Odvážná studie supersportu na bázi Audi R8, poháněná čtyřmi elektromotory ,vyvolala po svém frankfurtském debutu očekávaný rozruch. Ani ve světě konceptů a novátorských studií totiž není běžné, aby elektromobil disponoval točivým momentem 4 500 Nm a výkonem 313 koní. Na druhé straně, hodnota točivého momentu vypadá hezky pouze „na papíře“ v praxi tomuto vozu na přeměnu celého momentu v potřebný výkon chybí dostatečné otáčky. Ani to však nemění nic na tom, že Audi oprávněně prezentuje svůj vůz jako revoluční, a zřejmě i proto jej hodlá co nejdříve vpustit i do sériové výroby.
V Ingolstadtu už totiž vytvořili první prototypy, které se následující dva roky podrobí nelehkému testování a dolaďovaní, přičemž výsledek práce vývojových studii bychom měli vidět již v průběhu roku 2012.
Audi e-tron se rozměrově má zařadit mezi R8 a TT a pokusit se oslovit i ty, kteří jsou zklamáni nedostupností dieselové R8. Toto by mohla být šance užít si skvělý sportovní vůz a zároveň nezatížit planetu...
Audi e-tron