Audi e-tron GT má být milníkem: 80 procent baterie nabije za 12 minut

Budoucí zástupce řady e-tron má nabídnout to, po čem odpůrci elektromobility dlouho volají. Konečně se má začít dobíjet alespoň na osmdesát procent v rámci krátké zastávky na espresso.

Řadu elektromobilů e-tron u Audi po SUV v roce 2020 doplní velké GT. Krom sportovní siluety a moderních prvků výbavy má nabídnout jednu podstatnou novinku. Spolu s příbuzným Porsche Taycan to má být první elektromobil schopný dobíjení skrze 305 kW síť.

Ve Švédsku staví první dálnici s dobíjením elektromobilů za jízdy

Ve Švédsku staví první dálnici s dobíjením elektromobilů za jízdy

Podle posledních informací by to budoucímu modelu mělo stačit k nabití z nuly na osmdesát procent kapacity baterie za pouhých 12 minut. Letos uvedené SUV e-tron to přitom zvládne ještě za 30 minut, protože maximem je dobíjení ze 150 kW sítě.

Druhá stránka věci samozřejmě bude, kolik takových nabíjecích stanic bude v době uvedení tohoto modelu schopno zásobovat baterie takovým tempem. Na tom už nyní čtyři kruhy údajně pracují. A nejsou sami do projektu Ionity network, který výstavbu takových stanic organizuje v Evropě, se zapojily společnými silami také automobilky jako BMW, Ford či Daimler a další.

Ilustrace dalších elektromobilů Mercedesu: Budou vypadat jako EQC?

Ilustrace dalších elektromobilů Mercedesu: Budou vypadat jako EQC?

Krom e-tronu GT má Audi v plánu uvést do roku 2025 dalších 9 nových elektromobilů. Právě GT má být startovacím modulem pro opravdové rychlodobíjení. Pokud si můžeme dovolit zaspekulovat, takových 300 až 400 kilometrů za 10 minut dobíjení už nezní špatně, co myslíte?

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků