Audi e-tron GT má být milníkem: 80 procent baterie nabije za 12 minut

vana  |  01. 10. 2018 08:09

Rychlonabíjení je základní podmínkou pro větší rozšíření elektromobility. Jinak by musely standartní pomalé nabíjecí stanice pokrýt povrch celé Zeměkoule a stejně by to nestačilo

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  01. 10. 2018 10:02

Ono to stejně stačit nebude. Nabíjecí stanice s více stáními mají a i nadále budou mít jen tolik proudu, kolik dá v místě distribuční bod sítě. A s tím proudem budou nakládat tak, že ho pustí víc vybitým vozům a omezí či zcela odříznou vozy s vyšším stavem nabití. ČEZ (a kdekdo další napříč Evropou) má na tuhle technologii celé oddělení. Takže představa, že u stanice s deseti nabíječkami pojedou všichni výkonem150kW je zcela naivní.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 10. 2018 08:24

Pokud bude cena dobíjení odrážet obrovské investiční a provozní náklady dopravy této špičkové energie do zásuvky 305kw, tak je všechno v pořádku. Elektromobilista musí počítat s tím, že ho nabití bude stát možná i trojnásobek toho, co by zaplatil za plnou nádrž benzínu nebo nafty. Tedy reálnou cenu špičkové energie on demand.....

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  01. 10. 2018 09:45

Myslím, že investor si to umí spočítat. Zatím je cena 8 eur za nabití. Nevím, co se tím myslí, ale předpokládám, že je to prostě jedno nabití bez ohledu na to, kolik šťávy elektromobilista vycucne. Takže pak třeba 50 kWh vyjde na 8 eur a to je hodně daleko od trojnásobku plné nádrže.

Možná je to jenom nějaká promo akce, těch nabíječek ještě moc není, tak uvidíme, jak to bude dál. Ale pokud by cena byla trojnásobná oproti plné nádrži, tak by na to každý kašlal, protože reálně by to bylo min. šestinásobně dražší vzhledem k tomu, že EV na jedno nabití ujede sotva půlku toho co spalovák na nádrž. To by nikdo tolik nedal.

Odpovědět  |   | 
V3S  |  02. 10. 2018 09:27

nevíte, že el. pro elektromobily je dotávána, to je podstata problému, o kterém psal zelí, na benzín a naftu platíme spotřebku, atd. a el. je dokonce dotována, kdyby byla za svou skutečnou cenu je provoz elektromobilů dražší než na bezín, vývoj bude jasný, jakmile se elektromobily rozšíří, skončí dotace a přijde spotřebka a náklady budou vyšší než u konvenčních paliv, ty se pro jistotu ještě zdraží dalšími daněmi, aby se podpořila elektřina, nevím, nevím, zda je to dobře, jednoznačně to nekritizuji, chci žít v čistých městech bez smogu

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  02. 10. 2018 10:00

Jak to bude v budoucnu, nevím. Jen jsem chtěl uvést na pravou míru to, co uvedl zelí... to byl nesmysl. Situace je taková jak jsem napsal, jak to bude dál, nevím. Ono, výhodou EV je možnost nabití doma za levno, třeba na nízký tarif. Využití těchto rychlých nabíječek bude na delších cestách, takové nabíjení podle mě bude tvořit malou část spotřeby EV. Jasně že to bude dražší než nabití z domácí zásuvky.

Co se týče spotřební daně na elektřinu, tak to pak postihne všechny spotřebitele, nejen majitele EV. Nebo neumím si představit jak zdanit domácí nabíjení EV, odděleně od spotřeby domácnosti.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  02. 10. 2018 10:55

dan na elektrinu je jiz dnes, + samozrejme DPH 21%, a jeji i razantni zvyseni treba i o stovky procent by se spotrebitelu as tak moc nedotklo, jednotlivci a rodiny by to pocitili desetikorunama az stokorunama rocne

soucasna dan na elektrine je 28.30 Kč/MWh, tedy ikdyby stoupla na trojnasobek, bezna rodina se spotrebou 2-3MWh by rocne zaplatila o asi 200-300 korun rocne vice ne zplati dnes

navic zrovna CEZ chce aby se elektromobilita rozsirila, a on mohl prodavat elektrinu za vice prave na domacim trhu, kdy pri vyvozu ma za MWh smesnych cca 30-35€, domacim spotrebitelum by ji ale mohl prodavat klidne za 150-200€/MWh a ti by si jeste vyskali jak levnou maji elektrinu, prumer v CR je ted u zakazniku cca 190€/MWh, jenze Cesky odberatel jaksi vice elektriny nepotrebuje, jiz nekolik let spotreba elektriny v CRstagnuje v radu vykyvu cca 2% rocne

jen tak do placu, nejvetsim odberatelem Ceske elektriny je Nemecko a Rakousko, odebyraj ji od nas za 30-35€/MWh a nasledne nemci a Rakusani plati za MWh 240€/MWh a Nemec cca 335€/MWh

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  03. 10. 2018 09:31

To je ta pravá germánská férovka. Ten konfident se jim opravdu vyplatil a ještě se jim omluvil.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  02. 10. 2018 10:33

elektrina pro elektromobili nijak dotovana neni, kde jsi na takovou hovadinu prisel?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  01. 10. 2018 08:52

V tom výkone je chyba. Nový štandard rýchlonabíjania má výkon 350 kW. Sieť týchto nabíjačiek už existuje, síce ma malé pokrytie, ale existuje. A plánuje sa jej rýchle rozširovanie.
Mimochodom, E.Musk sa už dávnejšie nechal počuť - v súvislosti s týmto štandardom, že nové rýchlonabíjačky od Tesly budú mať určite viac ako "trápnych 350 kW".

Odpovědět  |   | 
josephko  |  01. 10. 2018 08:55

Ak by niekto chcel oponovať, že na takéto výkony nie je dostatok elektriny a prenosová sústava je slabá, tak tu je pomerne podrobná analýza českého trhu s elektrinou:
https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ...

Odpovědět  |   | 
V3S  |  02. 10. 2018 09:34

Připadá vám jeden Temelín navíc jako málo? Víte jak se dlouho staví, kolik stojí a jakou má životnost?

Odpovědět  |   | 
V3S  |  02. 10. 2018 10:23

Doplnění: pokud vypočítali na mini osobácích (!) jeden Temelín, tak je naivní představa, že elektřiny stačí vyrobit kolik se spotřebuje, musíte mít min 30 % rezervu, a co věčí auta, náklaďáky a hromadná odoprav osob, a už jsme ně 3-4 Temelínech

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  01. 10. 2018 09:41

Josefko, ty musíš být cigán a už si představuješ, jak všude leží měděné kabely jak anakonda. Hážeš kilowatama, jak tužkovýma baterkama.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  01. 10. 2018 13:15

Honem dej starý dobít robertka, za chvili bude všude blekout

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  01. 10. 2018 23:07

Buzno, pastier oviec ti dojde domov smutny a tak sa priprav,ze budes zastrceny do prdele,kde patris ty osobny analny Mlaskov kolik.Tak chod sa pripravit a neotravuj oooovca svojimi retardovanymi pripomienkami

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  01. 10. 2018 20:09

Jo, jo, s těma kW u dobíječích stanic jenom amatérsky "troškaří". Chce to vytáhnout rovnou 1 MW dobíjecí stanici. Mohou do dobít "již" za 4 minuty. A mohou je pěkně sdružit do "megadobíjecího" místa. Třeba taková "šestidobíječka" čili 6 MW (6 000 kW). Ať to pěkně frčí. Když žijeme v té budoucnosti. Taková přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně by uživila 100 "šestidobíječek". Takže to je na pohodu. A jsem pro dobíjení zadarmo, "páč" výrobou elektřiny se čistí vzduch a tím se prodlužuje život lidí. Což MMF určitě někde finančně zhodnotí

Odpovědět  |   | 
pan Michaelidis  |  01. 10. 2018 11:36

Super zprava! Uz stojim ve fronte pred Mototechnou.

Odpovědět  |   | 
E15  |  01. 10. 2018 12:53

Co udělá takové super rychlé dobíjení s životností baterie? Uživatelsky je to jistě super, ale aby pak člověk nesplakal nad výdělkem....

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  01. 10. 2018 17:00

Nic, pokud bude fungovat chlazení. Ono to zas až takový masakr není, vydělte to počtem článků a zjistíte, že o nic nejde. Potíž, viz nahoře, je jen v tom, že takový výkon bude možná u nabíječky za městem ve tři ráno, v ostatním čase se díky "FUP" rozdělí mezi všechny a to ještě prapodivnou technologií "spravedlnostii". Případně vám začnou účtovat vyšší cenu za rychlejší nabíjení.

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  01. 10. 2018 17:54

Tady nejde až tak o nějakou konkrétní hodnotu proudu, jako o to, že narvat do baterie (jakékoli) 80% kapacity za 10 minut je docela záhul a samozřejmě to životnost baterií zkracuje. I tak ale můžou mít baterie dlouhou životnost, nikdo totiž nevíme, co za baterie tam jsou.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  02. 10. 2018 10:03

Oproti pomalému nabíjení to samozřejmě životnost baterie zkracuje. A je úplně jedno, že je chlazená. Ale předpoklad je, že takto dobíjet bude majitel EV jednou za čas, drtivá většina jeho dobíjení bude z domácí zásuvky přes noc, případně v práci a podobně.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  01. 10. 2018 13:17

Jediným milníkem je Tesla. Audi je pozadu díky svý technice a ještě má 2 chlapy z vedení ve vězení a lepěj tam pytlíky.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  01. 10. 2018 16:57

Neboj, kámo, Musk už do té basy našlapuje pomaličku taky.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  01. 10. 2018 19:09

Ale pořád bude vo 10 let napřed.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  01. 10. 2018 19:05

A takhle pomalu /rychle se vám na IONITY nabíječce v reálu nabije I-PACE
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
V3S  |  02. 10. 2018 09:49

tak to je síla, deklarovaných 350 W v reálu nebíjí v noci 80 kW

Odpovědět  |   | 
kuk  |  01. 10. 2018 23:53

Audi má Hybridgate!

Audi podvádí už i s emisema u nových hybridů! To jsou fakt magoři.
https://www.novinky.cz/auto/484794-audi-udajne-p... ...

"Jak mělo k podvodům u plug-in (PHEV) automobilů docházet? Během homologací měly baterie na testovaných vozidlech údajně vyšší napětí, než kolik výrobce deklaroval. Díky tomu se ulevilo spalovací jednotce a výsledkem byla nižší spotřeba paliva"

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově b…

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z tamních cest, které se objevují na různých video serverech. Oni ty auta umějí ale i řádně opravit, jak dokazuje i tento případ.

22.  2.  2019 | | 20 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 84 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 142 N/A