Audi e-tron si již rezervovalo přes 10 tisíc zájemců. Po týdnu od uvedení

Audi e-tron se oficiálně představilo teprve minulý týden, už nyní však od zástupců automobilky zaznívá, že vlna zájmu o nový elektromobil je po takto krátké době opravdu velká.

Německá automobilka je očividně dobře připravena na poptávku po novém elektrickém SUV e-tron. Samotná produkce vozu započala v Bruselu již dva týdny před oficiální premiérou v San Franciscu. A po týdnu od představení a spuštění rezervací již Audi oznamuje, že o jeho elektromobil mají zájem tisícovky lidí. O technice vozu jsme už psali zde.

Přesnější čísla uvedl ředitel Audi pro francouzský trh Lahouari Bennaoum, který prozradil, že automobilka teď vyřizuje přes 10.000 rezervací z celého světa. Jak už víme, Audi začalo svou novinku nabízet podobně jako americká Tesla. Za e-tron musí nedočkaví zájemci složit zálohu ve výši 1000 dolarů, tedy v přepočtu asi 22 tisíc korun.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Ačkoliv se jedná o pouhé rezervace, určitou formu srovnání s Teslou nabízí magazín InsideEVs. Ten uvádí, že zatímco Audi po týdnu od uvedení vyřizuje desetitisíce rezervací, pouze v Evropě za minulý rok prodala Tesla přibližně 12.600 kusů Modelu X. Počet rezervací Audi pro evropský trh zatím neznáme, InsideEVs ale předpokládá, že následná čísla prodejů e-tronu by se mohla už během příštího roku vyrovnat prodejům Modelu X.

Podle informací českého zastoupení značky se k nám (a celkově do Evropy) dostanou první exempláře na přelomu roku 2018/2019. V USA se vozy dostanou k zákazníkům až ve druhém čtvrtletí roku 2019. Přesná základní cena zatím není k dispozici, stejně jako oficiální konfigurátor a soupis výbavy. Základ by se však měl pohybovat okolo 2 milionů korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků