Audi e-tron quattro vyráží do boje proti BMW X6 s elektrickým pohonem

Seznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Audi e-tron quattro: Fotogalerie

Audi odhalilo koncept velkého elektrického SUV, které naznačuje podobu budoucího soupeře BMW X6 a Mercedesu GLE. Koncept Audi e-tron quattro má aktivní aerodynamiku a elektrický dojezd přes 500 km. 

Podle Audi bude nabíjení přes rychlonabíječku trvat jen asi 30 minut a při vývoji se inženýři zaměřili především na aerodynamickou efektivitu. Díky tomu se sníží jízdní odpory a prodlouží dojezd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi e-tron quattro sice dojede daleko, ale pomalé není – Audi slibuje točivý moment přes 800 Nm

Audi e-tron quattro má vysunovací zpětné kamery místo zrcátek, které promítají obraz do kabiny. Mění se geometrie zadního křídla a rovněž se vysouvá difuzor, což snižuje aerodynamický odpor při jízdě po dálnici vyšší rychlostí. Nechybí ani aktivní klapky usměrňující proudění vzduchu.

Koncept je poháněn trojicí elektromotorů, jedním vpředu, dvěma na zadní nápravě. Kombinovaný výkon soustavy činí krátkodobě až 370 kW a točivý moment přesahuje 800 Nm. Automobilka uvádí zrychlení 0-100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlost 210 km/h.

Klepněte pro větší obrázek
Místo zrcátek má koncept výsuvné kamery

Audi e-tron quattro je 4,88 m dlouhý, 1,93 m široký a pouze 1,54 m vysoký. Audi se chlubí součinitelem odporu 0,25, údajně nejlepším v segmentu SUV. Zavazadlový prostor pojme 615 litrů. 

Podrobnější informace o technice a designu konceptu Audi e-tron quattro najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aerodynamika je údajně nejlepší ze všech SUV
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Audi e-tron quattro: Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků