Audi e-tron nyní i ve výbavě S line. Po technické modernizaci se zvýšil i dojezd

EL2020  |  28. 11. 2019 17:06

"Dále šlo o optimalizaci pohonu náprav, kdy je při běžné jízdě v podstatě kompletně odpojený přední elektromotor"
Jak si to máme představit? To je odpojený i fyzicky (nějaká spojka???), takže se ani netočí? Nebo se pořád točí a jen se neúčastní pohonu? A pokud se točí, není to škoda?

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  28. 11. 2019 21:59

Ultra Quattro, které u čtyřválcových Q5 odpojuje zadek kompletně, spolehlivě ukazuje, že se tím neušetří v reálném provozu vůbec nic a třílitrové šestiválce se standardním fulltime quattrem mají nižší spotřebu, než odepínané dvoulitrové čtyřválce. Důvodů je samozřejmě víc, nevypovídá to nic více než to, že odepínání možná sníží testovací spotřebu v homologačním procesu, v reálu ale úsporu nepřináší žádnou. A protože přední elektromotor u e-tronu se výrazně podílí na rekuperačním brzdění, dá se předpokládat, že tam mechanické odpojení spíše nebude.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  28. 11. 2019 19:07

Zaujímalo by ma koľko čisto EV sa predá v Česku takmer bez dotácií,ktoré platia iba pre sukromnikov a štátne inštitúcie. Je to veľmi dobrý príklad reálneho dopytu po EV. Nevie niekto z Tesla fans odpoveď? Taký kuk by sa mohol ozvať,alebo Assira.Kde ste?
Je to dobrá výstraha, podobne ako kanarik v uhoľnej bani ktorý keď spieval všetko je OK. Keď prestal museli baníci čím skôr opustiť baňu pre zvýšenú koncentráciu metánu.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  28. 11. 2019 22:09

Vzhledem k minimálním prodejům a neexistující nabíjecí infrastruktuře je to jedno. Jestli máme dnes cca 7000 fosilních čerpacích stanic, dejme tomu v průměru se 4 stojany a průměrným tankováním 4 minuty na 500+ km jízdy a proti tomu necelých 200 nabíjecích stanic s průměrnou dobou "čerpání" V LEPŠÍM PŘÍPADĚ 20 minut na 100km jízdy, je vlastně dobře, že EV je naprosté minimum, protože už těch 500 objednaných Citygo IV způsobí při žalostné infrastruktuře solidní problém.
Nucenou elektromobilitu chápejte jako cestu snížení závislosti na dovozu ropy a přesunu k závislosti uživatelů na státní energetice. Což nic nezmění ani rozšíření portfolia o vodík, které přijde za dva roky. I vodík bude vyráběn v intenzivní závislosti na státem vlastněné elektroenergetice.

Odpovědět  |   | 
Lupus  |  29. 11. 2019 01:13

Elektriku máte téměř všude a elektromobil se má primárně nabíjet doma.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  29. 11. 2019 09:25

JJ, zejména na sídllišti to je fakt značka ideál. A tušíte vůbec, jak dlouho nabíjíte jednofází 16A??

Odpovědět  |   | 
iPace  |  29. 11. 2019 10:08

co mate lidi porad s tema sidlistema? bydlim na sidlisti dke je 9 panelaku po 8 patrech a 40 bitech, mam elektromobil a nemam sebemensi problem s tim ho na tom sidlisti nabijet, kdys jsem si nechaval instalovat a certifikovat wallbox od technika CEZ, tak me jasne rekl ze tam je tak nadimenzovana trafacka a rozvody, ze ikdyby tam melo 2/3 lidi stejny wallbox jako ja, tak se teprve dostanou na cca 80% vykonu trafacky, u rozvodu jeste niz, neb jsou z dob komacu naddimenzovane a po zavedeni plynu mnohem min vytizene nez byvali

na danem sidlisti mame cca 54 garazi primo v tech panelakach a pak 98 vedle sidliste, vsechny maj elektrinu s elektromery, + je tam cca 200 parkovacich mist, na prvnich 20 mist mame jiz zpracovany projekt zavedeni nabijecich bodu, kdy az mesto bude rekonstruovat dane komuniakce, tak se tam jen polozi od rozvodu nejblizsiho z panelaku rozvod pro 22kW body, prozatim co vim mame na danem sidlisti elektromobil nebo plug-in hybrid 3

ano tusim jak dlouho nabijim 1 fazi, a tusis ty jake moznosti dnes pri nabijeni a instalaci wallboxu nebo nabijecoiho bodu na sidlisti jsou?

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  29. 11. 2019 10:42

To je teda nějaké hodně specifické sídliště. Na běžném pražském sídlišti (a nemusí jít ani o sídliště, stačí jakýkoliv blok bytových domů starší 30ti let) nejsou ani garáže, často ani parkovací místa a nějaké nabíječky, tak to už je naprostá scifi.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  29. 11. 2019 11:28

Pán si patrně plete sídliště s novou výstavbou s vyhrazenými nebo dokonce krytými parkovacími místy, vázanými na byt, kde to technicky jde. Jen jde o četností zlomek reality. Většina populace pořád bydlí v komunistických králíkárnách z 50. - 80.let, kde se na ulici opravdu ve velkém dobíjet nedá a dát nebude.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  29. 11. 2019 12:05

Cca. polovina obyvatel bydlí v rodiném domě, v menších městech má část obyvatel garáž, u mě na sídlišti (70léta)v praze se postupně postavilo několik vícepatrových garážových "domů " a např. na černým mostě má řada paneláků podzemní garáže, takže odhaduji že cca.70% by nemělo problém, hlavně v noci nabíjet a distributoři budou jenom radi za víc peněz

Odpovědět  |   | 
iPace  |  29. 11. 2019 17:32

dej si jogurt a precti si to aspon jeste 100x, prijde ti komunisticke z konce 70 let sidliste jako nova vystavba?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  29. 11. 2019 17:31

kdys jsem bydlel na chodove, tak primo pred panelakem jsme meli velke hlidane parkoviste, hned vedle nej trafacka a vyrazenej vymenit tepla, takze udelat na tom parkovisti par zasuvek by fakt problem nebyl, navic sidliste neco jako elektromobilita zacne v CR trapit mozna tak za 30 let kdys projdu nase sidliste, tak novejsich aut je tam tak stezi 5-10%, zbyla auta jsou 10-30 leta auta a jejich majitele urcite nepobezi hned do sautosalonu kupovat elektromobil

uvazovani nekterych diskuteru na tema elektromobilita nekdy fakt pripomina klec s opicema kde se simpanzi bavej o tom kterej baban je vic zlutej a pak prijde gorila a banany jim vezme a sezere

pokud nekdo chce elektromobil, muze si ho poridit at bydle kdekoliv, musi se jen pripravit na to, ze zatim proste bude mit omezeni a bude muset dany fakt bud prijmout a nebo zainvestovat a nabijeni si zaridit, ja se zaridil tak ze jsem si na druzstvu na schuzi zazadal zda muzu na urcite misto prilehajici ke 3-4 parkovacim mistum u domu nechat nainstalovat wallbox, coz me druzstvo schvalilo, pak jsem si zasel na CEZ a pozadal o navyseni rezervovaneho vykonu a vyvedeni druheho elektromeru primo z rozvodu domu, tam me take vyhoveli, u hasicu si zazadal o stanovisko zda to vyhovuje pozarni bezpecnosti podle projektu, tam me dali po posouzeni nekym u nich stempl ze ano, pak si wallbox nechal nainstalovat a nasledne jen technik CEZ proste vse prosel a umiznil pouzivani, suma sumarum cca 25 tisic korun a cekani cca 3 mesice na vsechny stemply a souhlasy

a je to uplne normalni sidliste na malomeste do 35 tisic obyvatel

Odpovědět  |   | 
Kundomil  |  30. 11. 2019 09:58

Tak to máš štěstí. Typické české sídliště fakt takhle nevypadá. Já sídliště z garážema nevidel nikdy.

Odpovědět  |   | 
komik  |  02. 12. 2019 12:25

Ono když se chce.. třeba Rakousku jsou dobíjecí stojany celkem běžné.. mají (zatím) tu výhodu, že v rámci parkoviště je "jedno" kde je uděláte.. a u velkých parkovišť téměř vždy z nějaké strany elektřina vede... jak kvůli osvětlení, tak přípojky. Takže stačí tam, kde je "při ruce" udělat stojan (nebo několik) s nabíječkou. A pak při případně rostoucím počtu elektroaut počty míst zvětšovat. Jinak zpoplatněné to mají (dle místa) tak, že po dobu nabíjení platíte jen proud, po dobití se začne strhávat i něco za "blokování" místa.

A ohledně spotřeby.. postupem času budou musí vznikat inteligentní nabíječky, které se budou řídit centrálně (jako HDO) a budou čerpat dle přebytku energie v síti. Čím delší variabilitu (délku) nabíjení necháte, tím nižší budete platit cenu za kwh. Takže ve finále elektroauta by měly pomoci stabilizaci sítě - čerpání v noci, kdy třeba atomové bloky nevypnete.. a v více době přepětí (hezkého počasí). Zároveň budou jako "UPS" baráku. Myslím si, že uživatelé aut nemusí řešit za distributory jejich "problémy".. protože toto trh zvládne. Pravdou je, že rychlonabíjení bude určitě dražší a méně vhodné pro baterku než pomalé. Ale měl by třeba dojezd Etronu stačil :), klidně se mi na něj složte :).

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  29. 11. 2019 14:18

jo jasny, ten kdo ma etrona.Bydli na sidlisti, prober se.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  29. 11. 2019 16:17

Ten asi moc ne, ale ten kdo pokukuje po eCitiGo, ten klidně jo.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  29. 11. 2019 17:42

a proc by nekdo s etronem nemohl bydlet na sidlisti? mam IPace a nemam duvod bydlet jinde, proc bych mel chtit bydlet nekde jinde? na prilehlem parkovisti vidam jak auta za par supu a mozna i se zapornou hodnotou, tak treba i Touarega R, Velar nebo noveho Mustanga, to si jako lidi bydlici v panelaku nemuzou poridit drazsi auto? tady u nas byty nastesti jeste neatakuji sumy na konci prvni desitky milionu, ale kdyby panelak s mim bytem stal nekde treba ve Vrsovicich nebo na Ziskove, jeho cena by byla cca 8-10 milionu, mozna i vic, netusim, aneb spojeny dvou byt 5+2 126m ctverecnich,..... kolik stoji etron?

Odpovědět  |   | 
Kundomil  |  30. 11. 2019 10:00

Proč bys měl chtít bydlet jinde? Protože sídliště je hnusný a kvalita života tomu odpovídá. Ale tvoje věc.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  01. 12. 2019 10:35

jasne hnusne me prijde ze to tu mame hezcia upravenejsi nez u kdejakeho baraku ve vylovych ctvrtich

asi te nikdy nenapadlo ze na malych mestech se starostove a strany v koalici staraji vice o modernizace a upravu/opravu sidlist, nez o modernizace vylovych ctvrti kde maj minimum volicu silnice, codniky, travni plochy, hrizte, vse tu mame krasne opravene, a mesicne upravovane tak ze by zavidel kdejakej baracnik co si slechti svuj anglickej travnicek nustickama na nehty, navic to mam par kroku ke vsem moznym sportovistim ktere mesto doslova hycka, jo a vlastne ted tu budu ,mit kousek od baraku i dvojici nabijecek 50kW a dvojici nabijecek 22kW, u 50kW se pocita prej s tim ze se budou casem menit na 150kW, postavili k tomu i novou trafacku, no strasny jak to tady na nasem sidlisty je hnusny

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  29. 11. 2019 08:00

V Austrálii je 800 nabijaciek z toho 2/3 sú rychonabijacky, ale tam jazdí tam iba okolo 2400 elektromobilov.Hlavnym dôvodom nezáujmu o EV sú vysoká cena a žiadna podpora, daňová úľava, subvencia,... Ani Austrálčania s vyššími príjmami ich nechcú bez dotácií. Predaj EV tam tvorí iba 0,2%.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  29. 11. 2019 09:27

550 rychlonabíječek.... u nás jsou dvě. Většina jsou pomalonabíječky s 22kW.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  29. 11. 2019 09:55

No vidíš, aj napriek relatívne veľkému množstvu rychlonabijaciek,vyššej kúpyschopnosti nikto EV v Austrálii bez dotácií a subvencii nechce,okrem 0,2% veľmi bohatých zachrancov planéty. Podobne je to všade vo svete bez výnimky. Trh s EV je iba nafuknuta bublina, ktorá bez dotácií veľmi rýchlo spľasne.Potvrdzuje sa to v Číne...

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  29. 11. 2019 11:01

Ale to já nijak nezpochybňuji, jen poukazuji na vysokou míru absurdity české formy dobíjení.
**
Navíc žijeme v Evropě, plné pochybných individuí, protestujících proti všemu, co není slimák na lesním mechu. A ještě k tomu v zemi, kde větrná elektrárna je nepřítel krajinného krasocitu a solár je nepřítel sociálního smíru. Veletoky tu neveletečou, příboj nepřibíjí, nezbývá nám nic než fosilní zdroje a atom. A to vše zas vadí těm individuím.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  29. 11. 2019 20:52

2? Čo som pozeral tak máte 3 Tesla SC a určite aj nejake Ionity, nie?

Odpovědět  |   | 
tomas fuk  |  30. 11. 2019 22:55

Jednu ionity. SC nejde brat vazne

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  01. 12. 2019 07:58

Dôvod?

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  29. 11. 2019 12:17

Ta závist, ta závist, to je svině... A ty jsi toho nádherný důkaz.

Odpovědět  |   | 
Kundomil  |  30. 11. 2019 10:01

Kdo komu co závidí?

Odpovědět  |   | 

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé seznamkа pro dospělé, kteří chtějí najít seхuálního partnеrа

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 103 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A