Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Audi již oficiálně spouští na českém trhu prodej elektrického SUV e-tron. Novinka je dostupná ve dvou výbavách a zájemci by si měli připravit lehce přes dva miliony korun.

Německá značka nám už koncem minulého roku prozradila předpokládanou cenu e-tronu, teď ovšem konečně zahajuje prodej a zveřejňuje oficiální ceník elektromobilu, který má za úkol nastartovat v budoucnu rozsáhlou nabídku modelů s tímto pohonem.

Jen pro připomenutí, o pohon elektrického SUV se stará dvojice elektromotorů, která tvoří netradiční verzi čtyřkolky quattro. Souhrnný výkon obou jednotek činí 300 kW (408 koní), točivý moment je 664 N.m a zrychlení z nuly na stovku zabere 5,7 sekundy. Maximální rychlost 200 km/h není nijak závratná, ale dostačující, a Audi tvrdí, že díky účinné termoregulaci vozu i déle udržitelná.

Audi TT RS prošlo modernizací: Pětiválec o 400 koních zůstává beze změn

Audi TT RS prošlo modernizací: Pětiválec o 400 koních zůstává beze změn

Kapacita akumulátorů činí 95 kWh a dojezd na jedno nabití je podle Audi (a metodiky WLTP) přes 400 km. E-tron pak nabízí možnost nabíjení na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem výkonem až 150 kW, přičemž v takovém případě se na 80 % kapacity akumulátoru dostanete asi za půl hodiny. V domácích podmínkách a nejslabší nabíječkou si však počkáte až kolem 8 hodin. 

Tato specifikace je poté rozdělena na dvojici výbav, kdy základní linie začíná na cenovce 2.094.900 Kč. Standardní výbava je vskutku bohatá: 19palcová litá kola, přední a zadní LED osvětlení, dvouzónová automatická klimatizace s dálkovým nastavením přes aplikaci, adaptivní pneumatický podvozek, přední i zadní akustický parkovací asistent, infotainment s navigací MMI, audiosystém s 10 reproduktory, 12,3palcový digitální přístrojový štít, elektricky ovládané víko kufru a mimo jiné nesmí chybět i várka posledních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Se standardní výbavou pak souvisí i i prodloužená záruka výrobce na 4 roky (s omezením na 120 000 km) a servisní balíček na 5 let, resp. 120 000 km, který pokrývá pravidelnou údržbu. Audi navíc poskytuje záruku i na sadu akumulátorů, a to po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 km.

Na výběr je ještě o chlup lepší výbava Advanced, která základní cenovku zvyšuje na 2.137.900 Kč. Standardní výbavu přitom rozšiřuje pouze o 20palcová kola, prvky karoserie v kontrastním lakování dle zvolené barvy karoserie a spodní část předního nárazníku a zadní difuzor ve stříbrném odstínu.

Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Klasicky pro Audi je poté seznam příplatkové výbavy opravdu rozsáhlý, kdy nejvíce zaujmou probíraná virtuální zpětná zrcátka (36.942 Kč), metalické laky karoserie (28.760 Kč), 21palcová kola (47.934 Kč), Matrix LED světlomety (34.793 Kč), panoramatické střešní okno (35.702 Kč) nebo elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí (59.917 Kč).

Audi e-tron – technické údaje a české ceny
Verze e-tron 55 quattro​
Pohon 2x elektromotor
Největší výkon [kW] 300
Točivý moment [N.m] 664
Max. rychlost [km/h] 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7
Kapacita akumulátoru [kWh] 95
Max. dojezd [km] 400 (WLTP)
Standardní dobíjení [hod] 8
Základní cena [Kč] 2.094.900
Základní cena Advanced [Kč] 2.137.900
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků