Audi e-tron quattro je předzvěstí luxusního SUV s elektrickým pohonem.

Audi e-tron quattro je předzvěstí luxusního SUV s elektrickým pohonem.

Automobilka slibuje dojezd přes 500 km, přičemž nabíjení přes rychlonabíječku má trvat pouhých 30 minut.

Automobilka slibuje dojezd přes 500 km, přičemž nabíjení přes rychlonabíječku má trvat pouhých 30 minut.

K velkému dojezdu přispívá i vyspělá aerodynamika s aktivními prvky.

K velkému dojezdu přispívá i vyspělá aerodynamika s aktivními prvky.

Koncept má místo zrcátek výsuvné kamery.

Koncept má místo zrcátek výsuvné kamery.

Design naznačuje podobu připravovaného modelu Q6, ale o tom se oficiálně nemluví.

Design naznačuje podobu připravovaného modelu Q6, ale o tom se oficiálně nemluví.

Audi Q6 by mělo o zákazníky soupeřit s BMW X6 nebo Mercedesem GLE.

Audi Q6 by mělo o zákazníky soupeřit s BMW X6 nebo Mercedesem GLE.

Automobilka slibuje dojezd přes 500 km, přičemž nabíjení přes rychlonabíječku má trvat pouhých 30 minut.
K velkému dojezdu přispívá i vyspělá aerodynamika s aktivními prvky.
Koncept má místo zrcátek výsuvné kamery.
Design naznačuje podobu připravovaného modelu Q6, ale o tom se oficiálně nemluví.
25
Fotogalerie

Audi e-tron quattro vyráží do boje proti BMW X6 s elektrickým pohonem

Kapitoly článku:


Audi odhalilo koncept velkého elektrického SUV, které naznačuje podobu budoucího soupeře BMW X6 a Mercedesu GLE. Koncept Audi e-tron quattro má aktivní aerodynamiku a elektrický dojezd přes 500 km. 

Podle Audi bude nabíjení přes rychlonabíječku trvat jen asi 30 minut a při vývoji se inženýři zaměřili především na aerodynamickou efektivitu. Díky tomu se sníží jízdní odpory a prodlouží dojezd.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.23.55.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.24.34.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.25.49.png
Audi e-tron quattro sice dojede daleko, ale pomalé není – Audi slibuje točivý moment přes 800 Nm

Audi e-tron quattro má vysunovací zpětné kamery místo zrcátek, které promítají obraz do kabiny. Mění se geometrie zadního křídla a rovněž se vysouvá difuzor, což snižuje aerodynamický odpor při jízdě po dálnici vyšší rychlostí. Nechybí ani aktivní klapky usměrňující proudění vzduchu.

Koncept je poháněn trojicí elektromotorů, jedním vpředu, dvěma na zadní nápravě. Kombinovaný výkon soustavy činí krátkodobě až 370 kW a točivý moment přesahuje 800 Nm. Automobilka uvádí zrychlení 0-100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlost 210 km/h.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.25.08.png
Místo zrcátek má koncept výsuvné kamery

Audi e-tron quattro je 4,88 m dlouhý, 1,93 m široký a pouze 1,54 m vysoký. Audi se chlubí součinitelem odporu 0,25, údajně nejlepším v segmentu SUV. Zavazadlový prostor pojme 615 litrů. 

Podrobnější informace o technice a designu konceptu Audi e-tron quattro najdete v tiskové zprávě:

Audi e-tron quattro concept: radost z elektrické mobility bez kompromisů

Screen Shot 2015-09-14 at 20.26.18.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.26.57.png
Aerodynamika je údajně nejlepší ze všech SUV

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud