Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

jirka  |  18. 09. 2018 07:49

a až skončí tohle století spalovací motory budou rarita. Vývoj jde ku předu a ač to nerad píšu je třeba elektrifikovat veškerý náš moderní způsob, a zdroj energie z obnovitelných zdrojů ale tak aby to opravdu bylo ku prospěchu ne k většímu drancování přírody.

Odpovědět  |   | 
jean  |  18. 09. 2018 08:02

Nemyslím si, že to auto má akumulátor vysoký 1,63m...

Odpovědět  |   | 
vana  |  18. 09. 2018 09:00

Správně, však i Lenin před sto lety řekl že komunismus je vláda sovětů + elektrifikace celé země !

Odpovědět  |   | 
H  |  18. 09. 2018 11:55

A proto z mauzelea stále dolíží, až bude elektrifikace celé zemně dokončena.

Odpovědět  |   | 
koledni polednik  |  18. 09. 2018 12:42

Kdyz do Sovetskeho Svazu naposledy napochovala armada 'elektrikaru' s dvema blesky na klopach, hnali je Soveti svisnkym krokem az do Berlina.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  18. 09. 2018 16:27

Celková elektrifikace je běh na sakra dlouhou trať (nejméně 100 let). Současná energetická potřeba ČR je okolo 400 TWh, výroba nějakých 87 TWh, takže se tu bavíme o +-20 nových Temelínech.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 16:50

Co to je těch 400 TWh? Jako, že když by se vše co teď jezdí na fosilní paliva mělo elektrifikovat, tak bude potřeba ročně 400 TWh? Nebo jak tomu rozumět?

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  23. 09. 2018 16:13

Jak píšu - energetická potřeba, tj. elektřina, plyn, teplo... nepsal jsem vůbec nic o dopravě, reagoval jsem na celkovou elektrifikaci našeho života, k tomu je potřeba 400 TWh ročně.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  23. 09. 2018 21:17

A jak souvisí teplo s plynem s elektrikací dopravy?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  23. 09. 2018 21:18

...elektrifikací...

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  24. 09. 2018 01:35

To je opravdu tak těžké si přečíst ten první příspěvek, na který reaguju?
"je třeba elektrifikovat veškerý náš moderní způsob", na který jsem nadhodil, že energetické potřeby ČR jsou 400 TWh a převést vše na elektřinu je běh na dlouhou trať.
Ale všichni koumáci mi tu opravují něco, o čem tato diskuze vůbec není.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  18. 09. 2018 20:33

dalsi Jiřík do zbirky

proc se lidi strapnuji cisly kterym nerozumnej a jeste si je navic vycucavaj z palce na leve noze?

za celej rok 2017 s v CR spotrebovalo necelych 69TWh elektriny, ale Jiřík ma hned jasno s 400TWh

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  23. 09. 2018 16:17

Šamane, ač si tvých příspěvků velmi vážím, tady jsi vedle. Opravdu to není vycucané z prstu, ale oficiální čísla. Opět tedy zopakuji - energie není jenom elektřina. Ano, elektřiny spotřebováváme 69 TWh/rok, ale pokud si všimneš, moje reakce byla na příspěvek "Celková elektrifikace", tedy proto, abychom si všichni vařili, topili, jezdili... na elektřinu a už nepotřebovali dovážet žádná paliva, je potřeba cca 400 TWh ročně.
Tvůj Jiřík :)

Odpovědět  |   | 
kkk  |  18. 09. 2018 20:44

Dnes není 1 dubna, takže reálná čísla "V České republice jsme v roce 2015 vyrobili necelých 84 TWh elektrické energie (čistá výroba 78 TWh), přes 5 milionů elektromobilů by tedy znamenalo 19 % veškeré české výroby elektřiny. Naše spotřeba byla přes 58 TWh, energetická bilance vývozu a dovozu elektřiny je pak 12,5 TWh pro vývoz. Vyvezeme ročně tolik elektřiny, kolik by stačilo na napájení přibližně 4,2 milionu elektromobilů." více na https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ...

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  23. 09. 2018 16:19

Viz mé příspěvky výše - nepleťte si energii a elektřinu.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  23. 09. 2018 21:20

Oni si to nepletou. Když se v diskuzi o elektrifikaci aut bavíš o energii, tak jaksi předpokládáš, že tím míním tu elektrickou.
Jen blb dokáže do toho motat teplo, plyn (a třeba i teplo vyprodukované lidským tělem - to jsi do toho taky započítal?), když o tom vůbec diskuze není...

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  24. 09. 2018 01:38

Takže to mám chápat tak, že příspěvek "jirky" - "aby to opravdu bylo ku prospěchu ne k většímu drancování přírody" znamená, že je drancování pouze těžba ropy a plynu do aut, ale plyn na topení už je ok. Tak sorry, to jsem fakt nepochopil, napsal tam jasně "veškerý náš moderní způsob", což jsem nepředpokládal, že tím myslí jenom se někam dopravit.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  19. 09. 2018 09:21

V dnesnych casoch nieco taketo napisat je naozaj na zamyslenie. Hlavne ked realne hodnoty sa daju najst do par sekund.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  23. 09. 2018 16:19

Viz mé příspěvky výše - nepleťte si energii a elektřinu.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  18. 09. 2018 08:14

Pekne sa nám tá elektromobilová éra začína rozbiehať. Nový elektromobil minimálne raz za mesiac. A to je len začiatok - také občasné kvapky pred letnou búrkou...
O Tesle sa síce v článku nehovorí ani slovo, ale podprahovo ju tam možno vnímať. Audi totiž bude mať rovnakú príplatkovú politiku ako Tesla: auto sa bude vyrábať viac-menej v tej istej konfigurácii, cena bude však závisieť od toho, koľko príplatkovej výbavy vám automobilka "odomkne".
Už sa teším na dobu hackerskú aj u elektromobilov...

Odpovědět  |   | 
H  |  18. 09. 2018 12:00

Na auto.cz ohlásili, že po letech čekání elektrická éra konečně začíná. Zřejmě začíná teprve až tehdy, až začne v Evropě. A nebo už začala dávno a Evropa je opět pár let za opicema.

Odpovědět  |   | 
Vass  |  18. 09. 2018 12:33

Přesně tak, už se těším, jak po skončení záruky, si nechám aktivovat plnou palbu funkcí.

Odpovědět  |   | 
Buffalo007  |  18. 09. 2018 16:34

Tohle začíná u všech automobilek. Již u VW, či Škoda třeba funkce rozpoznání únavy. Pokud si tuto funkci asi za 2000 neobjednáte, tak Vám ji potom kdokoliv kdo má VAG může vcelku jednoduše aktivovat. Další svinstvo je třeba příplatek necelých 10 tisíc za obyčejný tempomat. Dnes je to vše elektricky, takže to je akorát páčka, kde jsou potřebné čudlíky a potom naprogramování.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  18. 09. 2018 08:21

Až bude mít REÁLNÝ dojezd 800 km i v ZIMĚ, tak bude mít více kupců. Nedokážu si představit, že by nějaký podnikatel - ekolog chtěl koupit auto, s kterým bude stát co 300 km hodiny na rychlodobíječce.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 09:20

A až to bude mít reálný dojezd 2000 km, tak to bude mít ještě více kupců...
Ale vážně, 95% svého času auto parkuje, takže když bude nabíjet, tak vás limit nebude obtěžovat nebude.
Já mám malobaterkáče, každý den přijdu k autu a mám dojezd 200 km. 99,9% denních jízd si vystačím, nijak mě dojezd neomezuje. Když jedu z Plzně do Prahy, tak se před cestou zpátky zastavím v hypermarketu, než nakoupím, tak dobiju a bez problémů dojedu domů. Nafťáka vytahuji jen v případě, kdy jedu do Alp nebo někam, kde nabíječky ještě nejsou běžné a měl bych problém s dobíjením.
Ale pro většinu lidí je dojezd 300-400 km v pohodě, stejně po tolika kilometrech se řidič většinou protáhnout a odpočinout. A hlavně většina lidí denně najezdí do 100 km.
Samozřejmě pokud jste řidič, co denně pendluje mezi Plzní a Ostravou, tak elektrika není pro vás to pravé ořechové, ale toto je modelový příklad pár procent populace.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  18. 09. 2018 10:07

To auto, aby se vůbec rentovalo, musí jezdit. Porovnáváte trabanta s parníkem. Porovnáváte normálního občana s podnikatelem nebo nějakým vedoucím pracovníkem, který opravdu nepotřebuje stát hodiny na dobíječce a ještě se strachovat, zda-li bude na dobíječce vůbec volno. Sám mám elektrokoloběžky (lépe řečeno malý elektroskůtr) s dojezdem 100 km na jedno nabití. Nikdy jsem se neodrážel, baterie Li-on 26 Ah. Super věc bez SPZ, takže jsem s tím byl třeba až u pramene Labe ze Špindlu, a to vážím 120 kg. V elektromobilitě je budoucnost, ale koupit auto za asi 3 mega s reálným dojezdem 300 km s lehkou nohou nemá smysl.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 10:37

To by neměla význam ani Tesla a stejně se jí prodává poměrně dost (a přitom při vyšší ceně). Tesla má podobný reálný dojezd (Audi je testována již novou metodikou, která více odpovídá realitě) a nikdo ji nehaní, že je nepoužitelná.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 11:02

Jo, ještě poznámka: Baterkou už jezdím skoro 2 roky a ještě jsem nestál hodiny na nabíječce a strachoval se, zda na nabíječce bude volno.
Jednak 90% nabíjím doma a v práci a když jedu mimo, tak zatím se na nabíječkám spíše bojím, že jsem tam sám a ani si s nikým nepokecám.
U EV to opravdu funguje jinak, nelze tam automaticky převádět zvyky ze spalováků, že musím jezdit k pumpě vždy, když potřebuji tankovat. Většina lidí jezdí většinu svých tras mezi stálými body (domov, práce, atd.) a pokud máte možnost nabíjet tam, tak tam nabíjíte, protože to je nejpohodlnější a i nejlevnější.
A až se EV začnou rozšiřovat, tak se bude zajisté i rozšiřovat množství nabíječek na trasách, když vyrazíte mimo svoje obvyklé trasy.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  18. 09. 2018 11:39

Ano, elektrické auto do města má smysl, ale to není případ tohoto Audi.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 12:00

Pokud má reálný dojezd 400 km, tak to je už skoro plnohodnotné rodinné auto i na delší cesty, v rámci ČR určitě.

Odpovědět  |   | 
H  |  18. 09. 2018 12:08

Většina ji po městě ale jezdit bude. Takto svět nepřemýšlí, protože by žádná nová technologie nikdy nevznikla. Kde jsou všichni ti, kdo si nedokázali představit něco jiného než parní lokomotivu, a ty nové elektrické se všemi problémy a složitostmi jsou slepá ulička - to přece každý ví!

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 18:34

Hmm, když mrknu ráno před školu na ty zaparkované X5, Q7, GLE, RR, co dělají mamataxi, tak si troufnu tvrdit, že mimo město vystrčí čumák jen když se jede do sousedního města do OC na tu kabelku, co je tak bóóžííí, jak vyprávěla jedna mamina druhé před školou...
Tohle je auto, které ve městě bude častěji než služební Octávka obchoďáka s balenou vodou...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 09. 2018 15:57

Můžu se Vás zeptat, když jste tedy majitel tohoto auta, v jaký přínos podle vašeho názoru toto vozdilo má oproti autu se spalovacím motorem? Jaké výhody vy konrétně pociťujete?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 18:59

Upřímně, nechci to tu rozepisovat, je toho strašně moc, protože pak se tady budu hádat s lidma, co elektriku viděli akorát tak z rychlíku a budu řešit nesmysly.
Já jsem nevěděl do čeho jdu (i3 jsem si chtěl vyzkoušet jako hračku a po pár měsících prodat) a až teprve po měsících ježdění jsem pochopil, že se jedná o naprosto novou zkušenost (která nelze získat jinak než ježděním s EV) a dneska (po 2 letech) vím, že pokud to půjde, tak nic jiného než EV nechci.
Jen to shrnu čísly. Se svým druhým autem mám najeto za rok cca 3 tisíce km (počet jízd bych spočítal na prstech obou rukou), jsou to ty jízdy do Alp a dovolené s rodinou, případně když potřebuji odvézt něco velkého. A s i3 najezdím za rok přes 25 tisíc km. Kdyby EV bylo tak nepraktické a nepohodlné na užívání, jak někteří tady tvrdí, tak by ty čísla byla obráceně, pravděpodobně bych se i3 už i dávno zbavil.
Takže asi tak.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 09. 2018 20:32

Prosím, zkuste to. Ptám se proto, že na tuto otázku nikdo z mých přátel uvažujících o elektromobilu nedokázal odpovědět. Většinou se diskuze točí okolo toho, jak pro elektromobil něco není problém.
Ale na tak jednoduchou otázku jsem se odpovědi zatím nedočkal.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  22. 09. 2018 02:20

Už znovu nezkusím, je to na diskuzi na hodně dlouho u piva.
Já nehodlám nikoho přesvědčovat. Je mi jedno, zda budete jezdit na ropu nebo na elektřinu.
Já jen vím, že mne to naprosto vyhovuje a to mi stačí. Co si o tom myslí ostatní, je mi naprosto jedno.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 19:11

"To auto, aby se vůbec rentovalo, musí jezdit." - To je samozřejmě u aut vyšších cenových naprostá výjimka.
Pokud chcete auto, aby se rentovalo, tak obchoďákovi vrazíte Rapida nebo Octávku a pak se tím autem vydělává.
Auta tohoto typu jsou především reprezentativní (samozřejmě to nevylučuje vysoký nájezd). Ve svém okolí znám pár firem a auta majitelů a vysokého managementu najedou zlomek toho, co služební auta jejich zaměstnanců. A pak i vzhledem ke ztrátě hodnoty auta dosahuje amortizace klidně nad 50 Kč / km jen za ztrátu ceny v čase. Kdyby chtěli "rentovat", tak si koupí Octávku a ne BMW 7.
Auta této kategorie si kupujete ne kvůli tomu, aby se vám rentovalo, ale aby vás reprezentovalo.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 09. 2018 05:55

Ano, s tím se dá souhlasit. Teslu si nekupují na ježdění, ale na reprezentaci. Stejně tak i Bugatti Veyron si nikdo nekupuje, aby s ním jezdil rychlostí 400km/h, ale na osobní prezentaci ve stylu "já na to mám". Tento druh lidí si elektrokáry nekupuje kvůli úspoře nákladů ani z lásky k přírodě. A to je podstata neporozumění mezi diskutéry o elektromobilitě. Nejčetnější diskutéři se rekrutují z lidí, kteří přemýšlí o levném elektroautě s nízkými provozními náklady. Ti mají zatím smůlu. Levné elektroauto se nevyrábí a je možné, že se ani vyrábět nebude.
Pokud stát bude chtít prosadit elektromobilitu tak začne provoz fosilů zatěžovat drakonickým zdaněním tak, aby se elektromobil rentoval i výše uvedeným šetřílkům. Drakonické zdanění fosilů bude muset taky vyrovnat daňový úbytek daně z paliv.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 10:16

A co to máte za elektromobil? Jinak, na trasu Plzeň-Praha-Plzeň bych asi taky bral toho nafťáka, protože těmto malobaterkáčům asi moc nesvědčí jízda po dálnici, dojezd pak se zvyšující se rychlostí dost klesá, ne? A tahat se po dálnici 90-100 kvůli tomu není nic moc. To pak člověk na cestě stráví o hodinu déle (i s dobíjením). Ale pokud máte dost času, tak v pohodě...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 10:40

Mám i3. Po dálnici jezdím běžně s tempomatem 140 a když spěchám, tak s plynem na podlaze (tj. cca 154 km/h v omezovači).
Nekoupil jsem si EV, abych se vláčel za kamionem.
Že to žere víc je mi jedno, protože vím, že v Praze stejně budu parkovat a tímpádem si mezitím dobiju na cestu zpět.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 10:46

Tak to ano, to dává smysl. Pokud je v cíli možnost nabíjení, tak Plzeň - Praha na otočku v pohodě.

Jinak, ta i3 má tuším 33 kWh baterku, takže dojezdu 200 km se dá věřit. Koukal jsem teď na ojetiny a pořád je to přes půl mega, tak snad za pár let...

Odpovědět  |   | 
Vantom  |  18. 09. 2018 09:23

Mnoho podnikatelů, má dvě takový káry.. A jednu jako E-tron určitě bude chtít, pro prestiž, eko razítko atd. Druhý Q8 v naftě tam ovšem bude stát taky..

Odpovědět  |   | 
bob  |  18. 09. 2018 08:35

Nemáme pořádný baterie, nemáme pořádný systém nabíjení, nemáme přizpůsobenou elektrickou síť a většina zemí na to, aby lidi mohli začít používat elektromobil nevyrábí (zdaleka) dostatek elektřiny... Jinak řečeno bez masivní výstavby elektráren a bez brutální investice do rozvodové sítě celé tahle elektrická akce nikdy k ničemu nebude. Způsob výroby elektřiny je na další téma... To je jenom pár nastíněných problému.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 09:26

To jsou obehraná klišé, že už skoro ani nemá cenu na to reagovat.

Systém nabíjení je jasný. Je jím evropský standard CCS2.

Rozvodná síť (dle vyjádření ČEPSu na jedné konferenci) již dnes zvládne kolem 1 milionu elektroaut. Každý rok se do modernizace investují miliardy korun. Nástup EV je velmi pozvolný, takže ČEPS má dostatek času a peněz se na nástup připravit. Ostatně třeba já sám jsem doma nemusel zvedat jističe ani o ampér, když jsem chtěl doma nabíjet. A když se podíváte na rozdíl mezi denní a noční spotřebou v ČR, tak můžeme být naprosto v klidu hodně dlouho. Výkonnových rezerv máme dost.

A až jednou (toho se asi nedožijeme nikdo z nás) bude nástup EV opravdu masivní, tak bude stačit přestat vyvážet elektřinu, kterou dneska vyvážíme sousedům.

Odpovědět  |   | 
bob  |  18. 09. 2018 11:52

Klišé je: Bude stačit přestat vyvážet elektřinu k sousedům, to je blaf jak od politika...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 18:44

Možná.
Tak já se Vás zeptám jinak. Jestliže mi ČEPS tvrdil (ČEPS beru za někoho, komu mohu nejvíce důvěřovat), že stávající rozvodná síť zvládne milion EV, kdy to bude kritické? Kdy si myslíte, že dosáhneme tohoto počtu?
Už teď, pokud by se zastavily investice ČEPSu do rozvodné sítě, tak máme prostor pro EV.
Stačí se podívat na rozdíl mezi denní a noční spotřebou elektřiny v ČR. Spotřebu EV v obvyklém tempu obnovy vozového parku v ČR nepoznáme ani dalších min. 40 let.
A každým rokem ČEPS investuje miliardy do rozvodné sítě, takže se bez problému může připravovat.
Až bude ČEPS řvát, že máme problém, až pak si začnu dělat obavy. Jinak jsem v klidu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 09. 2018 06:02

ČEPS nemusí vůbec investovat, to za něj udělali komunisti ve svém státu. Oni celou energetiku na elektromobilitu kapacitě nachystali. Pokud bychom v jejich řízení vytrvali ještě dvacet let, tak máme masivně vybudovanou levnou, zelenou, jadernou energetiku a byli bychom s elektrokárama v pohodě. Měli bychom vlastní zdroje lithia a kobaltu......

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  21. 09. 2018 20:18

Nesouhlasím. Resp. souhlasím s tím, že za komunistů, co se týče přenosové soustavy, jsme na tom byli velmi dobře. A že pro ČEPS připravili velmi dobrý základ, na kterém ČEPS může pokračovat.
Ale že by nemuseli od roku '90 nic investovat a že by síť jela dosud perfektně ze setrvačnosti, je samozřejmě nesmysl.
A dále už mícháte hrušky s jablky, co se týče té levné, zelené, jaderné energetiky, to už si pletete výrobce elektřiny, to s ČEPSem nemá nic společného, stejně tak zdroje lithia a kobaltu...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 09:39

Tady bych opravdu problém neviděl. Problémem je určitě cena EV a pak pro spoustu lidí i dojezd a doba nabíjení. Ale pro spoustu lidí už to problém není, takže zůstává ta cena...

Odpovědět  |   | 
ijon  |  18. 09. 2018 08:39

Koeficient odporu vzduchu Cx=0,27 mi nepřipadá zase tak zázračný. Obyčejný Mercedes B má 0,26, Tesla X jakožto asi nejbližší konkurent 0,24, to vše se zpětnými zrcátky a podobně. Jenže pokud má Q5 nějakých 0,30, asi to se těmito Audi tvary s obří maskou asi lépe opravdu nejde.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 09. 2018 10:46

Teoretik v praxi. Koeficient je Ti k ničemu, záleží na součtu odporu čelní plochy.
Moucha může mít tvar padáku a bude mít koeficient Cx 9.99 a přesto na té malé ploše bude mít lepší efektivitu, než když tanker bude mít Cx 0.11 ale díky tomu, že to je obluda, tak jako co chceš řešit?

Odpovědět  |   | 
koledni polednik  |  18. 09. 2018 12:52

To je naprosta pravda. Tak se to uci ve fyzice na stredni skole.

Zajimave ovsem je, ze k sestrojeni funkcnich letadel takovato jednoducha fyzika prestava stacit. Znate snad nekdo nejakou stredoskolskou fyzikarku, ktera se stala vehlasnou konstrukterkou letadel?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  19. 09. 2018 10:46

Neznám žádnou středoškolskou fyzikářku, která by byla konstruktérkou letadel, ale určitě každý konstruktér letadel musí každou středoškolskou fyzikářku musí strčit hravě do kapsy.
Tady neplatí ekvivalence, ale podmnožina znalostí.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 10:50

Asi by se to dalo pochopit tak, že v rámci oné "krabicovosti" do které se Audi muselo napasovat, aby to stále bylo na první pohled auto od Audi, tak je to výborný výsledek.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 09. 2018 11:01

Koncern v optimalizaci aerodynamiky není zrovna na špičce, třeba Mercedes je v tomhle o dost dál...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  18. 09. 2018 09:07

je systém jak mít za pět min plnou kapacitu energie. Všichni baterky. Ale nádrž na elektrolit. vyjezdíš zajedeš k benzínce vysaješ elektrolyt naliješ nový procedura pět min.
https://www.novinky.cz/auto/428479-auto-pohanene... ...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 09:30

Slyším o nich každé tři roky a výsledek stále nikde. Mně to přijde jako past na investory než nějaký přelom.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 09:36

Je to informace stará 4 roky. Kam se to za tu dobu posunulo? Už jsou k dispozici auta, stejně jako jsou auta na baterky? Už jsou k dispozici čerpačky, kde ten elektrolyt prodávají?

Nehledě na to, že baterkové auto si dobiju kdekoli, doma, v obchoďáku, na odpočivadle, v hotelu, atd... Je potřeba zvýšit hustotu baterek (dojezd) a zrychlit nabíjení. No a samozřejmě musí klesnout cena, jinak se budou pořád kupovat spalováky.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 09. 2018 11:00

Bahrajn, Katar, Abu Zabí... Mám pokračovat? Neomezené zdroje a neomezené investice do čehokoliv. Někdy si tam zajeď. Vyvezou za rok část pouště a postaví tam zelenou oázu s okruhem pro F1, klidně kdykoliv je to napadne. Koupí si jakoukoliv technologii za jakoukoliv cenu, a jestli teleport tesla v US dokončil, tak ho dávno koupili a zamkli do trezoru. Jediné co je strasuje, jsou akcie ropy a cena té komodity. Udělají cokoliv aby jí udrželi= potřebují udržet svět ve stavu, v jakém byl v minulém století, doba ropná a nikdo na zeměkouli nemá prostředky na to s tím něco udělat. Největší velmoci by je snad měly, ale těm to taky vyhovuje, takže podle mě scénář nebude zázračný levný elektromobil do každé rodiny. Scénář bude hromadná doprava na způsob elektrovlaků, tramvají, trolejbusů a individuální pro horních 10.000 což budou právě tyhle I-trony a pokud budeš mít zájem o individuální dopravu, tak to nebude problém, ale bude to řádově dražší než dnes, tzn se to proti hromadné nevyplatí, bude to jen luxus.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 11:20

A co to má společného s tím, co jsem napsal? Že pokud auto na elektriku, tak větší význam než dolévání nějakého elektrolytu, má baterka?

Do SAE jezdím pravidelně, nejen do Abu Dhabi a taky vím jak se tam poslední dobou snaží odpoutat se od závislosti na ropě a jak taky budují vzorová města na principech udržitelného rozvoje, kam spalováky nesmí.

To o těch trezorech a v nich zamčených patentech je už ohraná písnička, které věří snad jenom největší fandové různých spikleneckých teorií, snad tomu opravdu nevěříte?

Odpovědět  |   | 
koledni polednik  |  18. 09. 2018 12:56

Do SAE radeji nejezdim. Za usetreny peniz jsem poridil trezor na vlastni patent, takze spiklenecke teorie jsou zcela na miste.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 11:22

A jéjej, konspirace nám tu chyběly...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  18. 09. 2018 09:09

https://auto.idnes.cz/quant-e-sportlimousine-ho... ...
tohle je cesta nabito za pět minut

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 09:32

Ten článek je z roku 2014 a kde nic, tu nic. Slyším o nich každé tři roky a zatím mají vše jen na papíře. Tohle bude spíše past na investory, než něco životaschopného.

Odpovědět  |   | 
vana  |  18. 09. 2018 09:54

A ty opravdu nedokážeš rozlišit fake a realitu ?

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  18. 09. 2018 12:53

Kdepak, doplnění párset litrů elektrolytu by určitě trvalo déle, než pár desítek litrů PHM. Ten opotřebovaný elektrolyt by bylo nutné nejdříve vypustit, aby se mohlo začít doplňovat, což také zabere nějaký čas. To znamená také mít u čerpaček podstatně větší zásobníky jak na použitý, tak i na nový elektrolyt. A pak se nabízí otázky, jak se z použitého stane zase ten nový, kde k takové přeměně dojde, kolik ta přeměna spotřebuje energie, jak dlouho bude trvat, jaký po ní zůstane odpad a co s ním, bude-li škodlivý nebo nebezpečný? Nejspíš bude mít nějaký vliv na jízdní vlastnosti i to, jak se chová větší množství přepravované kapaliny za jízdy. O tom by asi mohli něco vědět řidiči (havarovaných) cisteren?

Odpovědět  |   | 
jirka  |  18. 09. 2018 09:17

a jak jsem dal odkazy na tekutý elektrolyt. Infrastruktura existuje. Ke stávajícím benzínkám přidat nádrže na tekutý elektrolyt plus jednu tankovací stanici a ty čerpačky by tu infrastrukturu zafinancovali samy. Vemte si když začínal automobilismus. Lékárníci okrajově prodávali benzín a dnes., Čerpačka na každém rohu a před sto lety to byla finanční utopie.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 09:34

Proč bych měl tankovat elektrolyt na pumpě, když doma si mohu nabít baterku levněji?

Odpovědět  |   | 
Karel  |  18. 09. 2018 09:38

Jirko, ještě doladit tu češtinu.

Odpovědět  |   | 
vana  |  18. 09. 2018 09:56

Má to jedinou nevýhodu ale docela podstatnou. Ten systém jim nefunguje, celé je to nejspíše podfuk. Neříkej že tomu opravdu věříš ??

Odpovědět  |   | 
jirka  |  18. 09. 2018 10:14

a co máš v baterce na startování at je nebo není podfuk. myšlenka je to dobrá.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 10:19

Ne, myšlenka dobrá není. pokud by s tím přišli před 10 lety a hned k tomu začali budovat čerpačky a nabízet auta (jako Tesla), tak snad... ale dnes jsou už převálcování baterkovou konkurencí.

Jediná výhoda tohoto řešení je rychlé "nabíjení" a možná dojezd. Ale to se pomalu zlepšuje i u stávajících EV... i když teda dost pomalu. Ale podstatné je, že baterkové EV jsou reálně k dispozicia pro některé uživatele už jsou i použitelné.

Ne, ne... tudy cesta opravdu nevede

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  18. 09. 2018 10:29

Nič prevratné, len to že vo veľkom aute sa dá lepšie skryť veľká batéria.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 09. 2018 10:32

Je to nějaké nedotažené, chybí totiž zcela zásadní věc a to pořádné fejkové koncovky výfuků. Moc to nechápu, už i u Audi přece přišli na to, že pořádné fejkové koncovky výfuků dělají auto! Tady ty vroubkované náznaky, to je tedy hodně slabý čajíček

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 10:44

Tak tak, čím větší výfuky, tím více elektro!

Mohli se inspirovat u Mercedesu...

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  18. 09. 2018 11:12

Baterky mají všichní v podlaze. Proč prostě neudělat auto se světlou výškou cca 200-250mm a pod podlahu zavěšovat standardně široké panely dlouhé třeba 500mm. Malé auto by pojmulo 2-3 panely, velké auto 3-4 panely. Jen by se měnily dobité panely?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 11:32

Protože já bych třeba nechtěl nikomu dát svoje akumulátory, o které pečuji. A třásl bych se trachy, že při výměně dostanu dostanu nějaký aku blok těsně před smrtí, takže zůstanu viset někde v 90% své cesty. A také každý výrobce používá jiné typy baterií. To se jednoduše nedá sjednotit.
Nehledě na to, že výrobci se těžko shodnou na jednotném systému, protože každý typ auta vyžaduje jiné umístění či jiný tvar baterií.
Je to stejný nesmysl jako chtít jednotný tvar nádrže u klasických aut.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  18. 09. 2018 12:26

Akumulátory bys nikomu nedával a třeba ani nevlastnil. Prostě bys koupil auto s připravenou šachtou na akumulátor. Ten by byl do auta vložen v nabitém stavu. Na výměnné stanici by ho robot vyjmul, diagnostikoval a vložil jiný nabitý na 100% kapacity.
Tak jako dneska všichní předpokládají, že do nádrže dostane auto buď benzín nebo naftu nějaké, na poměry sta let automobilismu, hodně špičkové a vyrovnané kvality, by prostě byla dohoda, že každé auto bude mít šachtu jednotných rozměrů s konektorem a baterie bude mít danou kapacitu, napětí, komunikační protokol pro sledování stavu atd...
Podle mě je to snazší cesta, než desítky let vyvíjet, protože o rostoucí hustotě baterek slýcháme stále a stále stejné články, ale realita je stále stejná.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 12:34

Něco jako zkoušeli u Renaultu Zoe? Auta se prodávala bez baterek a baterky sis mohl pronajmout za nějakých XY eur/měs. Výhoda je nižší cena EV, samozřejmě při prodeji dalšímu majiteli pak baterky vracíš do Renaultu. Akorát tam nebyla ta rychlá výměna u "benzinky". Ale nevím, jestli se to ujalo...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 09. 2018 13:20

Ten systém "pronájmu" se ujal celkem dobře. Hlavně proto, že opticky snižuje cenu elektromobilu. Baterky samozřejmě nikde nevyjímáš, jsou zabudované v autě.
To, co předřečník popisuje, jak někam přijede a dostane plně nabitý blok akumulátorů, je samozřejmě nesmysl. Ať už skladování, udržování, nabíjení nebo péče o ty akumulátory. Taky bych nechtěl někam přijet, vyndat své akumulátory a dostat nějaké o X let starší a v rozkladu...
Jenže spousta lidí si nedovede představit nic jiného, než jen spěch, spěch a spěch. Většinou, když jedu někam daleko, dělám si delší pauzy po cca 200 - 250 km, protože mě delší jízda v kuse ani nebaví. Za dvacet minut mohu auto "nakrmit" na další podobnou cestu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 13:48

Ano, baterky se nemění, to je nesmysl.
A jak to teda funguje u toho Renaultu s tím pronájmem? Protože koukám na inzeráty a prodává se tam např. starší Zoe bez baterek, ale i s baterkami. A novější Zoe už je v prodeji jenom s baterkami, žádný pronájem. Přišlo mi to spíš jako takový "leasing", že zaplatíš část ceny a pak měsíčně splácíš zbytek (baterky).

Toto Audi by už skoro bylo i na delší cestování (třeba Alpy), člověk v půlce cesty po cca. 300-350 km udělá pauzu na 30 minut a do cíle už dojede. Jinak, jezdím pravidelně 500+ trasu a mám jednu pauzu, někdy to beru na jeden zátah a nemám s tím problém. Ono je to většina po dálnici a adaptivní tempomat, tak se to dá. Protože pauza každých 200-250, to po dálnici nejsou ani dvě hodiny, se mi zdá přehnané.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 09. 2018 15:11

Víceméně je to jak jsi popsal, určitá forma leasingu. Taky ber v úvahu, že Zoe je v podstatě první cenově rozumné elektro auto, které se opravdu dostalo do komerčního prodeje. Dalo se pořídit jak s baterkami (pro ty, kdo měli dost peněz a chtěli), tak s pronájmem.
Neříkám, že bych těch 500 kiláků neujel. Fyzicky to vydržím, ani únava není problém. Prostě mě to jen po té pitomé dálnici nebaví, takže pak chci vypnout a chvíli myslet na něco jiného. Protáhnu se, dám si pár cviků, dám si čaj a nějakou dobrůtku a tak podobně... Delší cesty radši jezdím vlakem, ale když není zbytí...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 11:58

Podle mě nesmysl a jak už psal i Pavel, do toho nikdo z majitelů nepůjde.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  18. 09. 2018 11:23

zemního plynu na který se dá jezdit je na několik set let. ethanol můžem pěstovat. naftáky na olej budou jezdit, takže do budoucna furt může být vypěstované fosilní palivo, plus plyn plus elektrika. Ale až dojde ropa, usa evropa austrálie asie to přečkají ale blízký východ půjde do kytek, a už neboudou mít prachy na to podporovat teroristy a šup zpátky na velbloudy a vznikne tam hladomor jak afrika.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 09. 2018 13:22

Zemní plyn neslouží jen k pohonu aut a opravdu není účelné jím plýtvat. Pěstování paliv je zatraceně drahá a neekologická záležitost. Oproti tomu je i stávající energetický mix stoprocentně čistou energií.
Zbytek tvého plácání je jak z letáčku SPD.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 09. 2018 13:52

Ono... i té ropy je dost. To, že dojde ropa čtu už minimálně 20 let a ještě tak před 10 lety jsem četl, že levnější už nebude a že min. 200 USD/barel a podobně. A kde je dnes cena ropy? Takže myslím, že i ta ropa by na pohon aut stačila v pohodě i v budoucnu. Ale o to ani tak nejde... jestli ropa, zemní plyn, řepka, atd... spíš jde o to, jestli má smysl to pálit v autě, když se tu snad už rýsuje použitelná alternativa v podobě EV.

Odpovědět  |   | 
Altero  |  18. 09. 2018 11:27

Tak to je bomba,dojezd 400 km...a jeste k tomu v laboratornich podminkach,nedejboze,aby foukal protivitr,nebo dokonce byla pustena klima ci topeni...Tragikomicke,jako cela poblbla EU.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 09. 2018 11:37

Tohle je ale metodika WLTP, ne NEDC. Takže to více odpovídá realitě. Dojezd 400 km odpovídá spotřebě 23,75 kW/100 km, což si troufnu tvrdit, že je naprosto reálná hodnota.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 09. 2018 11:58

Myslíš, že Altero ví, co ty zkratky znamenají?

Odpovědět  |   | 
koledni polednik  |  18. 09. 2018 12:58

Prosim vas, ze tomu verite!? V laboratornich podminkach ... copak jste nekdy videl tak velikou laborator?

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  18. 09. 2018 20:23

A taka pablba Dacia Duster Vam ten naklad odvezie 2x tak daleko.

Odpovědět  |   | 
JAn  |  19. 09. 2018 20:30

Proč v reklamě řidič mačká "pádlo" pod volantem? Jestli je to plně el. auto, pak přeci nemá řazení a nepotřebuje "pádla". Nebo?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  22. 09. 2018 02:14

Nebude to přepínání intenzity rekuperace?

Odpovědět  |   | 
Best  |  19. 09. 2018 21:24

Zbytečné auto, Q7 nebo Q8 jsou větší, praktičtější a navíc nezávislé na infrastruktuře, která neexistuje.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  22. 09. 2018 02:12

Q7 a Q8 jsou větší. No a co? RAM 3500 je ještě větší, je snad proto lepší?
Praktičtější? Co to je? Velký kufr? Q8 má menší kufr. Nebo koule s možností tahat 3,5t? Manželka má na autě kouli s 3,5t a zatím na tom tahala akorát tak nosič na kola.
Že neexistuje infrastruktura? Nesmysl, s tak velkou baterkou nemáte problém s nabíjením na cestách už dnes.
Váš příspěvek je výkřik do tmy, nic víc...

Odpovědět  |   | 
Mechanik  |  19. 09. 2018 22:08

Ty krávo, za tohle dát skorem dovoutunovej vlek tak to umře po 50 kilometrech

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A