Audi e-tron GT je předzvěstí elektrického A7 Sportback. Výroba je potvrzena

Novým konceptem předpovídá Audi svůj další plně elektrický model. Spekulace o sériové výrobě nejsou na místě, produkce již byla oficiálně potvrzena.

Koncept e-tron GT svými proporcemi naplno připomíná elektrickou verzi modelu A7 Sportback, mimo to ovšem působí mnohem agresivněji a pochopitelně uvádí řadu designových prvků, které bychom mohli u budoucí produkční verze očekávat. Elektrické čtyřdveřové „kupé“ totiž Audi chystá do sériové výroby v roce 2020.

Na projektu s Audi pracovalo v rámci koncernu VW také Porsche, jelikož e-tron GT využívá stejnou platformu, na které bude stát nové elektrické Porsche Taycan, a to včetně použitého bateriového modulu s kapacitou okolo 90 kWh. Ten má Audi zajistit dojezd přes 400 km na jedno nabití (podle WLTP), kdežto na 80% kapacitu byste měli akumulátory dobít během 20 minut.

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Systémový výkon dvou elektromotorů (jeden na každé nápravě) je 434 kW (590 koní). U produkční verze e-tronu GT se očekává zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 vteřiny a maximální rychlost 240 km/h.

Čtyřmístná kabina konceptu je poměrně minimalistická, oděna v kombinaci Alcantary, umělých textilních potahů a umělé kůže. Koncept se tak pyšní veganským interiérem, přičemž řada materiálů je vyrobena z recyklovaných vláken.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Před řidičem je digitální přístrojový štít, střed palubní desky vyplňuje dotykový displej infotainmentu a ovládání dalších funkci vozu se provádí skrze dotykové plochy na konzoli uprostřed. Středový panel je navíc orientován více na řidiče. E-tron dále nabízí dvojici zavazadlových prostorů – vepředu o objemu 100 litrů, vzadu o 450 litrech.

U elektrického „A7“ počítá automobilka se zavedením systému autonomního řízení 3. úrovně a pochopitelně rozsáhlou konektivitu s mobilními zařízeními. Produkce sériové verze má tedy začít v roce 2020, první kusy by ale měli zájemci očekávat na začátku roku 2021.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků