Audi e-tron GT je předzvěstí elektrického A7 Sportback. Výroba je potvrzena

Novým konceptem předpovídá Audi svůj další plně elektrický model. Spekulace o sériové výrobě nejsou na místě, produkce již byla oficiálně potvrzena.

Koncept e-tron GT svými proporcemi naplno připomíná elektrickou verzi modelu A7 Sportback, mimo to ovšem působí mnohem agresivněji a pochopitelně uvádí řadu designových prvků, které bychom mohli u budoucí produkční verze očekávat. Elektrické čtyřdveřové „kupé“ totiž Audi chystá do sériové výroby v roce 2020.

Na projektu s Audi pracovalo v rámci koncernu VW také Porsche, jelikož e-tron GT využívá stejnou platformu, na které bude stát nové elektrické Porsche Taycan, a to včetně použitého bateriového modulu s kapacitou okolo 90 kWh. Ten má Audi zajistit dojezd přes 400 km na jedno nabití (podle WLTP), kdežto na 80% kapacitu byste měli akumulátory dobít během 20 minut.

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Systémový výkon dvou elektromotorů (jeden na každé nápravě) je 434 kW (590 koní). U produkční verze e-tronu GT se očekává zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 vteřiny a maximální rychlost 240 km/h.

Čtyřmístná kabina konceptu je poměrně minimalistická, oděna v kombinaci Alcantary, umělých textilních potahů a umělé kůže. Koncept se tak pyšní veganským interiérem, přičemž řada materiálů je vyrobena z recyklovaných vláken.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Před řidičem je digitální přístrojový štít, střed palubní desky vyplňuje dotykový displej infotainmentu a ovládání dalších funkci vozu se provádí skrze dotykové plochy na konzoli uprostřed. Středový panel je navíc orientován více na řidiče. E-tron dále nabízí dvojici zavazadlových prostorů – vepředu o objemu 100 litrů, vzadu o 450 litrech.

U elektrického „A7“ počítá automobilka se zavedením systému autonomního řízení 3. úrovně a pochopitelně rozsáhlou konektivitu s mobilními zařízeními. Produkce sériové verze má tedy začít v roce 2020, první kusy by ale měli zájemci očekávat na začátku roku 2021.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků