Audi e-tron má po updatu. Řidič nemusí dělat skoro nic, dobíjení je 2x výkonnější

Rychlejší dobíjení střídavým proudem, nová kola a lepší volant jsou hlavními tahouny modelvé péče o Audi e-tron.

Elektricky poháněná SUV značky Audi se pro modelový rok 2021 dočkala řady vylepšení. Největší novinkou je dvojnásobný výkon při nabíjení střídavým proudem. Zákazníci již mohou objednávat modely e-tron 55 a e-tron Sportback 55 s druhou palubní nabíječkou, která umožní nabíjení výkonem až 22 kW, oproti původním 11 kW. Od poloviny roku příštího se pak tento prvek objeví i v nabídce modelů e-tron 50 a e-tron S. K přenosu energie je již připravený sériový kabel Mode 3. 

Audi TTS má teď 320 koní, dostává verzi Competition Plus. To však není všechno

Audi TTS má teď 320 koní, dostává verzi Competition Plus. To však není všechno

Tomuto zvýšenému výkonu nabíjení se musel uzpůsobit i systém connect pro domácí garáže. Model e-tron 55 se tak dle Audi plně nabije za necelých pět hodin. Nabíjecí systém lze připevnit na zeď a informace majiteli předává skrze 5palcový displej. S připojením k internetu jej pak lze ovládat přes mobilní aplikaci myAudi. Pro co nejlepší efekt doporučuje značka připojit systém ke zdroji třífázového proudu. S vhodnou technikou a kontrolou domovní elektrické přípojky vám může pomoci elektrikář zprostředkovaný samotným Audi.

Audi láká na první elektrické RS. Maskovaný prototyp se ukáže při 24h ve Spa

Audi láká na první elektrické RS. Maskovaný prototyp se ukáže při 24h ve Spa

Ve spojení se systémem pro řízení energie v domácnosti od společností SMA Solar Technology či Hager Group pak může Audi e-tron zohledňovat požadavky na odběr elektrické energie ostatními spotřebiči v domácnosti. Zajímavostí je, že pokud je dům vybaven fotovoltaickou elektrárnou, umí systém při nabíjení využívat energii nasbíranou právě od ní. Plán nabíjení pak umí zohlednit i fáze slunečního svitu podle předpovědi počasí.

Nové Audi A3 už je i do zásuvky. Slibuje 67 km na elektřinu, cena však není nízká

Nové Audi A3 už je i do zásuvky. Slibuje 67 km na elektřinu, cena však není nízká

Esteticky si nyní můžete modely Audi e-tron ještě zvětšit, maximální možná velikost kol se totiž ještě o palec zvětšila. Novinkou jsou tedy dvaadvacítky od Audi Sport obalená do pneumatik 265/40. Další velkou novinkou je nový volant, kterého se při sepnutém asistentovi pro příčné vedení vozu stačí dotknout jednou za minutu. Stále je to ale řidič, kdo na sebe bere odpovědnost za provoz vozidla.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

včera | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 55 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků