Audi e-tron si již rezervovalo přes 10 tisíc zájemců. Po týdnu od uvedení

Audi e-tron se oficiálně představilo teprve minulý týden, už nyní však od zástupců automobilky zaznívá, že vlna zájmu o nový elektromobil je po takto krátké době opravdu velká.

Německá automobilka je očividně dobře připravena na poptávku po novém elektrickém SUV e-tron. Samotná produkce vozu započala v Bruselu již dva týdny před oficiální premiérou v San Franciscu. A po týdnu od představení a spuštění rezervací již Audi oznamuje, že o jeho elektromobil mají zájem tisícovky lidí. O technice vozu jsme už psali zde.

Přesnější čísla uvedl ředitel Audi pro francouzský trh Lahouari Bennaoum, který prozradil, že automobilka teď vyřizuje přes 10.000 rezervací z celého světa. Jak už víme, Audi začalo svou novinku nabízet podobně jako americká Tesla. Za e-tron musí nedočkaví zájemci složit zálohu ve výši 1000 dolarů, tedy v přepočtu asi 22 tisíc korun.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Ačkoliv se jedná o pouhé rezervace, určitou formu srovnání s Teslou nabízí magazín InsideEVs. Ten uvádí, že zatímco Audi po týdnu od uvedení vyřizuje desetitisíce rezervací, pouze v Evropě za minulý rok prodala Tesla přibližně 12.600 kusů Modelu X. Počet rezervací Audi pro evropský trh zatím neznáme, InsideEVs ale předpokládá, že následná čísla prodejů e-tronu by se mohla už během příštího roku vyrovnat prodejům Modelu X.

Podle informací českého zastoupení značky se k nám (a celkově do Evropy) dostanou první exempláře na přelomu roku 2018/2019. V USA se vozy dostanou k zákazníkům až ve druhém čtvrtletí roku 2019. Přesná základní cena zatím není k dispozici, stejně jako oficiální konfigurátor a soupis výbavy. Základ by se však měl pohybovat okolo 2 milionů korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 192 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků