Po dřívějších upoutávkách představuje Audi výkonnější S varianty také pro elektromobily e-tron a e-tron Sportback. Síly mají habaděj.
Bokem upalující e-tron S nám Audi ve formě prototypu ukázalo již v únoru letošního roku. Teď už však německá automobilka představuje nejsilnější verze svých elektrických SUV e-tron a e-tron Sportback naplno. Obě karosářské varianty modelu přitom těží z jedné hlavní technické novinky, používají totiž hned trojici elektromotorů.
Nový e-tron S a e-tron S Sportback ovšem nejprve poznáte klasicky díky agresivnějšímu vzezření. Nárazníky mají větší přístupové otvory vzduchu (s ohledem na aerodynamiku automaticky uzavíratelné), na zádi najdete nový difuzor, blatníky jsou na obou stranách vozů širší o 23 mm a standardem jsou 20palcová kola (později volitelně až 22palcová).
Oba elektromobily tedy používají tři elektromotory, z nichž dva jsou uloženy v oblasti zadní nápravy. Při normálním stylu jízdy pracují z důvodu hospodárnosti pouze zadní elektromotory, kdežto přední se okamžitě připojí, pokud řidič požaduje vyšší výkon nebo systémy vozu vyhodnotí, že dochází ke ztrátě trakce.
Kombinovaně zajišťuje ústrojí nejvyšší výkon až 370 kW (503 koní) a točivý moment 973 N.m, a to v případě funkce krátkodobého nárůstu síly Boost Mode po dobu 8 vteřin. U obou „eskových“ elektromobilů uvádí Audi zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,5 vteřiny a maximální rychlost 210 km/h. Bateriový modul o kapacitě 95 kWh pak zajistí dojezd na jedno nabití až 360 km (e-tron S), respektive až 365 km (e-tron S Sportback).
Pro srovnání, slabší verze e-tronu 55 quattro produkují až 300 kW (407 koní) a 664 N.m. Se stejným bateriovým modulem mají udávaný dojezd až 446 km. Za porci síly navíc a lepší dynamiku u e-tronů S tak nevyhnutelně zaplatíte i menším dojezdem.
V základní výbavě modelů S se objevuje i sportovně nastavený adaptivní vzduchový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Nechybí ani posílená brzdová soustava s šestipístkovými třmeny vepředu nebo systém progresivního řízení.
Standardní Audi e-tron S a rovněž stylovější e-tron S Sportback se dostanou na evropské trhy na podzim 2020. Cena pro Česko ještě nebyla stanovena.