Audi e-tron si již rezervovalo přes 10 tisíc zájemců. Po týdnu od uvedení

Audi e-tron se oficiálně představilo teprve minulý týden, už nyní však od zástupců automobilky zaznívá, že vlna zájmu o nový elektromobil je po takto krátké době opravdu velká.

Německá automobilka je očividně dobře připravena na poptávku po novém elektrickém SUV e-tron. Samotná produkce vozu započala v Bruselu již dva týdny před oficiální premiérou v San Franciscu. A po týdnu od představení a spuštění rezervací již Audi oznamuje, že o jeho elektromobil mají zájem tisícovky lidí. O technice vozu jsme už psali zde.

Přesnější čísla uvedl ředitel Audi pro francouzský trh Lahouari Bennaoum, který prozradil, že automobilka teď vyřizuje přes 10.000 rezervací z celého světa. Jak už víme, Audi začalo svou novinku nabízet podobně jako americká Tesla. Za e-tron musí nedočkaví zájemci složit zálohu ve výši 1000 dolarů, tedy v přepočtu asi 22 tisíc korun.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Ačkoliv se jedná o pouhé rezervace, určitou formu srovnání s Teslou nabízí magazín InsideEVs. Ten uvádí, že zatímco Audi po týdnu od uvedení vyřizuje desetitisíce rezervací, pouze v Evropě za minulý rok prodala Tesla přibližně 12.600 kusů Modelu X. Počet rezervací Audi pro evropský trh zatím neznáme, InsideEVs ale předpokládá, že následná čísla prodejů e-tronu by se mohla už během příštího roku vyrovnat prodejům Modelu X.

Podle informací českého zastoupení značky se k nám (a celkově do Evropy) dostanou první exempláře na přelomu roku 2018/2019. V USA se vozy dostanou k zákazníkům až ve druhém čtvrtletí roku 2019. Přesná základní cena zatím není k dispozici, stejně jako oficiální konfigurátor a soupis výbavy. Základ by se však měl pohybovat okolo 2 milionů korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků