Audi e-tron GT je připraveno k odhalení. Podívejte se do továrny, kde už se vyrábí

Německá značka pokračuje na vlně upoutávek, která zanedlouho skončí odhalením produkční verze e-tronu GT.

Viděli jsme uniklé patentové snímky, posléze maskované prototypy, Audi již zmínilo i pár zajímavostí o produkci a nyní se pokračuje upoutávkou, která detailněji nahlíží do továrny Böllinger Höfe v německém Neckarsulmu, kde už se nový elektromobil e-tron GT začal vyrábět. Samotná premiéra je totiž blízko, naplno uvidíme novinku již 9. února.

Cupra Formentor se blíží svému vrcholu. Na konci měsíce se ukáže s pětiválcem

Cupra Formentor se blíží svému vrcholu. Na konci měsíce se ukáže s pětiválcem

Samotný závod v Neckarsulmu označuje Audi za uhlíkově neutrální. Využívá se zde především ekologicky získaná elektrická energie a teplo z obnovitelných zdrojů. I k dopravě po objektu se používají lokomotivy s pohonem na CNG či na elektřinu. A ve velkém se hledí i na recyklaci a opětovné využívání zbytkových materiálů. Na stejném místě se od roku 2014 vyrábí i Audi R8.

Maskované prototypy už dobře naznačily, že produkční sourozenec Porsche Taycan bude takřka identický původnímu konceptu z roku 2018. Vycházet bude ze stejné platformy jako Porsche a čekat tedy můžeme i stejné ústrojí se dvěma elektromotory a 800V architekturou pro rychlé dobíjení.

Za volantem nového Audi Q5 40 TDI: Další důvod, proč ostatním ukázat záda

Za volantem nového Audi Q5 40 TDI: Další důvod, proč ostatním ukázat záda

Systémový výkon dřívějšího konceptu byl udávaných 590 koní (434 kW). V tuto chvíli se spekuluje o nejvyšším výkonu verze RS okolo 700 koní (515 kW), čímž by Audi v hierarchii koncernových značek VW lehce zapadlo pod Taycan Turbo S, který nabízí maximálních 761 koní (560 kW). Na výkonnou verzi e-tronu GT přitom nebudeme čekat o nic déle. RS se totiž představí souběžně se standardním modelem.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků