Audi e-tron GT má být milníkem: 80 procent baterie nabije za 12 minut

Budoucí zástupce řady e-tron má nabídnout to, po čem odpůrci elektromobility dlouho volají. Konečně se má začít dobíjet alespoň na osmdesát procent v rámci krátké zastávky na espresso.

Řadu elektromobilů e-tron u Audi po SUV v roce 2020 doplní velké GT. Krom sportovní siluety a moderních prvků výbavy má nabídnout jednu podstatnou novinku. Spolu s příbuzným Porsche Taycan to má být první elektromobil schopný dobíjení skrze 305 kW síť.

Ve Švédsku staví první dálnici s dobíjením elektromobilů za jízdy

Ve Švédsku staví první dálnici s dobíjením elektromobilů za jízdy

Podle posledních informací by to budoucímu modelu mělo stačit k nabití z nuly na osmdesát procent kapacity baterie za pouhých 12 minut. Letos uvedené SUV e-tron to přitom zvládne ještě za 30 minut, protože maximem je dobíjení ze 150 kW sítě.

Druhá stránka věci samozřejmě bude, kolik takových nabíjecích stanic bude v době uvedení tohoto modelu schopno zásobovat baterie takovým tempem. Na tom už nyní čtyři kruhy údajně pracují. A nejsou sami do projektu Ionity network, který výstavbu takových stanic organizuje v Evropě, se zapojily společnými silami také automobilky jako BMW, Ford či Daimler a další.

Ilustrace dalších elektromobilů Mercedesu: Budou vypadat jako EQC?

Ilustrace dalších elektromobilů Mercedesu: Budou vypadat jako EQC?

Krom e-tronu GT má Audi v plánu uvést do roku 2025 dalších 9 nových elektromobilů. Právě GT má být startovacím modulem pro opravdové rychlodobíjení. Pokud si můžeme dovolit zaspekulovat, takových 300 až 400 kilometrů za 10 minut dobíjení už nezní špatně, co myslíte?

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků