Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Audi již oficiálně spouští na českém trhu prodej elektrického SUV e-tron. Novinka je dostupná ve dvou výbavách a zájemci by si měli připravit lehce přes dva miliony korun.

Německá značka nám už koncem minulého roku prozradila předpokládanou cenu e-tronu, teď ovšem konečně zahajuje prodej a zveřejňuje oficiální ceník elektromobilu, který má za úkol nastartovat v budoucnu rozsáhlou nabídku modelů s tímto pohonem.

Jen pro připomenutí, o pohon elektrického SUV se stará dvojice elektromotorů, která tvoří netradiční verzi čtyřkolky quattro. Souhrnný výkon obou jednotek činí 300 kW (408 koní), točivý moment je 664 N.m a zrychlení z nuly na stovku zabere 5,7 sekundy. Maximální rychlost 200 km/h není nijak závratná, ale dostačující, a Audi tvrdí, že díky účinné termoregulaci vozu i déle udržitelná.

Audi TT RS prošlo modernizací: Pětiválec o 400 koních zůstává beze změn

Audi TT RS prošlo modernizací: Pětiválec o 400 koních zůstává beze změn

Kapacita akumulátorů činí 95 kWh a dojezd na jedno nabití je podle Audi (a metodiky WLTP) přes 400 km. E-tron pak nabízí možnost nabíjení na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem výkonem až 150 kW, přičemž v takovém případě se na 80 % kapacity akumulátoru dostanete asi za půl hodiny. V domácích podmínkách a nejslabší nabíječkou si však počkáte až kolem 8 hodin. 

Tato specifikace je poté rozdělena na dvojici výbav, kdy základní linie začíná na cenovce 2.094.900 Kč. Standardní výbava je vskutku bohatá: 19palcová litá kola, přední a zadní LED osvětlení, dvouzónová automatická klimatizace s dálkovým nastavením přes aplikaci, adaptivní pneumatický podvozek, přední i zadní akustický parkovací asistent, infotainment s navigací MMI, audiosystém s 10 reproduktory, 12,3palcový digitální přístrojový štít, elektricky ovládané víko kufru a mimo jiné nesmí chybět i várka posledních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Se standardní výbavou pak souvisí i i prodloužená záruka výrobce na 4 roky (s omezením na 120 000 km) a servisní balíček na 5 let, resp. 120 000 km, který pokrývá pravidelnou údržbu. Audi navíc poskytuje záruku i na sadu akumulátorů, a to po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 km.

Na výběr je ještě o chlup lepší výbava Advanced, která základní cenovku zvyšuje na 2.137.900 Kč. Standardní výbavu přitom rozšiřuje pouze o 20palcová kola, prvky karoserie v kontrastním lakování dle zvolené barvy karoserie a spodní část předního nárazníku a zadní difuzor ve stříbrném odstínu.

Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Klasicky pro Audi je poté seznam příplatkové výbavy opravdu rozsáhlý, kdy nejvíce zaujmou probíraná virtuální zpětná zrcátka (36.942 Kč), metalické laky karoserie (28.760 Kč), 21palcová kola (47.934 Kč), Matrix LED světlomety (34.793 Kč), panoramatické střešní okno (35.702 Kč) nebo elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí (59.917 Kč).

Audi e-tron – technické údaje a české ceny
Verze e-tron 55 quattro​
Pohon 2x elektromotor
Největší výkon [kW] 300
Točivý moment [N.m] 664
Max. rychlost [km/h] 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7
Kapacita akumulátoru [kWh] 95
Max. dojezd [km] 400 (WLTP)
Standardní dobíjení [hod] 8
Základní cena [Kč] 2.094.900
Základní cena Advanced [Kč] 2.137.900
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků