Budoucí zástupce řady e-tron má nabídnout to, po čem odpůrci elektromobility dlouho volají. Konečně se má začít dobíjet alespoň na osmdesát procent v rámci krátké zastávky na espresso.
Řadu elektromobilů e-tron u Audi po SUV v roce 2020 doplní velké GT. Krom sportovní siluety a moderních prvků výbavy má nabídnout jednu podstatnou novinku. Spolu s příbuzným Porsche Taycan to má být první elektromobil schopný dobíjení skrze 305 kW síť.
Podle posledních informací by to budoucímu modelu mělo stačit k nabití z nuly na osmdesát procent kapacity baterie za pouhých 12 minut. Letos uvedené SUV e-tron to přitom zvládne ještě za 30 minut, protože maximem je dobíjení ze 150 kW sítě.
Druhá stránka věci samozřejmě bude, kolik takových nabíjecích stanic bude v době uvedení tohoto modelu schopno zásobovat baterie takovým tempem. Na tom už nyní čtyři kruhy údajně pracují. A nejsou sami do projektu Ionity network, který výstavbu takových stanic organizuje v Evropě, se zapojily společnými silami také automobilky jako BMW, Ford či Daimler a další.
Krom e-tronu GT má Audi v plánu uvést do roku 2025 dalších 9 nových elektromobilů. Právě GT má být startovacím modulem pro opravdové rychlodobíjení. Pokud si můžeme dovolit zaspekulovat, takových 300 až 400 kilometrů za 10 minut dobíjení už nezní špatně, co myslíte?