Audi e-tron quattro vyráží do boje proti BMW X6 s elektrickým pohonem

Seznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Audi e-tron quattro: Fotogalerie

Audi odhalilo koncept velkého elektrického SUV, které naznačuje podobu budoucího soupeře BMW X6 a Mercedesu GLE. Koncept Audi e-tron quattro má aktivní aerodynamiku a elektrický dojezd přes 500 km. 

Podle Audi bude nabíjení přes rychlonabíječku trvat jen asi 30 minut a při vývoji se inženýři zaměřili především na aerodynamickou efektivitu. Díky tomu se sníží jízdní odpory a prodlouží dojezd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi e-tron quattro sice dojede daleko, ale pomalé není – Audi slibuje točivý moment přes 800 Nm

Audi e-tron quattro má vysunovací zpětné kamery místo zrcátek, které promítají obraz do kabiny. Mění se geometrie zadního křídla a rovněž se vysouvá difuzor, což snižuje aerodynamický odpor při jízdě po dálnici vyšší rychlostí. Nechybí ani aktivní klapky usměrňující proudění vzduchu.

Koncept je poháněn trojicí elektromotorů, jedním vpředu, dvěma na zadní nápravě. Kombinovaný výkon soustavy činí krátkodobě až 370 kW a točivý moment přesahuje 800 Nm. Automobilka uvádí zrychlení 0-100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlost 210 km/h.

Klepněte pro větší obrázek
Místo zrcátek má koncept výsuvné kamery

Audi e-tron quattro je 4,88 m dlouhý, 1,93 m široký a pouze 1,54 m vysoký. Audi se chlubí součinitelem odporu 0,25, údajně nejlepším v segmentu SUV. Zavazadlový prostor pojme 615 litrů. 

Podrobnější informace o technice a designu konceptu Audi e-tron quattro najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aerodynamika je údajně nejlepší ze všech SUV
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Audi e-tron quattro: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků