Audi e-tron GT má být milníkem: 80 procent baterie nabije za 12 minut

28 komentářů

Kuk Vykuk
1. října • 23:53

Audi má Hybridgate!Audi podvádí už i s emisema u nových hybridů! To jsou fakt magoři. :-D:-D:-D
https://www.novinky.cz/auto/484794-audi-udajne-p... ... "Jak mělo k podvodům u plug-in (PHEV) automobilů docházet? Během homologací měly baterie na testovaných vozidlech údajně vyšší napětí, než kolik výrobce deklaroval. Díky tomu se ulevilo spalovací jednotce a výsledkem byla nižší spotřeba paliva"

Kuk Vykuk
1. října • 19:05

A takhle pomalu /rychle se vám na IONITY nabíječce v reálu nabije I-PACE B-]
https://www.youtube.com/watch...

V3S
2. října • 9:49

tak to je síla, deklarovaných 350 W v reálu nebíjí v noci 80 kW

Kuk Vykuk
1. října • 13:17

Jediným milníkem je Tesla. Audi je pozadu díky svý technice a ještě má 2 chlapy z vedení ve vězení a lepěj tam pytlíky.

Jedna Bedna
1. října • 16:57

Neboj, kámo, Musk už do té basy našlapuje pomaličku taky.

Kuk Vykuk
1. října • 19:09

Ale pořád bude vo 10 let napřed. B-]

E15
1. října • 12:53

Co udělá takové super rychlé dobíjení s životností baterie? Uživatelsky je to jistě super, ale aby pak člověk nesplakal nad výdělkem....

Jedna Bedna
1. října • 17:00

Nic, pokud bude fungovat chlazení. Ono to zas až takový masakr není, vydělte to počtem článků a zjistíte, že o nic nejde. Potíž, viz nahoře, je jen v tom, že takový výkon bude možná u nabíječky za městem ve tři ráno, v ostatním čase se díky "FUP" rozdělí mezi všechny a to ještě prapodivnou technologií "spravedlnostii". Případně vám začnou účtovat vyšší cenu za rychlejší nabíjení.

Marek71
2. října • 10:03

Oproti pomalému nabíjení to samozřejmě životnost baterie zkracuje. A je úplně jedno, že je chlazená. Ale předpoklad je, že takto dobíjet bude majitel EV jednou za čas, drtivá většina jeho dobíjení bude z domácí zásuvky přes noc, případně v práci a podobně.

Wonn
1. října • 17:54

Tady nejde až tak o nějakou konkrétní hodnotu proudu, jako o to, že narvat do baterie (jakékoli) 80% kapacity za 10 minut je docela záhul a samozřejmě to životnost baterií zkracuje. I tak ale můžou mít baterie dlouhou životnost, nikdo totiž nevíme, co za baterie tam jsou.

pan Michaelidis
1. října • 11:36

Super zprava! Uz stojim ve fronte pred Mototechnou.

josephko
1. října • 8:52

V tom výkone je chyba. Nový štandard rýchlonabíjania má výkon 350 kW. Sieť týchto nabíjačiek už existuje, síce ma malé pokrytie, ale existuje. A plánuje sa jej rýchle rozširovanie.
Mimochodom, E.Musk sa už dávnejšie nechal počuť - v súvislosti s týmto štandardom, že nové rýchlonabíjačky od Tesly budú mať určite viac ako "trápnych 350 kW". :-))

Kankunen
1. října • 9:41

Josefko, ty musíš být cigán a už si představuješ, jak všude leží měděné kabely jak anakonda. Hážeš kilowatama, jak tužkovýma baterkama.

oh.c!
1. října • 20:09

Jo, jo, s těma kW u dobíječích stanic jenom amatérsky "troškaří". Chce to vytáhnout rovnou 1 MW dobíjecí stanici. Mohou do dobít "již" za 4 minuty. A mohou je pěkně sdružit do "megadobíjecího" místa. Třeba taková "šestidobíječka" čili 6 MW (6 000 kW). Ať to pěkně frčí. Když žijeme v té budoucnosti. Taková přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně by uživila 100 "šestidobíječek". Takže to je na pohodu. A jsem pro dobíjení zadarmo, "páč" výrobou elektřiny se čistí vzduch a tím se prodlužuje život lidí. :-):-)):-D Což MMF určitě někde finančně zhodnotí :-):-)):-D

Kuk Vykuk
1. října • 13:15

Honem dej starý dobít robertka, za chvili bude všude blekout :-D

Kukbuk
1. října • 23:07

Buzno, pastier oviec ti dojde domov smutny a tak sa priprav,ze budes zastrceny do prdele,kde patris ty osobny analny Mlaskov kolik.Tak chod sa pripravit a neotravuj oooovca svojimi retardovanymi pripomienkami :-D

josephko
1. října • 8:55

Ak by niekto chcel oponovať, že na takéto výkony nie je dostatok elektriny a prenosová sústava je slabá, tak tu je pomerne podrobná analýza českého trhu s elektrinou:
https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ...

V3S
2. října • 9:34

Připadá vám jeden Temelín navíc jako málo? Víte jak se dlouho staví, kolik stojí a jakou má životnost?

V3S
2. října • 10:23

Doplnění: pokud vypočítali na mini osobácích (!) jeden Temelín, tak je naivní představa, že elektřiny stačí vyrobit kolik se spotřebuje, musíte mít min 30 % rezervu, a co věčí auta, náklaďáky a hromadná odoprav osob, a už jsme ně 3-4 Temelínech

Zelí
1. října • 8:24

Pokud bude cena dobíjení odrážet obrovské investiční a provozní náklady dopravy této špičkové energie do zásuvky 305kw, tak je všechno v pořádku. Elektromobilista musí počítat s tím, že ho nabití bude stát možná i trojnásobek toho, co by zaplatil za plnou nádrž benzínu nebo nafty. Tedy reálnou cenu špičkové energie on demand.....

Marek71
1. října • 9:45

Myslím, že investor si to umí spočítat. Zatím je cena 8 eur za nabití. Nevím, co se tím myslí, ale předpokládám, že je to prostě jedno nabití bez ohledu na to, kolik šťávy elektromobilista vycucne. Takže pak třeba 50 kWh vyjde na 8 eur a to je hodně daleko od trojnásobku plné nádrže.Možná je to jenom nějaká promo akce, těch nabíječek ještě moc není, tak uvidíme, jak to bude dál. Ale pokud by cena byla trojnásobná oproti plné nádrži, tak by na to každý kašlal, protože reálně by to bylo min. šestinásobně dražší vzhledem k tomu, že EV na jedno nabití ujede sotva půlku toho co spalovák na nádrž. To by nikdo tolik nedal.

V3S
2. října • 9:27

nevíte, že el. pro elektromobily je dotávána, to je podstata problému, o kterém psal zelí, na benzín a naftu platíme spotřebku, atd. a el. je dokonce dotována, kdyby byla za svou skutečnou cenu je provoz elektromobilů dražší než na bezín, vývoj bude jasný, jakmile se elektromobily rozšíří, skončí dotace a přijde spotřebka a náklady budou vyšší než u konvenčních paliv, ty se pro jistotu ještě zdraží dalšími daněmi, aby se podpořila elektřina, nevím, nevím, zda je to dobře, jednoznačně to nekritizuji, chci žít v čistých městech bez smogu

Saman
2. října • 10:33

elektrina pro elektromobili nijak dotovana neni, kde jsi na takovou hovadinu prisel?

Marek71
2. října • 10:00

Jak to bude v budoucnu, nevím. Jen jsem chtěl uvést na pravou míru to, co uvedl zelí... to byl nesmysl. Situace je taková jak jsem napsal, jak to bude dál, nevím. Ono, výhodou EV je možnost nabití doma za levno, třeba na nízký tarif. Využití těchto rychlých nabíječek bude na delších cestách, takové nabíjení podle mě bude tvořit malou část spotřeby EV. Jasně že to bude dražší než nabití z domácí zásuvky.Co se týče spotřební daně na elektřinu, tak to pak postihne všechny spotřebitele, nejen majitele EV. Nebo neumím si představit jak zdanit domácí nabíjení EV, odděleně od spotřeby domácnosti.

Saman
2. října • 10:55

dan na elektrinu je jiz dnes, + samozrejme DPH 21%, a jeji i razantni zvyseni treba i o stovky procent by se spotrebitelu as tak moc nedotklo, jednotlivci a rodiny by to pocitili desetikorunama az stokorunama rocne soucasna dan na elektrine je 28.30 Kč/MWh, tedy ikdyby stoupla na trojnasobek, bezna rodina se spotrebou 2-3MWh by rocne zaplatila o asi 200-300 korun rocne vice ne zplati dnesnavic zrovna CEZ chce aby se elektromobilita rozsirila, a on mohl prodavat elektrinu za vice prave na domacim trhu, kdy pri vyvozu ma za MWh smesnych cca 30-35€, domacim spotrebitelum by ji ale mohl prodavat klidne za 150-200€/MWh a ti by si jeste vyskali jak levnou maji elektrinu, prumer v CR je ted u zakazniku cca 190€/MWh, jenze Cesky odberatel jaksi vice elektriny nepotrebuje, jiz nekolik let spotreba elektriny v CRstagnuje v radu vykyvu cca 2% rocnejen tak do placu, nejvetsim odberatelem Ceske elektriny je Nemecko a Rakousko, odebyraj ji od nas za 30-35€/MWh a nasledne nemci a Rakusani plati za MWh 240€/MWh a Nemec cca 335€/MWh

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
3. října • 9:31

To je ta pravá germánská férovka. Ten konfident se jim opravdu vyplatil a ještě se jim omluvil.

vana
1. října • 8:09

Rychlonabíjení je základní podmínkou pro větší rozšíření elektromobility. Jinak by musely standartní pomalé nabíjecí stanice pokrýt povrch celé Zeměkoule a stejně by to nestačilo

Jedna Bedna
1. října • 10:02

Ono to stejně stačit nebude. Nabíjecí stanice s více stáními mají a i nadále budou mít jen tolik proudu, kolik dá v místě distribuční bod sítě. A s tím proudem budou nakládat tak, že ho pustí víc vybitým vozům a omezí či zcela odříznou vozy s vyšším stavem nabití. ČEZ (a kdekdo další napříč Evropou) má na tuhle technologii celé oddělení. Takže představa, že u stanice s deseti nabíječkami pojedou všichni výkonem150kW je zcela naivní.

Doporučujeme

Články odjinud