Audi e-tron si již rezervovalo přes 10 tisíc zájemců. Po týdnu od uvedení

Audi e-tron se oficiálně představilo teprve minulý týden, už nyní však od zástupců automobilky zaznívá, že vlna zájmu o nový elektromobil je po takto krátké době opravdu velká.

Německá automobilka je očividně dobře připravena na poptávku po novém elektrickém SUV e-tron. Samotná produkce vozu započala v Bruselu již dva týdny před oficiální premiérou v San Franciscu. A po týdnu od představení a spuštění rezervací již Audi oznamuje, že o jeho elektromobil mají zájem tisícovky lidí. O technice vozu jsme už psali zde.

Přesnější čísla uvedl ředitel Audi pro francouzský trh Lahouari Bennaoum, který prozradil, že automobilka teď vyřizuje přes 10.000 rezervací z celého světa. Jak už víme, Audi začalo svou novinku nabízet podobně jako americká Tesla. Za e-tron musí nedočkaví zájemci složit zálohu ve výši 1000 dolarů, tedy v přepočtu asi 22 tisíc korun.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Ačkoliv se jedná o pouhé rezervace, určitou formu srovnání s Teslou nabízí magazín InsideEVs. Ten uvádí, že zatímco Audi po týdnu od uvedení vyřizuje desetitisíce rezervací, pouze v Evropě za minulý rok prodala Tesla přibližně 12.600 kusů Modelu X. Počet rezervací Audi pro evropský trh zatím neznáme, InsideEVs ale předpokládá, že následná čísla prodejů e-tronu by se mohla už během příštího roku vyrovnat prodejům Modelu X.

Podle informací českého zastoupení značky se k nám (a celkově do Evropy) dostanou první exempláře na přelomu roku 2018/2019. V USA se vozy dostanou k zákazníkům až ve druhém čtvrtletí roku 2019. Přesná základní cena zatím není k dispozici, stejně jako oficiální konfigurátor a soupis výbavy. Základ by se však měl pohybovat okolo 2 milionů korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků