Rychlejší dobíjení střídavým proudem, nová kola a lepší volant jsou hlavními tahouny modelvé péče o Audi e-tron.
Elektricky poháněná SUV značky Audi se pro modelový rok 2021 dočkala řady vylepšení. Největší novinkou je dvojnásobný výkon při nabíjení střídavým proudem. Zákazníci již mohou objednávat modely e-tron 55 a e-tron Sportback 55 s druhou palubní nabíječkou, která umožní nabíjení výkonem až 22 kW, oproti původním 11 kW. Od poloviny roku příštího se pak tento prvek objeví i v nabídce modelů e-tron 50 a e-tron S. K přenosu energie je již připravený sériový kabel Mode 3.
Tomuto zvýšenému výkonu nabíjení se musel uzpůsobit i systém connect pro domácí garáže. Model e-tron 55 se tak dle Audi plně nabije za necelých pět hodin. Nabíjecí systém lze připevnit na zeď a informace majiteli předává skrze 5palcový displej. S připojením k internetu jej pak lze ovládat přes mobilní aplikaci myAudi. Pro co nejlepší efekt doporučuje značka připojit systém ke zdroji třífázového proudu. S vhodnou technikou a kontrolou domovní elektrické přípojky vám může pomoci elektrikář zprostředkovaný samotným Audi.
Ve spojení se systémem pro řízení energie v domácnosti od společností SMA Solar Technology či Hager Group pak může Audi e-tron zohledňovat požadavky na odběr elektrické energie ostatními spotřebiči v domácnosti. Zajímavostí je, že pokud je dům vybaven fotovoltaickou elektrárnou, umí systém při nabíjení využívat energii nasbíranou právě od ní. Plán nabíjení pak umí zohlednit i fáze slunečního svitu podle předpovědi počasí.
Esteticky si nyní můžete modely Audi e-tron ještě zvětšit, maximální možná velikost kol se totiž ještě o palec zvětšila. Novinkou jsou tedy dvaadvacítky od Audi Sport obalená do pneumatik 265/40. Další velkou novinkou je nový volant, kterého se při sepnutém asistentovi pro příčné vedení vozu stačí dotknout jednou za minutu. Stále je to ale řidič, kdo na sebe bere odpovědnost za provoz vozidla.