Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Kankunen  |  07. 02. 2019 11:54

Dokonale antiekologický výrobek. 400koňový gazík. Uhlíková stopa 5x větší než u Clia 1,9 diesel.

Odpovědět  |   | 
Neri  |  07. 02. 2019 11:56

Pro běžného člověka naprosto k ničemu.

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 02. 2019 12:07

tak o uhllíkovou stopu jde až v druhé řadě. V první řadě jde o to, že to Clio 1,9 disel je schopné samo o sobě zasmradit půlku města a přiotrávit stovky lidí...

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  07. 02. 2019 13:45

EU propaganda funguje skvěle. Pak se nažereš uzeného salámu a zapiješ to kolou z Lidela, o přestávce 2 cíga. To víš svařování je fuška ale elektrody voní. Jak to člověk může přežít. A nakonec tě zabije Clio. Clio nevyprodukuje za rok tolik škodlivin, co se havíř nadýchá za den.

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 02. 2019 16:37

Proti odporným smrdutým dieselům jsem brojil dávno předtím, než je EU začala prosazovat (a následně zakazovat).Nevtipnější je, že se s diesely začalo něco dělat teprve ve chvíli, kdy se staly snesitelnými (tzn. od Euro6), ale my se tu bavíme o nějakém 15 let starém křápu, který neplní vůbec nic a už měl být nejmíň 5 let na šroťáku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 02. 2019 13:08

Tydle starý dízlkřápy s vykuchanejma filtrama plněj akorát tak nemocnice, onkologie a hroby.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 02. 2019 13:16

fakt si myslis ze nekdo kdo si poridi Audi e-tron ma ve vyberu moznych konkurentu i Cliicko s dehtem pod haubnou? aha jasne

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  07. 02. 2019 14:17

Priemer pre EU je 337g CO2 na jednu vygenerovanu kwh elektriny. Toto na pomery elektrickych aut velmi neefektivne auto prejde na 1kwh 4,2 km, cize aj s 30% stratami je to 104g CO2 na kazdy prejdemy km. Tabulkova hodnota pre Clio diesel je zhodou okolnosti tiez 104g na 1km. Plus to Audi nevytvara ziadne lokalne emisie. Cize menej emocii a viac faktov prosim...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 02. 2019 14:41

Jo průměry, to je hodně dvousečná zbraň.Proč by nás v ČR měl zajímat průměr v EU? Proč nás nemá zajímat průměr celosvětový?Odpověď zní, protože elektrofans si vybírají pouze ta čísla, která se jim líbí.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  07. 02. 2019 16:20

Myslim ze pouzit priemer je lepsie ako vypichnut jednu krajinu, tak povedzme v CZ to Audi vytvori ciac CO2 ako to Clio, lokalne emisie zas to Audi nevytvori a pocas zivota pojdu jeho emisie kazdym rokom dole lebo aj CZ investuje do obnovitelnych zdrojov. Na druhej strane auto ako Model 3 vychadza cistejsie uplne vsade uz dnes.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 02. 2019 16:45

co znamená auto jako Model 3? Model 3 rozhodně vychází mnohem hůře ekologicky v mnoha zemích světa, než benzínový ekvivalent.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 02. 2019 16:52

nemuze vychazte v zadne zemi hur (pokud se zapoctou vsechny promenne), cim vyssi emise na kWh elektriny, tim horsi to spalovak ma vesmes nejblize emisne v celkovem dopadu bude spalovak pokud se elektrina vyrabi bezemisne a tohle neni z hlavy nikoho jako ja, tohle se pise ve zprave mezinarodniho menoveho fondu

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 02. 2019 16:54

A proč to bude mít spalovací motor horší?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  08. 02. 2019 09:28

protoze na rafinaci se vzdy pouziva elektrina a vetsinou ta nejstabilnejsi, tedy vetsinou ta emisne nejhorsi

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 02. 2019 09:49

A kolik elektřiny?

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 02. 2019 16:38

protože CO2 je celoplanetární záležitost...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 02. 2019 16:49

V tom případě by měli ekologové lobovat za benzínová auta, protože CO2 z jedná vyrobené kWh celosvětově stále stoupá, na rozdíl od té zmniňované Evropy.Model S dodaný v roce 2015 je dnes z pohled celosvětové statistiky CO2 méně ekologický, než v době svého dodání. To je nevyvratitelný fakt.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  09. 02. 2019 23:28

Ten Model S cerpa energiu v Indii alebo v Afrike? Som myslel ze v US alebo EU kde je elektrina rok co rok cistejsia.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 02. 2019 14:57

Bavíme se o vývoji celosvětového průměru.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 02. 2019 16:49

pokud by se pouzil prumer CR, tak to bude pro to jakoze Clio jeste horsi

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 02. 2019 16:48

jeste k tomu Cliu zapocitej elektrinu ktera je potreban k rafinaci paliv, pocita se nejcasteji 1.5kWh na lit paliva, razem to Clio bude podstatne horsi emisak

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 02. 2019 16:52

Stále stejné kydy elektrofans.Tak povídej, kolik kWh potřenuji k výrobě litru nafty a já ti to k tomu připočtu. Ale přesně. Co nechci slyšet, je energetická náročnost na výrobu benzínu, petroleje, nafty, mazutu a asfaltu z litru ropy.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 02. 2019 09:20

Povšimněte si, spousta mínusů od elektrofans, ale odpověď žádná.Nebuďte srabi a napište, kolik teda je potřeba elektřiny pro výrobu např. litru benzínu.Čekám.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  08. 02. 2019 09:30

minusy ani plusy nedavamuvadi se 1 litr finalniho paliva 1.5kWh na rafinaci a skladovani

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 02. 2019 09:46

co znamená "finálního paliva" a "uvádí se"?Buď prosím přesný. Na 1 litr 95 oktanového benzínu se spotřebuje xx kWh elektřiny a uveď i zdroj.Díky!

Odpovědět  |   | 
Leo29  |  08. 02. 2019 14:00
runner42  |  08. 02. 2019 20:49

WTF?První odkaz říká "There is no exact calculation for how much electricity it takes to drill, transport and refine a gallon of gasoline, but the accepted amount is around 8 kWh." Co to k**a znamená accepted amount? :D :D :DDruhý odkaz říká "The 6 kiloWatt-hour per gallon of gasoline figure comes from Peder Nordby (see (www.solarchargeddriving.com) Surprise: Gas cars use more electricity than EVs) repeating figures he'd written for his blog about MiniE ownership. His estimate is based on the overall efficiency of oil refineries (about 85%), a figure from Argonne National Laboratory, and some other conversion factors, in which he deduces that 21,000 BTU's of the 132,000 BTU's in crude oil are spent on electricity for the refining process. That then equates to 6 kiloWatt-hours of electricity."Takže klasicky matlá dohromady energii na rafinaci litru ropy a destilaci benzínu. To snad chápe i dítě na základce, že to není to samé. Nebo se to už v osmé třídě v chemii neučí?Prostě klasický elektrofan bullshit.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  10. 02. 2019 10:22

To mi přijde nesmyslné. Cena surového benzínu je asi 6 Kč/litr před zdaněním a ziskem. Průměrná cena elektřiny pro domácnosti je v současné době zhruba 4,21 Kč/kWh. U velkých odběratelů je cena za kWh nižší. Cena silové elektřiny je asi 1,59 Kč/kWh samozřejmě bez DPH a dalších nákladů. K tomu se musí připočítat distribuce, spotřeba ve vysokém a nízkém tarifu apod. Když se dívám na tabulky, vychází mi to tak na 3,33 Kč/kWh a to jsem rozdělil vysoký a nízký tarif v poměru 50:50. Každopádně, z výše uvedených částek je zřejmé, že na výrobu litru benzínu se spotřebuje daleko méně energie, než uvedených 1,5 kWh. V opačném případě by musela být cena surového benzínu neskonale vyšší.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 02. 2019 15:06

Namáháš se marně, lidem co nemají základy chemie na úrovni 8 třídy základní školy, netuší co znamená lehká frakce a nikdy destilaci nezkoušeli, prostě nevysvětlíš, že benzín z ropy vydestiluješ nad olejovým kahanem v podstatě zadarmo.Oni se na to koukají optikou, že když jsem zaplatil za letenku do Singapuru 40 tisíc, tak mě oběd na palubě stál 40 tisíc.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 02. 2019 02:38

A hele "odborník" na Tesla bankroty zase destiluje benzín nad svíčkou a o energeticky náročném krakování a výrobě aditiv mlčí.

Odpovědět  |   | 
Hogo  |  10. 02. 2019 19:19

Opravdu očekáváš že Česká Rafinérská a Paramo mají tarify jaké uvádíš? Řekl bych spíše že mají nasmlouvaný daný roční odběr tak jako jakýkoliv jiný průmyslový podnik v České Republice. A ten se vypočítává podle burzovní ceny předchozího roku v době objednávky energie. U vás ve Škoda Auto máme cenu v současnosti přibližně 860 korun bez DPH za MWh a silně pochybuji, že zmíněné rafinérské společnosti které mají násobně větší smluvní odběry budou mít cenu vyšší. Dle toho co se dá dohledat jsou obě společnosti v první trojici společností s největší spotřebou energií v České Republice.Při pohledu na ceník kupříkladu na tarif C/D27d se dá dohledat, že cena za MWh je od 1120 korun bez DPH za MWh, a to je tarif pro drobné firmy a domácnosti, kde je registrovaný elektromobil.Trošku mě ty tvoje čísla nesedí s tím co se dá dohledat běžně na internetu u distributorů elektřiny. Kde se dá dohledat ono "Cena silové elektřiny je asi 1,59 Kč/kWh samozřejmě bez DPH a dalších nákladů." ?

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  10. 02. 2019 22:04

No tak třeba tady:https://www.pre.cz/cs/velkoodberatele/... Anebo tady:https://www.pre.cz/cs/firmy/elektrina/archiv... ... A celkem to sedí, pokud počítám v Eurech i v Kč. Pohybuji se od 1,3 Kč do 1,59 Kč. Ono to strašně kolísá, záleží na konkrétním datu. Nicméně je evidentní, že velkoodběratelé mají tyhle tarify. Samozřejmě, většinou je na stránkách energetických společností info, že se ozvou s návrhem ceny, takže je pravděpodobné, že se lze dohodnout na nižších cenách. I tak se mi ale nechce věřit tomu, že by spotřeba energie na výrobu 1 litru benzínu byla 1,5 kWh. V takovém případě by cena surového benzínu byla tak nízká, až by se jej nevyplatilo vyrábět a už vůbec ne převážet. :) Anebo je skutečně cena energie pro rafinerie úplně z jiného vesmíru.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 02. 2019 19:05

Větší kravinu už jsi vymyslet nemohl? Už vidím, jak si koupíš místo e-tronu Clio… ha ha ha.

Odpovědět  |   | 
...  |  07. 02. 2019 11:58

TVL auto za 2 mega a oni se chlubí klimatizací v základu.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 02. 2019 13:18

spise zminuji ze klimatizace jde nastavit a spustit prez mobilni telefon kdykoliv, a to zrejme diky tomu ze klimatizace v elektromobilech ma elektricky kompresor, tedy neni zavisla jako u drtive vetsiny ostatnich aut se spalovacima motorama na rozvodech motoru na ktere je pripojen kompresor klimatizace, a tedy muze bezet jen kdys bezi zaroven i motor auta, u toho spalovaku

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  07. 02. 2019 19:07

Má to klimatizaci v základu, která umí fungovat nezávisle. To už na chlubení je, když žádný spalovák toto nenabízí (bez toho, aniž by musel běžet motor).Z vlastní zkušenosti vím, jak je to neocenitelná vlastnost, když v zapařeným létě sednete do krásně vyklimatizovaného auta.

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 02. 2019 12:09

Na to, jak krásné jsou ty náznaky fejkových výfuků vzadu vyvedené v přenádherném stříbrném plastu, není cena vůbec vysoká!

Odpovědět  |   | 
Cool  |  07. 02. 2019 12:35

V porovnání s hovnem od Tesly je cena skutečná velmi nízka.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  07. 02. 2019 13:19

cena vzhledem ke konkurenci neni nijak vysoka, naopak rekl bych velice nizka

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 02. 2019 13:55

však to píšu, že za tak nádherné a hodnotně působící stříbrné plasty by mohli cenu klidně o pár set tisíc přišponovat.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  07. 02. 2019 14:51

Račte nahlédnout do ceníku. Za vše, co má Tesla již v ceně, se u Audi platí. A ne málo. Nakonfiguroval jsem si to, a ke 3 mil. moc nechybí. A nenašel jsem tam tažný, to bude další palba, objednat lze pouze za 4 tis příprava... Ale co si budem povídat, je to jen Audi. Ale i když vyjde na podobný peníze, disponuje prodejním a servisním zázemím. To u Tesly není ani náhodou. Bude se tu pořádat jen jakýsi garážpoint vhodný pro východní plebs... Ještě teda počkám, snad to v elektromobilu Golf Citystromer z roku 1994 vydržím

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  08. 02. 2019 08:26

Je to jen Audi?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 02. 2019 13:19

Jo kdysi to mělo slogan Náskok díky technice, ale teď už je to jen Podvod díky technice

Odpovědět  |   | 
Frankie  |  07. 02. 2019 12:30

Takže teď budou bazoše narvaný lehce jetými Q7 v naftě protože manželky a soulo.nice hokejek a kopaček jsou uvědomělý a obratem ruky začnou zachrańovat planetu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 02. 2019 13:23

Prober se z diskotéky, majitelé drahejch aut ti z 99 % na nějaký to tvoje zachraňování planety jebou

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 02. 2019 12:43

Na stránkách audi uvádějí v konfigurátoru nějaký blábol (mimochodem, stránky Audi neskutečně upadají):"Audi e-tron Advanced 55 quattro 265 kW158 kW (360 koní) / Elektro / Automatik "???Zkusmo jsem naťukal konfiguraci průměrně vybavené škodovky, pak je to 2.6 milionu, lepší výbava přes 3 mega -D Za tu cenu je to neskutečně pomalé, nevýkonné a užitnými vlastnostmi prudící auto.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  07. 02. 2019 14:58

Jj. Na výstavě se tajemně usmívali. V ceníku to taky tak vypadá. Vzhledem ceně a k povoleným váhám na tažným, bude asi lehce jetá Tesla X za stejný peníze lepší řešení. A to nezmiňuju pověstnou spolehlivost Audi... Ještě budu chvíli pracovat, abych nemusel živit nenažraný leasigy a pojišťovny, a pak uvidím, jak se ta elektropakárna v Evropě rozvine.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  07. 02. 2019 19:02

Tak k porovnání s Teslou je Audi jednookým králem mezi slepými. Tesla spolehlivě okupuje nejspodnější žebříčky spolehlivosti svých aut.Audi může tahat 1800 kg, Tesla X 2200kg. Nicméně pokud chcete tahat něco tak těžkého, že překročíte limit u Audiny, abyste musel brát Teslu, doporučukl bych na tahání klasický diesel, jinak i s Tou teslou budete nabíjet každých 200 km.A srovnávat cenu nové Audi s lehce ojetou Tesly X... To myslíte vážně? Jak by asi vyšlo srovnání nové Tesly X a lehce ojeté Audi?Žádné z těchto aut není špatné, nicméně každé z nich míří k trochu jiné sortě zákazníků.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  07. 02. 2019 19:34

Bez jakékoliv zášťi, s tím musím souhlasit. :)Hlavně s poslední větou.A co se týče dojezdu Tesly při tahání nějakýho vleku apod.,je fakt, že tady by se prostě fakt hodilo, aby Model X měl aspoň o 20 kWh silnější baterii.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  07. 02. 2019 21:30

Odporúčam test od Bjorna. Celkovo mi znej vyšlo, že e-tron je lepšie “auto” a Tesla ma lepšie EV. Odhlučnenie, celkove spracovanie sú oveľa lepšie ako u Tesly.Som zvedavý na Mercedes.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 02. 2019 13:29

Dobrý elektroauto je jen půlka řešení, druhá půlka je integrovaná, bezstarostná síť rychlonabíječek.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  10. 02. 2019 19:13

Záleží od toho ako auto používaš. Väčšina súkromníkov nejazdi každý deň cez Európu. Ale skôr do prace a cez víkend na výlety.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 02. 2019 19:13

Spolehlivost Audi? Proč je teda v testech autobildu uz v druhem žebříčku absolutní vítěz a v roce 2016 nejspolehlivější značka v USA?

Odpovědět  |   | 
Já I.  |  08. 02. 2019 10:04

Řvu smíchy Ale ať si to užije, kdo chce....... PS jezdím zcela dobrovolně na CNG, neb jsem ekologicky uvědomělý.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 02. 2019 13:35

Já to chcu! Elektroalmara s napůl falešným chladičem co se stydí vypadat jako elektroauto byl vždycky můj sen.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  10. 02. 2019 18:25

220 v na jednej fáze nabije 3,6 kW za hodinu.

So stratami tak doma nabije baterku za 27 hodín.

A to sa oplatí

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 100 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terénu však stálo mimo zákony

Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terén…

Umíte si představit, že by se v 70. letech dostala do výroby vedle klasického sedanu a kupé také bugina bez dveří a klasické střechy? Vývojové oddělení AZNP tomu věřilo, tehdejší podmínky však jejich odvaze vůbec nenahrávaly.

20.  4.  2019 | | 12 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 190 N/A