u svejch hybridů a jeho dva šéfové bručej ve vězení. Jeden už dokonce přes rok. B-]https://www.novinky.cz/auto/484794-audi-udajne-p... ...
To je dobře že se top prodává, foukne větřík, spadnou dráty a autíčko smutně stojí doma hezky přivázané ke zdí jak ta kobyla. Prostě ideální auto ale do ideálního světa kde vše stále funguje
schvalne se jed zeptat lidi na Floridu jak uzasne se jim jezdilo s benzinakama a naftakama par dni po te, co jim tam minulej rok prolitnul ten hurikan a znicil nejaky ty rafinerie v okoli, v te dobe co meli tamni benzinky zavreno 6 dni protoze nemeli co prodavat B-]mimochodem elektrina jim tam ve vetsine mist fungovala do druheho dne ;-) a to i na benzinkach, jen holt v nadrzich meli jen skraloup a tak nebylo co cerpat ;-)
Co maj v emerice je mi putna. Kolik hurikanu zpusobujicich vypadek elektriny na nekolik dnu byl v EU ?
Pobavilo. Co si clovek este nevymysli za situacie. Si kreativny.
ehm. Nedávno jsem přijel k benzínce a pro výpadek elektřiny (kupodivu) nešlo tankovat. Takže jestli je prázdná nádrž na benzín/naftu, nebo baterka v elmobilu, je v tu chvíli úplně jedno.
No jestli jim bude nabíhat výroba tak dlouho jako Tesle, tak se první klienti dočkají na svatého Dyndy.
Audi ma trocha ine moznosti ako Tesla. A hlavne skusenosti s vyrobou.
Ale ne s výrobou elektromobilů. To je přeci jen trošku něco jiného.
V com?
Co třeba baterie ?
Odporcom elektromobilov vypadávajú aj posledné argumenty. Vo svete sa už budujú rýchlonabíjačky s výkonom 350 kW a v priebehu pár rokov ich budú tisíce. Elektromobily už majú dojazd min. 400 km - a to podľa prísnejšej metodiky.Je to len pár rokov, čo bol uvedený e-Golf prvej generácie. Vtedy mal papierový dojazd 200 km, reálne tak 150. Automobilka VW vtedy oznámila, že nasledujúca generácia bude mať dojazd 300, a tá ďalšia až 500 km - vtedy ešte len "papierových", teda reálnych tak 400.Bolo vtedy zaujímavé čítať diskusné príspevky "expertov", podľa ktorých to boli nezmyselné čísla vycucané z prsta. No a dnes sú to, resp. o krátky čas budú reálne autá.Posledný argument je už len cena elektromobilov, hlavne batérií. Ale tá už bude len a len klesať, zatiaľ čo cena spaľovacích motorov bude len rásť - kvôli stále prísnejším emisným limitom. Vyrábať elektromobil je navyše podstatne jednoduchšie a rýchlejšie ako klasický spaľovák. A pre tých, čo si myslia, že nebude dostatok elektriny a prenosová sústava to nezvládne, tu je zaujímavá analýza:https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ...
Uzavrena dalnice kvuli hromadne nehode, venku -5°C, uvnitr vozidla rodinka s detmi a topi na 23°C.Auto se spalovacim motorem bere 1 litr/hodinu - dejme tomu mame pulku nadrze cca 30 litru, takze v pohode vydrzi topit 30 hodin. Pro delsi vydrz defacto staci kanystr s benzinem/naftou - 20 litru a prodlouzi se vydrz o 20 hodin.Vydrzi auto na elektrinu s pulkou baterie vydrzi jak dlouho ? Pro doklneni energie bude potrebovat agregat, ktery vezme kde ?
elektromobil s tepelnym cerpadlem si bere pri topeni v zime priblizne 0.5kWh na 1 hodinu, si to spocitej sam jak dlouiho bude topit
Omyl, spotreba je kolem 5kWh pri teplotach pod nulou, tak tu neveste buliky.
Zkuste si v osobním automobilu třeba při -5st. zapnout 5kW topné těteso a tak hodinku dvě se tam grilovat:-D
Jj. A ty rychlonabijecky si ziji vlastnim zivotem a nic ke sve funkci nepotrebuji (energii si vygeneruji z modulu nuloveho bodu). Mas pravdu. Padl muj posledni argument...
rafinerie taky ziji vlastnim zivotem a energii si taky generuju z modulu nuloveho bodu? safra tak proc teda 3 ceske rafinerie sporadaj priblizne 25% v CR spotrebovane elektriny? a proc teda kazda z tech 3 rafinerii stoji jen kousek od hnedouhelne elektrarny a maji mezi sebou 400kV vedeni ktere neni napojene na verejnou rozvodnou sit?tak jako se elektrina objevuje v zasuvce, tak se u paliva objevuji kozulem na cerpacich stanicich vid :-D
A ešte poznámka k zákazníkom. Nebude to dlho trvať a spaľováky budú asi tak "moderné" ako boli "hlúpe tlačítkové" telefóne po predstavení iPhonu niekedy pred 10 rokmi. Ak budú bohatí chcieť byť "in", a to určite chcieť budú, tak sa budú chcieť ukázať v elektromobile. A tí najväčší borci si budú elektrinu "tankovať" doma zo slnečných kolektorov.Že to bude spočiatku nevýhodné? Ak máš na to a chceš byť "in", tak peniaze neriešiš. Ide len o cieľ. Veď aký iný zmysel by malo kupovať mobil za 30 - 40 tisíc, keď sa za 10 000 dá kúpiť mobil, ktorý dokáže takmer to isté?
Jenom si dovolím drobnost. Automobil nebyl, není a nebude elektronické udělátko. Jaký je rozdíl např. u odporu vzduchu u vozu typu "BEV" vs "spalováku" s stejnou čelní plochou, stejným součinitelem odporu vzduchu? Odpory které překonává "BEV" vs "spalovák" se nějak liší? U vámi zmíněné elektroniky umíme/můžeme regulovat/určovat její spotřebu. A ta může generace od generace klesat. Ale chápu to je "drobná" nepříjemnost, kterou můžeme zanedbat. Já bych ji třeba navrhl zanedbat tím, že zakážeme rychlosti vyšší jak 80 km/h. A je to! :-):-)):-D
tým elektromobilom to ale stále nejako príliš dlho trvá, aby boli reálnym dojazdom na jedno dobitie a cenou nejako zaujímavé širokej verejnosti...zatial sú to stále len papierové vyhlásenia že sa zvyšuje dojazd,rozširuje sieť nabíjacích staníc etc,ale kde je realita ?...elektromobil za cca 2 miliony korún,to je určite velmi motivujúce....a ten ,pre koho sú nejaké dva miliony vreckové,ten zatial uvažuje v iných dimenziách a plánuje to určite vraziť do bentley continental,maserati,ferrari a spol, alebo do nejakého veterána-zberatelského kúsku.....
Tak. Tak. Automobilky velice dobře vědí co by je čekalo v okamžiku přechodu na BEV. Udělají/dělají to prostě. Malá levná vozidla zůstanou se spalovacím motorem. Střed nabídky zaplní hybridy (benzíny/nafta + elektromotor + 10 - 25 kWh aku) a na vrchol posadí BEV. A tím i skončí mokrý sen o "čisté" mobilitě. Uhlovodíková paliva mají takové drobné "+" a to je cena/výkon. Řešení je jenom a pouze technický pokrok a nikoli "přání" technicky neznalých legislativců. Ale oni na to přijdou. Hloupé je, že jejich sociálně inženýrský pokus platím já :-(. P.S. Ekoorganizace by mohly třeba financovat ekostudii na téma pevné částice produkované provozem BEV a provozem nepřímovstřikových benzínových motorů. Ale co už. CO2 je strašák doby. Až jim nebudou sedět prezentace na snižování produkce CO2 s realitou přijde další dieselgate/co2gate. A zelení pomatenci budou smutně koukat a řvát překvapením. Jo takhle to dopadá, když o matematice, fyzice a chemii chytáte lelky.:-):-)):-D
socialne inzenyrsky pokus zvany fosilni paliva platis mnohanosobne vice :-P nebo ty snad jezdis na palivo ktere je zadarmo? nad tim kolik penez jde do podpory fosilnich paliv ses asi nikdy nezamyslel co? ale tak halvne ze ti vadej ty drobne do elektrik :-Dtakhle nejak si predstavuju volice Burese, aneb verej vsem jeho kobligham a za ne jiz nedohlednou protoze jich maj plna usta :-Dtak jen tak naokraj, Ceska Republika, kazdy rok na dotacich a ulevach pro fosilni pohonna paliva vyda prez 6 miliard korun do soukromych rukou, neprimo pak automobilovy prumysl dotuje sumou prez 10 miliard rocne na ulevach a danovych prazdninach nekterych firem v teto branzi, a kde mysli ze na to asi tak ta Ceska Republika ty penize bere? ano spravne z dani ktere vybere od nas vsech ;-) takze cca 16 miliard ti nevadi, ale ze nekde nekdo dava na elektromobili sotva par set milionu te desne uzira :-D jo slusna slepota a ani se nedivim ze tady Babis uspel, slepehjch ovci je proste plnej tenhle narod
Koblížek si dejte Vy ;-). 1 litr uhlovodíkového paliva mě osobně přijde na 18 kč. Všichni zainteresovaní (těžba, výroba, skladování, prodej) si přijdou na slušné peníze. A pak přijde pan "ČR" a vezme si dalších 18 kč. Protože benzín je "Fuj". Můžete blíže rozvést vaši teorii o dotování uhlovodíkových paliv? Co je tam dotované? Zdroje citace atd. Asi mi něco uniká. Jaké jsou konkrétně slevy na uhlovodíková paliva? Jediné co znám je spotřební daň, která je na ně naopak uvalená. Dotacemi myslíte jako investiční pobídky atd?
precti si zpravu mezinarodniho menoveho fondu ;-) tam mas vypsane veskere udaje vsech finacnich podpor a dotaci do fosilnich paliv kazdy rok, suma cca 6 bilionu dolaru tam je na konci zminena, abys to nemusel sciat sam B-]treba c EU se jeste pred 3 lety davali dotace na vystavbu a rekonstrukci cerpacich stanic az 60% z ceny projketu, stacilo aby na dane cerpaci stanici byl 1 stojan na biopaliva, treba skupina Shell za 8 let takto od EU nacerpala prez 3 miliardy eur ;-) na vyvpoj alternativnich paliv mela EU grant ve vysi 12 miliard eur, vesmes vsechny vyvoje z toho grantu se tykali edieselu a upravam soucasnych motorizaci, dotace na paliva cv CR jsem ti vypsal jiz predtim, Cepro bylo v minulich letech oddluzeno statem castkou previsujici 8 miliard korunodkud myslis ze se ty miliardy berou? a pak ti tu vadi ze nekdo do nejakych nabijecek dava par set milionu korun dotace :-D jen ta do placu, problemy zpusobene emisema z fosilnich paliv vycislil Cesky cerveny kriz a vseobecna zdravotni pojistovna na sumu priblizne 1.75 miliardy korun rocne ;-) kde vychazeli z udaju prave IMF ze emise z fosilnich paliv se na nekterych chorobach a zdravotnich problemech podili priblizne 6%, tech 1.75 miliardy je pak podil 6% na lecbe nemoci a chorob ktere jsou primo spojovane s emisema a fosilnich paliv ;-)
Ne každý má potřebu “být in”, “moderní” atd. jsou i jiné hodnoty v životě lidském 😏
Jeden z tisíce... většina lidí naopak chce být moderní.
Cesta do pekel je lemována zářnými předsevzetími.
Do akeho pekla teda ideme? Daj nejake detaily, myslis peklo kde bude vacsina elektrickej energie generovana fotovoltaickymi clankami, vetrom a jadrovymi elektrarnami, s tym ze slnecna energia generovana na obed sa uschova v baterkach na vecer. Dalej, ze nebudeme zavisli na rope z krajin, ktore k prehnitemu zapadu nie su moc naklonene. Tak to znie dost pekelne...
Jestli chceš vědět o jakém pekle se mluví, tak pro mne peklo prezentují takoví fanatici jako jsi ty. Nedávno skupinka takových pustila ve snaze chránit zájmy dobytka pár krav na svobodu z jedné buržoazní farmy. A ty ubohé krávy pak umíraly po desítkách ve strašných bolestech. Ale byly svobodné...Mimochodem, absolutně největší emise způsobuje právě dobytek, ne auta. Tak co? Začnete je se svými soudruhy pro naši zářivější budoucnost "zachraňovat"?
ja hovorim o fotovoltaike a ty o kravach.....wtf
Je to vůl, no. O čem jiném může vůl mluvit, než o kravách?
Hoooodně vzdálená a ne úplně pravděpodobná budoucnost.
Jestli to správně chápu, k fosilnímu zdroji vyrobím pole fotovoltaických článků pro případ pěkného počasí, vyrobenou energii uložím do akumulátorů a v noci z nich nabiju akumulátor elektromobilu? Tak to je přímo fantasticky neekologické.
Povedal Runner ale cela EU, USA a Cina sa mylia. Pardon, mas v klube este Trumpa a nejakych zaostalych republikanskych senatorov z Alabamy a Luisiany. Alebo este mozes na obranu pouzit par vedeckych prac ktore nepresli cez peer reviews, aj tu na Autorevue.cz ich sem tam radi uverejnuju...
Jinak už jsi Teslu prodal?
V ziadnom pripade nic nepredavam, ked bude na 1000 za akciu tak zacnem vyberat 3% rocne, len treba preckat toto turbulentne obdobie...
Povíme si za dva roky.
Bravo!Doufam, ze to uz konecne presvedci jak komerci, tak i politiky, ze elektromobilita je realne zde a zareaguji na to. Dosavadni nabidka a vyrobni kapacity EV jsou podle meho nedostatecne a ceny pro zmenu prehnane. Take by to chtelo podstatne vice nabijecich stanic.
Urcite souhlasim, protoze plebs preci autem jezdit nemusi, mame tu bus, vlak, kolo, vlastni nohy, tak co se budou ti mene uspesni vizit zadek v aute na spalovaci motor. Zavedl bych minimalni cenu u auta na elektrinu minimalne 2 miliony Kc, mozna 2.5 mega.
ano ale hlavně zakažme spalováky, třeba 3 roky a starší, ať si přece ti blbci ty auta koupí hned né,,? než čekat generace než se to obmění...
a ti "blbci" budou u dálniční dobíjecí stanice s deseti stojany, každý 350kW čekat na dobití jak dlouho, když trafostanice v daném místě 35kV/400V dá 800kW? Dlouho. A hlavně nedobijí ani na 80%, protože řídící systém bude posílat proud do těch aut, která mají nejnižší stav baterií. Kdo bude mít nad 50%, dostane stěží 30kW, kdo nad 70%, nedostane už nic. Takže iluze, že na 350kW nabíječce nabiju 100kWh akku za 20 minut vezme za své dřív, než se rozední...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.