Audi e-tron GT je předzvěstí elektrického A7 Sportback. Výroba je potvrzena

Novým konceptem předpovídá Audi svůj další plně elektrický model. Spekulace o sériové výrobě nejsou na místě, produkce již byla oficiálně potvrzena.

Koncept e-tron GT svými proporcemi naplno připomíná elektrickou verzi modelu A7 Sportback, mimo to ovšem působí mnohem agresivněji a pochopitelně uvádí řadu designových prvků, které bychom mohli u budoucí produkční verze očekávat. Elektrické čtyřdveřové „kupé“ totiž Audi chystá do sériové výroby v roce 2020.

Na projektu s Audi pracovalo v rámci koncernu VW také Porsche, jelikož e-tron GT využívá stejnou platformu, na které bude stát nové elektrické Porsche Taycan, a to včetně použitého bateriového modulu s kapacitou okolo 90 kWh. Ten má Audi zajistit dojezd přes 400 km na jedno nabití (podle WLTP), kdežto na 80% kapacitu byste měli akumulátory dobít během 20 minut.

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Systémový výkon dvou elektromotorů (jeden na každé nápravě) je 434 kW (590 koní). U produkční verze e-tronu GT se očekává zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 vteřiny a maximální rychlost 240 km/h.

Čtyřmístná kabina konceptu je poměrně minimalistická, oděna v kombinaci Alcantary, umělých textilních potahů a umělé kůže. Koncept se tak pyšní veganským interiérem, přičemž řada materiálů je vyrobena z recyklovaných vláken.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Před řidičem je digitální přístrojový štít, střed palubní desky vyplňuje dotykový displej infotainmentu a ovládání dalších funkci vozu se provádí skrze dotykové plochy na konzoli uprostřed. Středový panel je navíc orientován více na řidiče. E-tron dále nabízí dvojici zavazadlových prostorů – vepředu o objemu 100 litrů, vzadu o 450 litrech.

U elektrického „A7“ počítá automobilka se zavedením systému autonomního řízení 3. úrovně a pochopitelně rozsáhlou konektivitu s mobilními zařízeními. Produkce sériové verze má tedy začít v roce 2020, první kusy by ale měli zájemci očekávat na začátku roku 2021.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků