Audi e-tron si již rezervovalo přes 10 tisíc zájemců. Po týdnu od uvedení

Audi e-tron se oficiálně představilo teprve minulý týden, už nyní však od zástupců automobilky zaznívá, že vlna zájmu o nový elektromobil je po takto krátké době opravdu velká.

Německá automobilka je očividně dobře připravena na poptávku po novém elektrickém SUV e-tron. Samotná produkce vozu započala v Bruselu již dva týdny před oficiální premiérou v San Franciscu. A po týdnu od představení a spuštění rezervací již Audi oznamuje, že o jeho elektromobil mají zájem tisícovky lidí. O technice vozu jsme už psali zde.

Přesnější čísla uvedl ředitel Audi pro francouzský trh Lahouari Bennaoum, který prozradil, že automobilka teď vyřizuje přes 10.000 rezervací z celého světa. Jak už víme, Audi začalo svou novinku nabízet podobně jako americká Tesla. Za e-tron musí nedočkaví zájemci složit zálohu ve výši 1000 dolarů, tedy v přepočtu asi 22 tisíc korun.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Ačkoliv se jedná o pouhé rezervace, určitou formu srovnání s Teslou nabízí magazín InsideEVs. Ten uvádí, že zatímco Audi po týdnu od uvedení vyřizuje desetitisíce rezervací, pouze v Evropě za minulý rok prodala Tesla přibližně 12.600 kusů Modelu X. Počet rezervací Audi pro evropský trh zatím neznáme, InsideEVs ale předpokládá, že následná čísla prodejů e-tronu by se mohla už během příštího roku vyrovnat prodejům Modelu X.

Podle informací českého zastoupení značky se k nám (a celkově do Evropy) dostanou první exempláře na přelomu roku 2018/2019. V USA se vozy dostanou k zákazníkům až ve druhém čtvrtletí roku 2019. Přesná základní cena zatím není k dispozici, stejně jako oficiální konfigurátor a soupis výbavy. Základ by se však měl pohybovat okolo 2 milionů korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků