Audi e-tron nyní i ve výbavě S line. Po technické modernizaci se zvýšil i dojezd

EL2020  |  28. 11. 2019 17:06

"Dále šlo o optimalizaci pohonu náprav, kdy je při běžné jízdě v podstatě kompletně odpojený přední elektromotor"
Jak si to máme představit? To je odpojený i fyzicky (nějaká spojka???), takže se ani netočí? Nebo se pořád točí a jen se neúčastní pohonu? A pokud se točí, není to škoda?

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  28. 11. 2019 21:59

Ultra Quattro, které u čtyřválcových Q5 odpojuje zadek kompletně, spolehlivě ukazuje, že se tím neušetří v reálném provozu vůbec nic a třílitrové šestiválce se standardním fulltime quattrem mají nižší spotřebu, než odepínané dvoulitrové čtyřválce. Důvodů je samozřejmě víc, nevypovídá to nic více než to, že odepínání možná sníží testovací spotřebu v homologačním procesu, v reálu ale úsporu nepřináší žádnou. A protože přední elektromotor u e-tronu se výrazně podílí na rekuperačním brzdění, dá se předpokládat, že tam mechanické odpojení spíše nebude.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  28. 11. 2019 19:07

Zaujímalo by ma koľko čisto EV sa predá v Česku takmer bez dotácií,ktoré platia iba pre sukromnikov a štátne inštitúcie. Je to veľmi dobrý príklad reálneho dopytu po EV. Nevie niekto z Tesla fans odpoveď? Taký kuk by sa mohol ozvať,alebo Assira.Kde ste?
Je to dobrá výstraha, podobne ako kanarik v uhoľnej bani ktorý keď spieval všetko je OK. Keď prestal museli baníci čím skôr opustiť baňu pre zvýšenú koncentráciu metánu.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  28. 11. 2019 22:09

Vzhledem k minimálním prodejům a neexistující nabíjecí infrastruktuře je to jedno. Jestli máme dnes cca 7000 fosilních čerpacích stanic, dejme tomu v průměru se 4 stojany a průměrným tankováním 4 minuty na 500+ km jízdy a proti tomu necelých 200 nabíjecích stanic s průměrnou dobou "čerpání" V LEPŠÍM PŘÍPADĚ 20 minut na 100km jízdy, je vlastně dobře, že EV je naprosté minimum, protože už těch 500 objednaných Citygo IV způsobí při žalostné infrastruktuře solidní problém.
Nucenou elektromobilitu chápejte jako cestu snížení závislosti na dovozu ropy a přesunu k závislosti uživatelů na státní energetice. Což nic nezmění ani rozšíření portfolia o vodík, které přijde za dva roky. I vodík bude vyráběn v intenzivní závislosti na státem vlastněné elektroenergetice.

Odpovědět  |   | 
Lupus  |  29. 11. 2019 01:13

Elektriku máte téměř všude a elektromobil se má primárně nabíjet doma.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  29. 11. 2019 09:25

JJ, zejména na sídllišti to je fakt značka ideál. A tušíte vůbec, jak dlouho nabíjíte jednofází 16A??

Odpovědět  |   | 
iPace  |  29. 11. 2019 10:08

co mate lidi porad s tema sidlistema? bydlim na sidlisti dke je 9 panelaku po 8 patrech a 40 bitech, mam elektromobil a nemam sebemensi problem s tim ho na tom sidlisti nabijet, kdys jsem si nechaval instalovat a certifikovat wallbox od technika CEZ, tak me jasne rekl ze tam je tak nadimenzovana trafacka a rozvody, ze ikdyby tam melo 2/3 lidi stejny wallbox jako ja, tak se teprve dostanou na cca 80% vykonu trafacky, u rozvodu jeste niz, neb jsou z dob komacu naddimenzovane a po zavedeni plynu mnohem min vytizene nez byvali

na danem sidlisti mame cca 54 garazi primo v tech panelakach a pak 98 vedle sidliste, vsechny maj elektrinu s elektromery, + je tam cca 200 parkovacich mist, na prvnich 20 mist mame jiz zpracovany projekt zavedeni nabijecich bodu, kdy az mesto bude rekonstruovat dane komuniakce, tak se tam jen polozi od rozvodu nejblizsiho z panelaku rozvod pro 22kW body, prozatim co vim mame na danem sidlisti elektromobil nebo plug-in hybrid 3

ano tusim jak dlouho nabijim 1 fazi, a tusis ty jake moznosti dnes pri nabijeni a instalaci wallboxu nebo nabijecoiho bodu na sidlisti jsou?

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  29. 11. 2019 10:42

To je teda nějaké hodně specifické sídliště. Na běžném pražském sídlišti (a nemusí jít ani o sídliště, stačí jakýkoliv blok bytových domů starší 30ti let) nejsou ani garáže, často ani parkovací místa a nějaké nabíječky, tak to už je naprostá scifi.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  29. 11. 2019 11:28

Pán si patrně plete sídliště s novou výstavbou s vyhrazenými nebo dokonce krytými parkovacími místy, vázanými na byt, kde to technicky jde. Jen jde o četností zlomek reality. Většina populace pořád bydlí v komunistických králíkárnách z 50. - 80.let, kde se na ulici opravdu ve velkém dobíjet nedá a dát nebude.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  29. 11. 2019 12:05

Cca. polovina obyvatel bydlí v rodiném domě, v menších městech má část obyvatel garáž, u mě na sídlišti (70léta)v praze se postupně postavilo několik vícepatrových garážových "domů " a např. na černým mostě má řada paneláků podzemní garáže, takže odhaduji že cca.70% by nemělo problém, hlavně v noci nabíjet a distributoři budou jenom radi za víc peněz

Odpovědět  |   | 
iPace  |  29. 11. 2019 17:32

dej si jogurt a precti si to aspon jeste 100x, prijde ti komunisticke z konce 70 let sidliste jako nova vystavba?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  29. 11. 2019 17:31

kdys jsem bydlel na chodove, tak primo pred panelakem jsme meli velke hlidane parkoviste, hned vedle nej trafacka a vyrazenej vymenit tepla, takze udelat na tom parkovisti par zasuvek by fakt problem nebyl, navic sidliste neco jako elektromobilita zacne v CR trapit mozna tak za 30 let kdys projdu nase sidliste, tak novejsich aut je tam tak stezi 5-10%, zbyla auta jsou 10-30 leta auta a jejich majitele urcite nepobezi hned do sautosalonu kupovat elektromobil

uvazovani nekterych diskuteru na tema elektromobilita nekdy fakt pripomina klec s opicema kde se simpanzi bavej o tom kterej baban je vic zlutej a pak prijde gorila a banany jim vezme a sezere

pokud nekdo chce elektromobil, muze si ho poridit at bydle kdekoliv, musi se jen pripravit na to, ze zatim proste bude mit omezeni a bude muset dany fakt bud prijmout a nebo zainvestovat a nabijeni si zaridit, ja se zaridil tak ze jsem si na druzstvu na schuzi zazadal zda muzu na urcite misto prilehajici ke 3-4 parkovacim mistum u domu nechat nainstalovat wallbox, coz me druzstvo schvalilo, pak jsem si zasel na CEZ a pozadal o navyseni rezervovaneho vykonu a vyvedeni druheho elektromeru primo z rozvodu domu, tam me take vyhoveli, u hasicu si zazadal o stanovisko zda to vyhovuje pozarni bezpecnosti podle projektu, tam me dali po posouzeni nekym u nich stempl ze ano, pak si wallbox nechal nainstalovat a nasledne jen technik CEZ proste vse prosel a umiznil pouzivani, suma sumarum cca 25 tisic korun a cekani cca 3 mesice na vsechny stemply a souhlasy

a je to uplne normalni sidliste na malomeste do 35 tisic obyvatel

Odpovědět  |   | 
Kundomil  |  30. 11. 2019 09:58

Tak to máš štěstí. Typické české sídliště fakt takhle nevypadá. Já sídliště z garážema nevidel nikdy.

Odpovědět  |   | 
komik  |  02. 12. 2019 12:25

Ono když se chce.. třeba Rakousku jsou dobíjecí stojany celkem běžné.. mají (zatím) tu výhodu, že v rámci parkoviště je "jedno" kde je uděláte.. a u velkých parkovišť téměř vždy z nějaké strany elektřina vede... jak kvůli osvětlení, tak přípojky. Takže stačí tam, kde je "při ruce" udělat stojan (nebo několik) s nabíječkou. A pak při případně rostoucím počtu elektroaut počty míst zvětšovat. Jinak zpoplatněné to mají (dle místa) tak, že po dobu nabíjení platíte jen proud, po dobití se začne strhávat i něco za "blokování" místa.

A ohledně spotřeby.. postupem času budou musí vznikat inteligentní nabíječky, které se budou řídit centrálně (jako HDO) a budou čerpat dle přebytku energie v síti. Čím delší variabilitu (délku) nabíjení necháte, tím nižší budete platit cenu za kwh. Takže ve finále elektroauta by měly pomoci stabilizaci sítě - čerpání v noci, kdy třeba atomové bloky nevypnete.. a v více době přepětí (hezkého počasí). Zároveň budou jako "UPS" baráku. Myslím si, že uživatelé aut nemusí řešit za distributory jejich "problémy".. protože toto trh zvládne. Pravdou je, že rychlonabíjení bude určitě dražší a méně vhodné pro baterku než pomalé. Ale měl by třeba dojezd Etronu stačil :), klidně se mi na něj složte :).

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  29. 11. 2019 14:18

jo jasny, ten kdo ma etrona.Bydli na sidlisti, prober se.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  29. 11. 2019 16:17

Ten asi moc ne, ale ten kdo pokukuje po eCitiGo, ten klidně jo.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  29. 11. 2019 17:42

a proc by nekdo s etronem nemohl bydlet na sidlisti? mam IPace a nemam duvod bydlet jinde, proc bych mel chtit bydlet nekde jinde? na prilehlem parkovisti vidam jak auta za par supu a mozna i se zapornou hodnotou, tak treba i Touarega R, Velar nebo noveho Mustanga, to si jako lidi bydlici v panelaku nemuzou poridit drazsi auto? tady u nas byty nastesti jeste neatakuji sumy na konci prvni desitky milionu, ale kdyby panelak s mim bytem stal nekde treba ve Vrsovicich nebo na Ziskove, jeho cena by byla cca 8-10 milionu, mozna i vic, netusim, aneb spojeny dvou byt 5+2 126m ctverecnich,..... kolik stoji etron?

Odpovědět  |   | 
Kundomil  |  30. 11. 2019 10:00

Proč bys měl chtít bydlet jinde? Protože sídliště je hnusný a kvalita života tomu odpovídá. Ale tvoje věc.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  01. 12. 2019 10:35

jasne hnusne me prijde ze to tu mame hezcia upravenejsi nez u kdejakeho baraku ve vylovych ctvrtich

asi te nikdy nenapadlo ze na malych mestech se starostove a strany v koalici staraji vice o modernizace a upravu/opravu sidlist, nez o modernizace vylovych ctvrti kde maj minimum volicu silnice, codniky, travni plochy, hrizte, vse tu mame krasne opravene, a mesicne upravovane tak ze by zavidel kdejakej baracnik co si slechti svuj anglickej travnicek nustickama na nehty, navic to mam par kroku ke vsem moznym sportovistim ktere mesto doslova hycka, jo a vlastne ted tu budu ,mit kousek od baraku i dvojici nabijecek 50kW a dvojici nabijecek 22kW, u 50kW se pocita prej s tim ze se budou casem menit na 150kW, postavili k tomu i novou trafacku, no strasny jak to tady na nasem sidlisty je hnusny

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  29. 11. 2019 08:00

V Austrálii je 800 nabijaciek z toho 2/3 sú rychonabijacky, ale tam jazdí tam iba okolo 2400 elektromobilov.Hlavnym dôvodom nezáujmu o EV sú vysoká cena a žiadna podpora, daňová úľava, subvencia,... Ani Austrálčania s vyššími príjmami ich nechcú bez dotácií. Predaj EV tam tvorí iba 0,2%.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  29. 11. 2019 09:27

550 rychlonabíječek.... u nás jsou dvě. Většina jsou pomalonabíječky s 22kW.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  29. 11. 2019 09:55

No vidíš, aj napriek relatívne veľkému množstvu rychlonabijaciek,vyššej kúpyschopnosti nikto EV v Austrálii bez dotácií a subvencii nechce,okrem 0,2% veľmi bohatých zachrancov planéty. Podobne je to všade vo svete bez výnimky. Trh s EV je iba nafuknuta bublina, ktorá bez dotácií veľmi rýchlo spľasne.Potvrdzuje sa to v Číne...

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  29. 11. 2019 11:01

Ale to já nijak nezpochybňuji, jen poukazuji na vysokou míru absurdity české formy dobíjení.
**
Navíc žijeme v Evropě, plné pochybných individuí, protestujících proti všemu, co není slimák na lesním mechu. A ještě k tomu v zemi, kde větrná elektrárna je nepřítel krajinného krasocitu a solár je nepřítel sociálního smíru. Veletoky tu neveletečou, příboj nepřibíjí, nezbývá nám nic než fosilní zdroje a atom. A to vše zas vadí těm individuím.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  29. 11. 2019 20:52

2? Čo som pozeral tak máte 3 Tesla SC a určite aj nejake Ionity, nie?

Odpovědět  |   | 
tomas fuk  |  30. 11. 2019 22:55

Jednu ionity. SC nejde brat vazne

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  01. 12. 2019 07:58

Dôvod?

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  29. 11. 2019 12:17

Ta závist, ta závist, to je svině... A ty jsi toho nádherný důkaz.

Odpovědět  |   | 
Kundomil  |  30. 11. 2019 10:01

Kdo komu co závidí?

Odpovědět  |   | 

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé seznamkа pro dospělé, kteří chtějí najít seхuálního partnеrа

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 47 N/A
Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 49 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A