Audi e-tron GT je předzvěstí elektrického A7 Sportback. Výroba je potvrzena

Novým konceptem předpovídá Audi svůj další plně elektrický model. Spekulace o sériové výrobě nejsou na místě, produkce již byla oficiálně potvrzena.

Koncept e-tron GT svými proporcemi naplno připomíná elektrickou verzi modelu A7 Sportback, mimo to ovšem působí mnohem agresivněji a pochopitelně uvádí řadu designových prvků, které bychom mohli u budoucí produkční verze očekávat. Elektrické čtyřdveřové „kupé“ totiž Audi chystá do sériové výroby v roce 2020.

Na projektu s Audi pracovalo v rámci koncernu VW také Porsche, jelikož e-tron GT využívá stejnou platformu, na které bude stát nové elektrické Porsche Taycan, a to včetně použitého bateriového modulu s kapacitou okolo 90 kWh. Ten má Audi zajistit dojezd přes 400 km na jedno nabití (podle WLTP), kdežto na 80% kapacitu byste měli akumulátory dobít během 20 minut.

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Systémový výkon dvou elektromotorů (jeden na každé nápravě) je 434 kW (590 koní). U produkční verze e-tronu GT se očekává zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 vteřiny a maximální rychlost 240 km/h.

Čtyřmístná kabina konceptu je poměrně minimalistická, oděna v kombinaci Alcantary, umělých textilních potahů a umělé kůže. Koncept se tak pyšní veganským interiérem, přičemž řada materiálů je vyrobena z recyklovaných vláken.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Před řidičem je digitální přístrojový štít, střed palubní desky vyplňuje dotykový displej infotainmentu a ovládání dalších funkci vozu se provádí skrze dotykové plochy na konzoli uprostřed. Středový panel je navíc orientován více na řidiče. E-tron dále nabízí dvojici zavazadlových prostorů – vepředu o objemu 100 litrů, vzadu o 450 litrech.

U elektrického „A7“ počítá automobilka se zavedením systému autonomního řízení 3. úrovně a pochopitelně rozsáhlou konektivitu s mobilními zařízeními. Produkce sériové verze má tedy začít v roce 2020, první kusy by ale měli zájemci očekávat na začátku roku 2021.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků