Audi e-tron GT má být milníkem: 80 procent baterie nabije za 12 minut

Budoucí zástupce řady e-tron má nabídnout to, po čem odpůrci elektromobility dlouho volají. Konečně se má začít dobíjet alespoň na osmdesát procent v rámci krátké zastávky na espresso.

Řadu elektromobilů e-tron u Audi po SUV v roce 2020 doplní velké GT. Krom sportovní siluety a moderních prvků výbavy má nabídnout jednu podstatnou novinku. Spolu s příbuzným Porsche Taycan to má být první elektromobil schopný dobíjení skrze 305 kW síť.

Ve Švédsku staví první dálnici s dobíjením elektromobilů za jízdy

Ve Švédsku staví první dálnici s dobíjením elektromobilů za jízdy

Podle posledních informací by to budoucímu modelu mělo stačit k nabití z nuly na osmdesát procent kapacity baterie za pouhých 12 minut. Letos uvedené SUV e-tron to přitom zvládne ještě za 30 minut, protože maximem je dobíjení ze 150 kW sítě.

Druhá stránka věci samozřejmě bude, kolik takových nabíjecích stanic bude v době uvedení tohoto modelu schopno zásobovat baterie takovým tempem. Na tom už nyní čtyři kruhy údajně pracují. A nejsou sami do projektu Ionity network, který výstavbu takových stanic organizuje v Evropě, se zapojily společnými silami také automobilky jako BMW, Ford či Daimler a další.

Ilustrace dalších elektromobilů Mercedesu: Budou vypadat jako EQC?

Ilustrace dalších elektromobilů Mercedesu: Budou vypadat jako EQC?

Krom e-tronu GT má Audi v plánu uvést do roku 2025 dalších 9 nových elektromobilů. Právě GT má být startovacím modulem pro opravdové rychlodobíjení. Pokud si můžeme dovolit zaspekulovat, takových 300 až 400 kilometrů za 10 minut dobíjení už nezní špatně, co myslíte?

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků