Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Evropskou premiéru mělo nové Audi e-tron už na říjnovém autosalonu v Paříži. Nyní už jej ale můžete vidět i v Česku a byla rovněž zveřejněna jeho základní cena.

V segmentu luxusních SUV se zanedlouho strhne souboj, na který jsme dosud nebyli zvyklí. Už se nebude hrát na počet válců a výkon, ale hlavně na dojezd a dobu nabíjení. Správně chápete, že mluvím o elektromobilech, přičemž trio luxusních německých značek natáhlo spoušť ve velmi krátkém časovém rozestupu.

BMW iX3 oficiálně. Elektrické SUV zpředu opravdu vypadá jako Kia

BMW iX3 oficiálně. Elektrické SUV zpředu opravdu vypadá jako Kia

Už v dubnu BMW oficiálně představilo koncept iX3, předobraz sériového auta, jehož výrobu zajistí čínská automobilka Brilliance Automotive. V září byl poprvé odhalen sériový Mercedes-Benz ECQ 4Matic, a jenom pár týdnů na to i Audi e-tron. Všechna luxusní SUV byla vystavena na říjnovém autosalonu v Paříži, přičemž co se uvedení na trh týče, je Audi o krok před Mercedesem.

Nové Audi e-tron si už můžete prohlédnout také u nás. Konkrétně na výstavě e-SALON na pražském výstavišti v Letňanech. Začala právě dnes, přičemž v rámci tiskové konference Audi jsme se mohli na auto nejenom znova podívat a prošmejdit jej v trochu větším poklidu než v Paříži, ale byly zveřejněny také informace týkající se českého trhu. Ty totiž zatím nikde nezněly.

Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

Vůz, který svými rozměry zapadá mezi SUV Q5 a Q7, by měl v Česku začínat na částce 2.091.900 Kč. To je pro představu o 146.000 Kč více, než kolik dáte za Audi Q8 50 TDI (210 kW) se šestiválcem. Záměrně píšu „měl by“, protože jde o předpokládanou částku. Předprodej bude zahájen na přelomu letošního a příštího roku a první vozy se u prodejců objeví během února. Záruka je 4 roky s omezením na 120.000 km, za baterie výrobce ručí osm let.

O pohon elektrického SUV se stará dvojice elektromotorů, které tvoří netradiční verzi čtyřkolky quattro. Souhrnný výkon obou jednotek činí 300 kW, točivý je moment 664 N.m a zrychlení z nuly na stovku zabere 5,7 sekundy. Maximální rychlost 200 km/h není nijak závratná, ale dostačující, a Audi tvrdí, že díky účinné termoregulaci vozu i déle udržitelná.

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Elektrické Audi e-tron oficiálně: Na jedno nabití ujede 400 km a utáhne 1,8 tuny

Kapacita akumulátorů činí 95 kWh a dojezd na jedno nabití překročí 400 kilometrů. Tady zatím není úplně jasno, protože vůz stále neprošel finální homologací, méně než čtyři sta to ale podle zástupců Audi nebude.

V domácích podmínkách existují tři možnosti dobíjení – základní Compact s výkonem až 11 kW, kdy akce zabere asi 8 hodin, dále Connect s výkonem až 22 kW (nabíjení zabere 4,5 hodiny) a indukční s výkonem až 3,6 kW. Rychlejší nabíjení na sebe ale nenechá dlouho čekat.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

V příštích dvou letech by mělo v Evropě vzniknout asi 400 stanic společnosti IONITY, schopných nabíjet výkonem až 350 kW, byť na takový výkon ještě není žádný z dosud představených elektromobilů stavěný. Audi e-tron zvládne nabíjení výkonem 150 kW, přičemž v takovém případě se na 80 % kapacity akumulátoru dostane asi za půl hodiny.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

včera | AutoRevue.cz | 37 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků