Audi e-tron S oficiálně: Tři elektromotory zajistí až 503 koní, dojezd ale utrpěl

Po dřívějších upoutávkách představuje Audi výkonnější S varianty také pro elektromobily e-tron a e-tron Sportback. Síly mají habaděj.

Bokem upalující e-tron S nám Audi ve formě prototypu ukázalo již v únoru letošního roku. Teď už však německá automobilka představuje nejsilnější verze svých elektrických SUV e-tron a e-tron Sportback naplno. Obě karosářské varianty modelu přitom těží z jedné hlavní technické novinky, používají totiž hned trojici elektromotorů.

Nové Audi Q5 oficiálně: Facelift přinesl revoluční svítilny a pouze hybridní motor

Nové Audi Q5 oficiálně: Facelift přinesl revoluční svítilny a pouze hybridní motor

Nový e-tron S a e-tron S Sportback ovšem nejprve poznáte klasicky díky agresivnějšímu vzezření. Nárazníky mají větší přístupové otvory vzduchu (s ohledem na aerodynamiku automaticky uzavíratelné), na zádi najdete nový difuzor, blatníky jsou na obou stranách vozů širší o 23 mm a standardem jsou 20palcová kola (později volitelně až 22palcová).  

Oba elektromobily tedy používají tři elektromotory, z nichž dva jsou uloženy v oblasti zadní nápravy. Při normálním stylu jízdy pracují z důvodu hospodárnosti pouze zadní elektromotory, kdežto přední se okamžitě připojí, pokud řidič požaduje vyšší výkon nebo systémy vozu vyhodnotí, že dochází ke ztrátě trakce.

ABT vyladil Audi S8. Velká limuzína má 700 koní a stovku dá za 3,4 sekundy!

ABT vyladil Audi S8. Velká limuzína má 700 koní a stovku dá za 3,4 sekundy!

Kombinovaně zajišťuje ústrojí nejvyšší výkon až 370 kW (503 koní) a točivý moment 973 N.m, a to v případě funkce krátkodobého nárůstu síly Boost Mode po dobu 8 vteřin. U obou „eskových“ elektromobilů uvádí Audi zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,5 vteřiny a maximální rychlost 210 km/h. Bateriový modul o kapacitě 95 kWh pak zajistí dojezd na jedno nabití až 360 km (e-tron S), respektive až 365 km (e-tron S Sportback).

Pro srovnání, slabší verze e-tronu 55 quattro produkují až 300 kW (407 koní) a 664 N.m. Se stejným bateriovým modulem mají udávaný dojezd až 446 km. Za porci síly navíc a lepší dynamiku u e-tronů S tak nevyhnutelně zaplatíte i menším dojezdem.

Q4 e-tron bude nejlevnější elektromobil Audi. Ani tak se pod milion nedostane

Q4 e-tron bude nejlevnější elektromobil Audi. Ani tak se pod milion nedostane

V základní výbavě modelů S se objevuje i sportovně nastavený adaptivní vzduchový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Nechybí ani posílená brzdová soustava s šestipístkovými třmeny vepředu nebo systém progresivního řízení.

Standardní Audi e-tron S a rovněž stylovější e-tron S Sportback se dostanou na evropské trhy na podzim 2020. Cena pro Česko ještě nebyla stanovena.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků