Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

25 komentářů

Zelí
17. listopadu • 11:18

Momentálně jsou ceny v dobíjecích stanicích čezu velmi nízko a neodrážejí zatím reálnou cenu energie on demand. Nicméně i tak 1 minuta nabíjení s výkonem 50kw stojí 9 Kč. To znamená 1 hodina nabíjení 450 Kč. Při dojezdu kolem 200km, které auto velikosti Q8 na tuto energii ujede, to není žádná cenová hitparáda. Je to 225Kč/100km. To je cenově dost blízko nákladům na provoz Q7. A u něj nemáte žádná dojezdová a rychlostní omezení. Plnou natankujete za 3 minuty.

Pavel F.
17. listopadu • 11:54

Tak myslím, že cena přes 10,- Kč/kWh, za kterou nabíjím já (průměr mám něco přes 40 kWh/h) u ČEZu už může odpovídat tržní realitě, když doma mám elektřinu pod 2 koruny.
Nicméně dnes běžný elektromobilista nabíjí na své infrastruktuře, kde má buď elektřinu velmi levnou nebo i zadarmo (FVE).
A i kdybych nabíjel jen na nabíječkách s tržní cenou, tak nezapomeňte na ostatní starosti - servis, údržba, které u EV odpadají. Já přijdu do Audi na servis a jen za "Dobrý den" si naúčtují 3 tisíce. :-D Nicméně tyhle rozdíly v drtivé většině si majitel uvědomí, až když tu elektriku doma má (včetně mne), jak se změní přístup k autu - od opečování "miláčka" aby se mu něco nestalo a nestálo mne to hromadu peněz k přístupu jako k televizi - sednu, jedu a o nic se nestarám.

JohnST
17. listopadu • 18:47

Predpokladam, ze vy budete typ vodica, ktory moc nepozera na jazdecke zazitky ale berie auto ako krabicu, ktora ho prepravi z bodu A do bodu B a tym to hasne.B-]

Pavel F.
18. listopadu • 12:13

Předpokládáte špatně.

Rembaz
18. listopadu • 9:47

Čo si predstavuješ pod “jazdeckými” zážitkami? Drnčanie motora? Lebo vo všetkom ostatnom to EV normálnym natrú.

Luise
16. listopadu • 0:04

408 koní, 664 N.m a stovku zvládá za 5,7, To kluci od Jaguaru udělali s menším výkonem více muziky (4.8 s).

.
16. listopadu • 7:40

To jsou jenom papírové pindy, až face to face ukáže, kdo udělal více muziky.

Luise
16. listopadu • 10:37

Souhlasím, jelikož Jaguar svoje hodnoty na papíře velmi často podceňuje a v reálu dokáže zvládnout lepší časy, čekám ještě větší rozdíl:) Pamatuji si začátek Jaguaru XF 3.0 Supercharged, v kolonce zrychlení na 100 svítilo 6,4, po pár měsících přišla změna na 5,8 a na youtube jsou videa, kde to zvládá za 5,2.....

X-ray
16. listopadu • 12:58

No od Tesly Model X P100D dostal I-Pace hodně tvrdě napráskáno.

Marek Zrak
16. listopadu • 18:36

Nevadí, že je o dost silnější?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X-ray
19. listopadu • 8:25

Ne, nevadí. Výkonu není nikdy dost.

komik
15. listopadu • 21:38

Napsal bych - jen o 146.ooo.. V této třídě dávaj baterky smysl, dynamika stejná/lepší, na ceně to skoro nepoznáte :) , tišší provoz a velmi pravděpodobně nižší provozní náklady... Navíc kdo chce s autem za 2 mega jezdit do servisu měnit oleje, svíčky atd. když elektro bude skoro bezúdržbové...A pokud to má 95 kwh baterku, myslím si, že s normálním ježděním se přes 20kw/100 nedostanete.. tak reálný dojezd bude z Plzně do Ovy :).

Hansmann
16. listopadu • 11:14

146.000 stojí Q8, tenhle etron je vůz, který svými rozměry zapadá mezi SUV Q5 a Q7. Možná že to je Q5 long, nestudoval jsem podrobněji... Ale Q8 je tohle je jako Fabie a Superb, o dvě třídy jinde...

Pavel F.
16. listopadu • 18:05

Byl jsem ho dnes omrknout a jsem velmi nadšen. Je menší než Q7, přitom pro pasažéry je stejně místa jako v Q7. Ještě jsem doma sedal v Q7 dopředu a dozadu, abych to mohl porovnat. Kufr sice menší než v Q7, ale stále relativně velký, takže pohoda.
Interiér je stejný jako v nové A6, A8 a Q8. Kamery místo zrcátek jsou super, displeje nádherné a žádný slepý úhel, to považuji za nejlepší věc. Indikace auta v slepém úhlu je v podstatě zbytečnost.
Jinak, podle vyjádření místního maníka z Audi, to ještě není přímo na platformě pro EV, vychází to z podvozku Q5.
Zpracování dílů ukázkové, slícování karoserie stejně super jako u Q7.
Je sice o 150 tisíc dražší než Q8, ale prý jsou v základu již výbavy, za které se u Q7 a Q8 připlácí, takže celkový rozdíl proti stejně vybaveným Q7 a Q8 bude ještě menší.
Takže už se těším, až se v únoru objeví doma na dvoře... B-]

mijunior
15. listopadu • 17:39

Takźe se jich u nás prodá tak sto a v centru Prahy bude o fous méně splodin. Ostraváci se zahazováním roušek bych ještě počkal. Až někdo přijde s rodinným elektromobilem za půl mega tak se můžeme začít bavit o možnosti masového rozšíření. Do té doby se to bude týkat jen firem a pár procent uvědomělých, ekologicky zaloźených a patřičně movitých jedinců.B-]

Pavel F.
15. listopadu • 17:42

To je ale normální a se vším. Vzpomínám na první ploché TV, které stály přes čtvrt mega... B-]

Mirek
15. listopadu • 18:12

Ale to je trochu jinak. Předně, plazmy u nás začínaly někde kolem 450 000 Kč při uvedení na trh, ale tady nešlo o drahou výrobu, to byl, jako u všeho nového, jen časový úsek pro vytáhnutí peněz z kapes nedočkavých a movitých zákazníků. Během krátké doby ceny spadly na desetinu a časem i méně. Elektromobily jsou však nákladná hračka a v mnoha případech se prodávají jen za pomocí dotací. Tady jsou ty náklady na výrobu opravdu vysoké.

Pavel F.
15. listopadu • 20:06

Nesouhlasím. Výroba plazem byla v prvních letech nesmírně drahá. Kazivost panelů byla přes 90 %.
Elektromobily jsou DNES drahá hračka, ale časem spadnou stejně jako první plazmy. Náklady na výrobu jsou nižší než u spalovacího auta, nejdražší jsou počáteční investice, které se musí rozpustit postupně do každého nově vyrobeného auta.
Dotace jsou především politické rozhodnutí, já sám jsem proti, protože bych byl radši, kdyby se především investovaly do infrastruktury než přispívalo z peněz nás všech na nákup auta, které využije jen majitel.
Já sám, bez koruny dotace, si pořídil EV za cenu dvou Octávek, můj otec si teď objednal to samé EV a moje žena v blízké době vymění Q7 za e-tron. Takže to jde i bez dotací. Vždyť e-tron je třeba jen o 150 tisíc dražší než Q8 a to už se vyplatí i ekonomicky.
VW teď koupil (budoucí kontrakt) baterky do 50 mil. aut, takže brzo nastoupí éra výrazného zlevňování. Těžko předpokládat, že VW prodá v dalších letech 50 mil. baterkáčů za dvě mega a výš...

Moik
15. listopadu • 15:50

Teď konečně je ta cena taková hmatatelnější..Tesla X nebo Audi E...nebo ušetřit a mít Q7 bez kompromisů? Nebo koupit slabší Q7 a ušetřit ještě víc a taky bez kompromisů?

Potvora
15. listopadu • 16:08

Když si odmyslím Q7, která je z jiné kategorie, v dané chvíli bych se rozhodl určitě pro Audi. Fandím Tesle i Muskovi, ale co bych nedokázal překousnout, je ten šílený tablet uprostřed palubní desky. Tedy ne, že by e-tron taky neměl dotykové ovládání, ale vypadá tak nějak inteligentněji, víc jako klasické auto, nemusím se nezbytně honit za nějakým sci-fi... :-). Dojezd přes 400 km je s rezervou v pohodě na běžný provoz. Pokud mám tedy doma kde po příjezdu nabíjet, což ale nebude problém budoucích majitelů, kteří by si tuhle káru pořídili, že :-)

Kuk Vykuk
16. listopadu • 5:32

Další z těch, kteří docení Teslu až teprve když si koupí jiný elektroauto. Je to postupný proces. ;-)B-]

Pavel F.
15. listopadu • 17:41

Přesně tak. E-tron vevnitř vypadá jako normální audina. Manželka má Q7 a bude měnit za e-tron. Na Teslu jsem ji nedostal kvůli interiéru, Jaguara jsem odmítl zase já kvůli slabému 1 fázovému nabíjení, takže zbývá naštěstí e-tron. Rezervační záloha je zaplacena, tak nejpozději v únoru by už měla být u nás na dvoře. Zítra jí jdu omrknout na Esalon, abych věděl, do čeho jdu. :-D

bzzz
15. listopadu • 14:10

má VS „měl by“, protože jde o předpokládanou částku ;-)

Trevor
15. listopadu • 13:56

Není těch vykřičníků v nadpisu nějak málo??? Osobně bych několik přidal, vzhledem k závažnosti této koncernové zprávy!

pirate
15. listopadu • 14:56

Není.

Doporučujeme

Články odjinud