Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

Audi e-tron se ukázalo na letošním autosalonu v Ženevě, zatím ale pouze v silně maskovaném provedení. To nic nemění na tom, že už známe jeho cenu.

Pokud jste sledovali novinky letošního autosalon v Ženevě, určitě vám neunikla přítomnost prvního elektrického SUV od Audi. Jenže ono to s tou „premiérou“ nebylo jenom tak. Jeden testovací prototyp sice pendloval kolem výstaviště a nám se ho dokonce podařilo natočit, jenže byl silně maskovaný, a naprosto stejný případ byl i vůz na stánku Audi, který ani nebyl k dispozici po celou dobu.

Audi v Ženevě ukazuje elektrické SUV e-tron v téměř sériové podobě

Audi v Ženevě ukazuje elektrické SUV e-tron v téměř sériové podobě

Každou druhou hodinu jej hostesky odkryly odhadem tak na dvě minuty a pak šup s ním zase pod plachtu, buďme tedy rádi alespoň za těch pár „živých" fotek, které máme k dispozici. Tohle maskování nicméně dávalo smysl, protože se stále jednalo o prototyp.

K odhalení sériového provedení Audi e-tron dojde až koncem srpna na Audi Summitu (tam byla loni představena nová generace A8). Základní cena už nicméně byla stanovena na 80.000 eur, což je v přepočtu něco málo přes dva miliony korun. Stejně v případě Jaguaru I-Pace. Na některých trzích už byly spuštěny objednávky, přičemž pouze z Norska přišlo 3700 rezervací.

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

Co se tvarů karoserie týče, měl by se koncept představený v Ženevě blížit sériové podobě. Výroba sériovky bude probíhat v Bruselu a začne koncem letních prázdnin. V prodeji se pak vůz objeví v prosinci letošního roku.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků