Audi e-tron quattro vyráží do boje proti BMW X6 s elektrickým pohonem

Seznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Audi e-tron quattro: Fotogalerie

Audi odhalilo koncept velkého elektrického SUV, které naznačuje podobu budoucího soupeře BMW X6 a Mercedesu GLE. Koncept Audi e-tron quattro má aktivní aerodynamiku a elektrický dojezd přes 500 km. 

Podle Audi bude nabíjení přes rychlonabíječku trvat jen asi 30 minut a při vývoji se inženýři zaměřili především na aerodynamickou efektivitu. Díky tomu se sníží jízdní odpory a prodlouží dojezd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi e-tron quattro sice dojede daleko, ale pomalé není – Audi slibuje točivý moment přes 800 Nm

Audi e-tron quattro má vysunovací zpětné kamery místo zrcátek, které promítají obraz do kabiny. Mění se geometrie zadního křídla a rovněž se vysouvá difuzor, což snižuje aerodynamický odpor při jízdě po dálnici vyšší rychlostí. Nechybí ani aktivní klapky usměrňující proudění vzduchu.

Koncept je poháněn trojicí elektromotorů, jedním vpředu, dvěma na zadní nápravě. Kombinovaný výkon soustavy činí krátkodobě až 370 kW a točivý moment přesahuje 800 Nm. Automobilka uvádí zrychlení 0-100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlost 210 km/h.

Klepněte pro větší obrázek
Místo zrcátek má koncept výsuvné kamery

Audi e-tron quattro je 4,88 m dlouhý, 1,93 m široký a pouze 1,54 m vysoký. Audi se chlubí součinitelem odporu 0,25, údajně nejlepším v segmentu SUV. Zavazadlový prostor pojme 615 litrů. 

Podrobnější informace o technice a designu konceptu Audi e-tron quattro najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aerodynamika je údajně nejlepší ze všech SUV
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Audi e-tron quattro: Fotogalerie
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků