Audi e-tron GT je předzvěstí elektrického A7 Sportback. Výroba je potvrzena

Novým konceptem předpovídá Audi svůj další plně elektrický model. Spekulace o sériové výrobě nejsou na místě, produkce již byla oficiálně potvrzena.

Koncept e-tron GT svými proporcemi naplno připomíná elektrickou verzi modelu A7 Sportback, mimo to ovšem působí mnohem agresivněji a pochopitelně uvádí řadu designových prvků, které bychom mohli u budoucí produkční verze očekávat. Elektrické čtyřdveřové „kupé“ totiž Audi chystá do sériové výroby v roce 2020.

Na projektu s Audi pracovalo v rámci koncernu VW také Porsche, jelikož e-tron GT využívá stejnou platformu, na které bude stát nové elektrické Porsche Taycan, a to včetně použitého bateriového modulu s kapacitou okolo 90 kWh. Ten má Audi zajistit dojezd přes 400 km na jedno nabití (podle WLTP), kdežto na 80% kapacitu byste měli akumulátory dobít během 20 minut.

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Systémový výkon dvou elektromotorů (jeden na každé nápravě) je 434 kW (590 koní). U produkční verze e-tronu GT se očekává zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 vteřiny a maximální rychlost 240 km/h.

Čtyřmístná kabina konceptu je poměrně minimalistická, oděna v kombinaci Alcantary, umělých textilních potahů a umělé kůže. Koncept se tak pyšní veganským interiérem, přičemž řada materiálů je vyrobena z recyklovaných vláken.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Před řidičem je digitální přístrojový štít, střed palubní desky vyplňuje dotykový displej infotainmentu a ovládání dalších funkci vozu se provádí skrze dotykové plochy na konzoli uprostřed. Středový panel je navíc orientován více na řidiče. E-tron dále nabízí dvojici zavazadlových prostorů – vepředu o objemu 100 litrů, vzadu o 450 litrech.

U elektrického „A7“ počítá automobilka se zavedením systému autonomního řízení 3. úrovně a pochopitelně rozsáhlou konektivitu s mobilními zařízeními. Produkce sériové verze má tedy začít v roce 2020, první kusy by ale měli zájemci očekávat na začátku roku 2021.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků