Audi e-tron GT má být milníkem: 80 procent baterie nabije za 12 minut

Budoucí zástupce řady e-tron má nabídnout to, po čem odpůrci elektromobility dlouho volají. Konečně se má začít dobíjet alespoň na osmdesát procent v rámci krátké zastávky na espresso.

Řadu elektromobilů e-tron u Audi po SUV v roce 2020 doplní velké GT. Krom sportovní siluety a moderních prvků výbavy má nabídnout jednu podstatnou novinku. Spolu s příbuzným Porsche Taycan to má být první elektromobil schopný dobíjení skrze 305 kW síť.

Ve Švédsku staví první dálnici s dobíjením elektromobilů za jízdy

Ve Švédsku staví první dálnici s dobíjením elektromobilů za jízdy

Podle posledních informací by to budoucímu modelu mělo stačit k nabití z nuly na osmdesát procent kapacity baterie za pouhých 12 minut. Letos uvedené SUV e-tron to přitom zvládne ještě za 30 minut, protože maximem je dobíjení ze 150 kW sítě.

Druhá stránka věci samozřejmě bude, kolik takových nabíjecích stanic bude v době uvedení tohoto modelu schopno zásobovat baterie takovým tempem. Na tom už nyní čtyři kruhy údajně pracují. A nejsou sami do projektu Ionity network, který výstavbu takových stanic organizuje v Evropě, se zapojily společnými silami také automobilky jako BMW, Ford či Daimler a další.

Ilustrace dalších elektromobilů Mercedesu: Budou vypadat jako EQC?

Ilustrace dalších elektromobilů Mercedesu: Budou vypadat jako EQC?

Krom e-tronu GT má Audi v plánu uvést do roku 2025 dalších 9 nových elektromobilů. Právě GT má být startovacím modulem pro opravdové rychlodobíjení. Pokud si můžeme dovolit zaspekulovat, takových 300 až 400 kilometrů za 10 minut dobíjení už nezní špatně, co myslíte?

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků