Kapitoly článku:
Audi odhalilo koncept velkého elektrického SUV, které naznačuje podobu budoucího soupeře BMW X6 a Mercedesu GLE. Koncept Audi e-tron quattro má aktivní aerodynamiku a elektrický dojezd přes 500 km.
Podle Audi bude nabíjení přes rychlonabíječku trvat jen asi 30 minut a při vývoji se inženýři zaměřili především na aerodynamickou efektivitu. Díky tomu se sníží jízdní odpory a prodlouží dojezd.
Audi e-tron quattro sice dojede daleko, ale pomalé není – Audi slibuje točivý moment přes 800 Nm
Audi e-tron quattro má vysunovací zpětné kamery místo zrcátek, které promítají obraz do kabiny. Mění se geometrie zadního křídla a rovněž se vysouvá difuzor, což snižuje aerodynamický odpor při jízdě po dálnici vyšší rychlostí. Nechybí ani aktivní klapky usměrňující proudění vzduchu.
Koncept je poháněn trojicí elektromotorů, jedním vpředu, dvěma na zadní nápravě. Kombinovaný výkon soustavy činí krátkodobě až 370 kW a točivý moment přesahuje 800 Nm. Automobilka uvádí zrychlení 0-100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlost 210 km/h.
Místo zrcátek má koncept výsuvné kamery
Audi e-tron quattro je 4,88 m dlouhý, 1,93 m široký a pouze 1,54 m vysoký. Audi se chlubí součinitelem odporu 0,25, údajně nejlepším v segmentu SUV. Zavazadlový prostor pojme 615 litrů.
Podrobnější informace o technice a designu konceptu Audi e-tron quattro najdete v tiskové zprávě:
Audi e-tron quattro concept: radost z elektrické mobility bez kompromisů
Aerodynamika je údajně nejlepší ze všech SUV