Audi e-tron GT odhaleno únikem! Od konceptu nemá daleko, uvnitř nešokuje

Pár dní před oficiální premiérou unikají na internet první fotografie produkční verze elektrického GT od Audi.

Odhalení nového Audi e-tron GT nepřinese žádná překvapení. Co už naznačily maskované testovací prototypy, to nyní potvrzují první uniklé fotografie, které se objevily na Instagramu. V čistě bílém laku a sériovém provedení se tedy e-tron GT ukazuje světu ještě před oficiální on-line premiérou v úterý 9. února.

Cupra Formentor se blíží svému vrcholu. Na konci měsíce se ukáže s pětiválcem

Cupra Formentor se blíží svému vrcholu. Na konci měsíce se ukáže s pětiválcem

Audi se musí nechat, že design původního konceptu z roku 2018 pozměnilo do produkce jen minimálně. Především linie splývající střechy, ale vlastně i celkové proporce čtyřdveřového elektrického GT pak utvrzují sourozenecký vztah s Porsche Taycan, na jehož platformě včetně dvou elektromotorů a 800V architektury bude nové Audi stát, tedy přesněji se již vyrábí.

Velkým rozdílem vůči Taycanu bude interiér e-tronu GT, který působí mnohem tradičnějším dojmem bez zakřiveného displeje před řidičem nebo množství obrazovek a dotykových ploch. V Audi stále najdete fyzická tlačítka a s displeji se automobilka nerozparádila tak jako Porsche. Volič D/N/R se nicméně rovněž u Audi dočkal minimalizace na jednoduchý tlačítkový ovladač na středovém tunelu.

První jízda s Audi Q2 35 TDI quattro po faceliftu: Fakt stačilo jenom doladit

První jízda s Audi Q2 35 TDI quattro po faceliftu: Fakt stačilo jenom doladit

Uniklé fotky interiéru odhalují, že se díváme do nejsilnější verze RS. Na přesné informace o technice si ale musíme počkat do premiéry. Dosud se mluvilo o nejvyšším výkonu verze RS okolo 700 koní (515 kW), čímž by Audi v hierarchii koncernových značek VW lehce zapadlo pod Taycan Turbo S, který nabízí maximálních 761 koní (560 kW). Verzi RS e-tron GT má ovšem během premiéry doprovázet i odhalení standardní varianty.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků