Audi e-tron nyní i ve výbavě S line. Po technické modernizaci se zvýšil i dojezd

Stačilo pár nenápadných změn a hned máte 25 kilometrů dojezdu navíc.

Audi e-tron se v autosalonech zatím ani moc neohřálo a už se mu dostalo technické modernizace. Ta spočívá v několika jednoduchých úpravách, díky kterým je elektrické SUV hospodárnější a lépe drží krok s nedávno představenou SUV-kupé verzí, která je díky uhlazenější karoserii efektivnější.

Nejdříve jde o navýšení pracovní kapacity baterie. Z celkové kapacity 95 kWh je teď možné využít až 86,5 kWh. Dále šlo o optimalizaci pohonu náprav, kdy je při běžné jízdě v podstatě kompletně odpojený přední elektromotor. 

Audi e-tron Sportback oficiálně: SUV-kupé na elektřinu má revoluční světla

Audi e-tron Sportback oficiálně: SUV-kupé na elektřinu má revoluční světla

Žádnou elektrickou energii tedy neodebírá a zapojí se až po pobídnutí řidiče k razantnější akceleraci. Další ze střípků vylepšení se týká i brzdového systému. Vývojáři snížily ztráty při krátkodobém kontaktu brzdového obložení s povrchem brzdového kotouče.

Vylepšením pak prošel i systém chlazení a rekuperace při brzdění motorem, která je nyní razantnější. S tím vším nyní dojede Audi e-tron na jedno nabití o 25 kilometrů dál. Celkem jde tedy o 436 kilometrů (měřeno metodikou WLTP).

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Jako perličku na závěr si Audi přichystalo i výbavovou linii S line. Ta spočívá v trochu agresivnějším designu přední masky, vzduchovém odpružení podvozku nebo ve 20palcových kolech. Všudypřítomná loga „S“ jsou samozřejmostí. České ceny zatím nejsou známy.

*galerie doplněna o standradní Audi e-tron.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků