TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

118 komentářů

Mirek
10. ledna • 19:51

Za mě ta spotřeba neni taková katastrofa . Jezdim za 27 kw na 100 km , 1 kwh mě stojí 3 czk . Jaké jiné auto s výkonem 400 koní jezdí kilometr za korunu ? Chápu že milovníci manuálních převodovek to nebudou chtít si zkusit už z principu , ale kdo to zkusí už spalovák chtít nebude .

/™\
10. ledna • 20:09

A hele,Mirek a jeho rodina ho maji uz od roku 1993.
Podivejme se.
Kazde auto tady na webu Mirek a jeho rodina vlastni.
No neni to parada,ze jsou lide tak stastni a majetni .
Povidej ,jeste vice detailu ,to se musi,neni mnoho lidi jako ty,takovych odborniku.
Dekujeme

Mirek
10. ledna • 20:25

Já nepotřebuju nikoho urážet a do nikoho se navážet . Psal sem poznatky z praxe . Ne z teorie. Napsal jsem komentář k článku poprve a jak tak koukam i naposled . Jestli jsem tím někoho urazil tak se omlouvám .

/™\
10. ledna • 20:53

''Napsal jsem komentář k článku poprve a jak tak koukam i naposled''
Ty mas hodne problemu s hlavou a navic ted uz i sklerozu
Poprve jsi napsal komentar - dnes to bylo poprve
O Subaru jsi nepsal
O fokusu a losi test nekde v zatacce jsi taky nepsal
A mohl bych pokracovat.
Prestan lhat a chovej se jako chlap.pokud teda ti to zdravotni stav dovoli.

Mirek
10. ledna • 21:04

Ty jsi opravdu tak omezený, že nechápeš, že tady píši minimálně 3 Mirci a navíc o Subaru psal nějaký M. Jdi si dát studenou sprchu a nikoho tady nepoučuj, trapáku sprostý. O Fokusu jsem psal já a ne ten Mirek, na kterého jsi přiblbě reagoval. A kdo je M ví jen bůh, případně, ten, který by to tady napsal, přiznal se k tomu.
Kolik nicků jsi tady použil ty a každou chvíli jiný a všem jsi nadával. Ty nejsi chlap ani omylem, ty internetový hrdino tisíce nicků.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
/™\
10. ledna • 21:21

To je krasa.
Ty jsi tady poprve,ale znas historii tohoto webu dokonale.
Tak tady neco nehraje.
Tolikrat jsem ti rikal,ze lhat se nema
Zase jsi si nevzal leky,to je vice nez jiste.
A prestan uz lhat .
Brecis jak mala holka ,ty ostudo.

Mirek
10. ledna • 21:28

A jak tedy ustupuješ sám před sebou, když jsi tady psal, že zlu se nesmí ustoupit?

/™\
10. ledna • 21:35

Hele,prece jsi tady poprve
Ty jsi ale darecek ,jen co je pravda,presne jak jsem rikal - psal.
Tantrum jak z ucebnice - to si najdi sam,co to je

Mirek
10. ledna • 21:39

Kdo nepochopí, že komunikuje se dvěma Mirky, ten by se měl jít minimálně léčit, dárečku.A jak tedy ustupuješ sám před sebou, když jsi tady psal, že zlu se nesmí ustoupit?

/™\
10. ledna • 22:07

A ted uz chybi jen to ''M''

Marek71
11. ledna • 10:29

Koukám, že jsi ze sebe udělal pěkného debila :-) Myslím, že je to všem jasné, jenom ty to nechápeš. nebo možná i chápeš, ale pořád si meleš svou, protože nechceš přiznat, žes na začátku ze sebe udělal debila. no... tak toho debila děláš ze sebe pořád. Super :-)

Rumun
11. ledna • 16:01

jo jiste
si myslis,ze to nikdo nepoznal,ze pise porad jeden clovek a lze az se prasi za kocarem
Jsi jeste vetsi blb,nez si vsichni mysleli
To poznalo i male decko

Mirek
11. ledna • 17:29

A nezapomeň si zase změnit nick. Už jsi s tím opravdu trapný jako dvojka máslo. Opravdu, vůl zůstane volem. Ještě najít povoz, do kterého tě zapřáhnout, ale který majitel povozu by takového vola chtěl.

Rumun
11. ledna • 22:08

Jaj ty kokot,maslo dvojka,to je zkurveny komous az to hvizda . ty jsi komouska svine

Mirek
12. ledna • 11:21

Komoušská svině leda ty, každý nemůže mít ještě plenku na prdeli a neumět základy češtiny, jako ty. Svému otci také říkáš komoušká svině, když není zrovna narozen po roce 1989, ubožáku?

Mirek
10. ledna • 21:24

Vůl zůstane volem, nedá se nic dělat, uplakánku.

Mirek
10. ledna • 21:41

🙈👍🏻 dobrá diskuze k etronu 👌🏻

Mirek
10. ledna • 20:59

Já napsal opravdu poprve . Subaru ani focus neni moje práce . Ale ty jsi nějaký podrážděný .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
10. ledna • 21:07

On je tady totiž největší lhář, sprosťák a podvodník, používal nicky snad všech se kterýmu komunikoval a vydával se za ně. A konečně mu začali mazat ty jeho sprostoty, tak najednou vystupuje za slušňáka.

Mirek
10. ledna • 20:25

Ať se ti trochu pokroutí mozkové závity, je vidět, že jsi mozkově značně nedostatečný. Když tady dá někdo nick M, tak je to dle tebe Mirek, co když je to Milan, nebo Marek, Miloš... A co myslíš, když ty dokážeš zneužívat cizí nicky, jaký je problém, že tady kdokoli klidně vstoupí a použije nick Mirek, na rozdíl od tebe bezděčně, nevidí v tom nic zlého.
A jak tedy ustupuješ sám před sebou, když jsi tady psal, že zlu se nesmí ustoupit?
Ty bys opravdu potřeboval doléčit, utekl jsi předčasně.

Moik
10. ledna • 20:00

Spotřeba auta při běžné jízdě víc závisí na jeho hmotnosti..takže spíš kdo má auto 2,5t a jezdí za korunu? B-]
Ale...zkus s tím jet dál a nabij si na Ioniti UFC..rázem jseš na 6,75č/km..ale můžeš i na normálních UFC, budeš na necelých 4Kč :-)Mě to teda děsí. Nebudu si kupovat auto velikosti Tesla 3 a už vůbec ne S nebo X, abych jezdil jen okolo baráku a pojížďky. Spíš kvůli velikosti než kvůli ceně(i té). Ale když se s tím vlastně nedá rozumně cestovat, protože se nabíjí za 8-12Kč/kwh?

Jogurt
11. ledna • 8:42

Etron nabíjí na UFC Ionity za 8, ne za 21

Mirek
10. ledna • 20:09

Já nenajedu denně víc než 250 km . Nabíjím jen doma a když ne tak na PRE s čipem za 3 czk . Auta mám tři a jezdím jak jezdím . To že někdo jezdi 500 km denně neznamená že elektromobil je špatné auto . Doma v noci stojí kwh 2 czk . Proč bych nabíjel na veřejných ? Kdybych už chtěl škudlit tak pojedu k Lidlu tam je to zadara. Najel sem uz na elektrice 50 tis km , ty samé kilometry mě stály s cayennem v dieselu 3x tolik .

Moik
11. ledna • 18:55

A dnes PRE ukázalo nový ceník...místo 3Kč 6kč na dobíječkách 50kw a 8Kč na silnějších + hodina zadax pak 2Kč/min.

Max
11. ledna • 10:40

Tohle je ideální setup - plus při relativně lokálních cestách je super neprodukovat emise.

foji
11. ledna • 8:11

Cayenne v dieslu pak elektromobil, tolik životních omylů v jednom člověku.

Moik
10. ledna • 21:28

Jo já to nehaním. Naopak sám o tom přemýšlím.

Juraj K.
10. ledna • 19:26

Viac ako 2 milióny?!
A za 10 rokov prevádzky to pôjde pre nezáujem rovno na šrotovisko!!

Stary pes
10. ledna • 18:52

Dost drze od Audi klamat pri dojazde takmer o 100km. Toto by mala EU sledovat a za toto automobilky sekat a to plati aj pri normach spotreby benzin a diesel.

/™\
10. ledna • 19:04

Zakladni vybava na mensich kolech a tencich gumach , rovina ,bezvetri a teplota 17 - 18
Proste to jde

Moik
10. ledna • 16:00

Rozdíl 4x4 mezí tímto a quattro bude obrovský. Zatímco quattro umí poslat max 50:50 TM mezi nápravy a 92:8 umí pouze na jednu z náprav dle modelu, tohle umí poslat 100%TM dopředu i dozadu podle potřeby (nebo aspoň to není technicky problém). A pokud to má aspoň něco elektronickýho na diffech, umí to preferovat pouze jedno z kol. Bohužel pro auto 2,55t asi nutnost, aby to vůbec po sněhu jelo.
Jinak dneska jsem dojel na běžkách k silnici I.třídy v obci (70kmh) že ji přejdeme, stál jsem zády a pomáhal dceři prostě slyším projet náklaďák...dcera jé hele tati Tesla...fakt Sko. Za tím jedoucí Octavia jakoby jela v papučích...takže tak.

Pavel F.
10. ledna • 21:44

Velmi by mne zajímalo, jak pošleš 100% výkonu na přední nápravu, když zadní motor není nijak připojen s přední nápravou. Každý náprava může obdržet jen tolik výkonu, kolik dodá každý motor na dané nápravě. Teoreticky jsi schopen jeden motor "vypnout" a nechat pracovat jen druhý motor (100% okamžitého výkonu auta a maximálního výkonu jednoho motoru na jedné nápravě), ale nejsi schopen na jednu nápravu dát 100% celkového výkonu auta.

Moik
11. ledna • 8:33

100% výkonu pošleš dopředu velmi jednoduše a to u jakéhokoli auta. Pokud se totiž točí pouze jedno kolo, je to jediné kolo které provádí práci za čas po dráze a podává tedy určitý výkon. Tedy 100% motorem produkovaného výkonu jde pouze na jedno kolo(ale TM jde na více kol)...ale není to 100% možného TM auta, protože ten spalovací motor podává jen v určitých otáčkách a elektromotor jen s pomocí ostatních elektromotorů.Jasně že jsem nemyslel 100% možného TM auta.
Uznávám, že jsem tam mohl připsat, že tam jde TM jen toho jednoho motoru...ale já jsem psal vážně jen o tom, že e-tron S umí poslat TM jen na jedno ze zadních kol a quattro neumí preferovat ani nápravu (nebo teda jen tu jednu primárně poháněnou)

Pavel F.
11. ledna • 10:02

U jakéhokoliv auta pošleš dopředu 100% výkonu? To je vtip? Proč se zadokolce říká zadokolka, že? :-D

Moik
11. ledna • 18:54

Ty si dobrý střevo...ale jo máš pravdu..u zadokolky to půjde blbě.

/™\
10. ledna • 22:46

BEV auto
Motor ma kazde kolo
Kazda naprava ma difer
A je tam i stredovy dif
Pujde poslat vsechno na jedno kolo anebo ne

Pavel F.
11. ledna • 10:01

Já nerozumět řeči tvého kmene. Co jsi chtěl říct?

/™\
10. ledna • 22:05

To jsem chtel slyset.
Diky.

/™\
10. ledna • 16:08

Motor má každé kolo . A teď mi pošli 100% systémového výkonu jen na to jedno kolo.
A s tou Octavii v papučích to bylo myšleno jak?
Tesla na hlučných zimních pneu a octa na výběrových tichých ?

Moik
10. ledna • 19:54

Ajaj tady někdo plave ve výkonu a TM, co? 100% výkonu na jedno kolo ti přenese i auto s jedním motorem ty rozumbrado. Stačí, aby se otáčelo právě jen to jedno kolo.
Tady je řeč o rozdělení TM mezi jednotlivé nápravy, nepleť sem kola.

/™\
10. ledna • 20:07

Ale ja ti dal jen otazku a zdvorile pozadal o vysvetleni. BEV s motorem na kazdem kole .
To je vsechno .
A Tesla jako nakladak a Octa jako v papucich jsi mi taky nevysvetlil.
Pokud je ti to protivne,tak neodpovidej vubec .
Neni nutne menit subjekt dotazu ,pokud nechces anebo neumis odpovedet.
Dik

jogurt
10. ledna • 17:44

Motor nemá každé kolo. U 55 je jeden vpředu a jeden vzadu. U e-tron S jsou jeden vpředu a dva vzadu.

Moik
10. ledna • 19:55

Proč má dva motory vzadu? Jen kvůli výkonu nebo nemá zadní diff?

Jogurt
11. ledna • 7:07

Výkon 55=300kw, 2 motory, S=370kW, 3 motory

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Moik
11. ledna • 8:24

Podle všeho to nemá vzadu diferenciál. Takže každý motor roztáčí pouze jedno zadní kolo. Paráda.

/™\
10. ledna • 18:01

To byla hypoteticka otazka pro pana s octou v papucich.
Ale dik za info .

Moik
10. ledna • 19:56

To je ten co si plete výkon a TM? Baba je to možné, mohla mít stará Octavia premiové gumy a Sko nejlacinější...ale spíš to bude tunou v hmotnosti a třeba i drobnému rozdílu v rychlosti, co?

josephko
10. ledna • 15:51

Bohužiaľ Tesla to nie je. Nemcom, resp. koncernu VW dá ešte veľa práca optimalizovať pohon aspoň do takej miery ako ho má Tesla. Tesla X napr. amerických noriem (sú najprísnejšie) má spotrebu okolo 20 kWh/100 kilometrov.
Ale vďaka aj túto lastovičku /vlaštovku/.

jogurt
10. ledna • 17:42

Normu jo, ale reálně jsem s X90P jezdil za úplně stejně jako s e-tronem.

Max
10. ledna • 22:57

Neni k etronu spis srovnatelna Tesla Y? Zkousel jste iPace?

Pavel F.
11. ledna • 10:20

Tesla Y určitě ne. Ani velikostí, ani komfortem. iPace je na stejné úrovni.

Jogurt
11. ledna • 7:06

Etron je velikostí mezi Q5 a Q7.

Max
11. ledna • 10:27

jj, koukal jsem na čísla - na pohled vypadá daleko subtilněji, než na 4.9m délky

/™\
10. ledna • 15:58

Tesla je pouze dotovaná továrna produkující testovací série aut ve větším množství,proto ta hrozná kvalita a poruchovost.
Je to domeček z karet, který může velice brzy spadnout. Stačí nedostávat další a další finance a je konec. Nevytváří žádný zisk , vůbec žádný.
Ale to je pro tebe hodně složité,to nejsi schopen pochopit.

Max
10. ledna • 12:27

Dobře napsaný test, díky za něj. To auto zabíjí hmotnost - to žene nahoru spotřebu, zvyšuje potřebu výkonu a to zase navyšuje hmotnost kvůli bateriím - je to začarovaný kruh a není to problém jen elektra - koukněte na BMW a CLAR - jak se chlubili, o kolik jsou nové generace na týhle platformě lehčí a kolik ty modely váží dnes s mild hybridem - u ICE aspoň není ten nárůst hmotnosti s výkonem tak šílený, ale nepomáhá to ničemu.
Tady je dost neefektivní asi i celkový pohonný řetězec - to se zase ukazuje na hodnotách akcelerace. Zdá se, že tohle zatím umí jen tesla. Já u auta této třídy očekávám, že mne ohromí dynamikou (byť podávanou krátkodobě) a nabídne solidní dojezd při normální jízdě - takže bude důvod zbavit se třílitrového dieselu.
I když to vypadá, že si stěžuju, tak mám z vývoje dobrý pocit, myslím, že v příští generaci budou auta v této tříde bez problémů použitelná a příjemnější než spalováky.
Ocenil bych, kdyby v testu bylo příště uvedeno, jaká je spotřeba při ustálené rychlosti na dálnici při 130 a 150 km/h. A taky je důležité zmiňovat teploty, při kterých se testovalo.

/™\
10. ledna • 12:39

Sakra hodne omezeni pro luxusni auto.
Deti,dnes za babickou nejedeme,je moc zima,nedojeli bychom.
Deti,dnes za babickou nejedeme,je moc teplo,nedojeli bychom
Deti,nejedeme nikam,nebyl pres noc proud,tepelne cerpadlo vysalo baterie pod minimalni mez a auto se musi odtahovou sluzbou odvezt do servisu a na nove baterie uz nemame penize.
Je to slepa kolej a ekoterorismus,nic vice.
Nemecko spaluje plyn kvuli elektricke energii do aut, to je ekologie panecku.
Proc nespalovat plyn primo v autech - autobusy,kamiony ..............
Vyroba baterii - tezba kvuli tomu - nejvetsi eko katastrofy - pouzivani kyselin atd. .....

Max
11. ledna • 10:38

Ten dojezd už je v pohodě, delší cesty se s rychlodobíjením taky dají...akorát člověk nesmí spěchat - ale výlet zrovna za babičkou s dětma je v takovém autě paráda. Pořád je problém to mít jako hlavní auto, což je u auta s cenou přes 2M trochu issue.

jogurt
11. ledna • 14:36

To jsem si původně myslel taky a proto jsem si ponechal i SQ7 na "dálky". Ale po prvních cca 2000km s e-tronem jsem pochopil, že to vůbec není problém a nakonec jsme v létě na Sicílii jeli (přes protesty manželky) e-tronem. Bylo to naprosto v pohodě, počet dobíjení na cestě byl velmi dobře sladitelný s počtem kafí a dámských močení, jen jsem naplánoval cestu tak, abychom nocovali v hotelích s dobíjením. A to nebyla žádná potíž, je jich spousta a booking.com je umí.

Max
11. ledna • 20:48

Tak tohle už je slovo do pranice...vyměnit SQ7 za tohle a bejt spokojenej znamená, že to asi špatný nebude :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
12. ledna • 14:12

Není. Ale i tak jsem si SQ nechal :-D

Max
12. ledna • 19:52

Solidni vybava :)

jogurt
10. ledna • 15:00

Zima ani horko nerozhoduje, vliv tepelného čerpadla na dojezd je max 10km

/™\
10. ledna • 15:14

Na dojezd nemá vliv zima nebo horko?
Tak to je ale hloupost.
Tepelné čerpadlo v ID.3 dokonce i více než těch 10%
Prostě BEV -EV je zcestný krok .

jogurt
10. ledna • 17:41

Nemá, protože pohon kompresoru je nula nic. A čerpe to teplo mezi baterka i, interiérem a venkem. Odporové topení e-tron vůbec nemá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
10. ledna • 21:38

Ale samozřejmě že má. Stejně jako každé elektroauto s tepelným čerpadlem. TČ je výkonově dělané na dorovnávání tepelných ztrát během jízdy (tj. zejména udržování teploty), aby nebylo příliš velké a těžké. Na krátké špičky (zejména start - rychlý ohřev třeba z -5 °C na 20 °C) tam jsou i přímotopy, které jsou výkonné. Jsou žravé, ale jsou potřeba jen krátce nebo případně na dorovnávání dodávání tepla, kdy TČ už nemá takovou účinnost jako by bylo potřeba (např. pod -15 °C). Výhodou přímotopů je, že jsou malé a lehké (oproti tomu, kdyby jejich výkon dodávalo TČ).

Jogurt
11. ledna • 7:09

Má ho německá konfigurace za příplatek. Česká nikoliv.

Pavel F.
11. ledna • 10:14

Ne. Přímotop je v autě vždy. Za příplatek tam máš buď TČ nebo (pokud už tam TČ je) zasílený přímotop (ke stávajícímu). V -10 °C opravdu nechceš čekat půl hodiny, než se ti vyhřeje interiér. Kvůli velikosti a váze v autech nejsou žádné "zázraky", tepelný faktor je kolem 1:2 a pod -5 °C už to moc tepla nedokáže odebrat, proto tam musí být vždy přímotop, který vypomůže.

jogurt
11. ledna • 14:31

Jenže primární zdroj tepla není venkovní vzduch, ale teplo z baterie. Powermanagement na MMI ukazuje vliv každého zapnutého spotřebiče na aktuální dojezd. A ani v mrazech mi to u TČ ještě neukázalo víc než -14km. Zapnuté vyhřívání sedadla je -7km za každé sedadlo, vyhřívaný volant skoro nic.

Pavel F.
11. ledna • 15:02

No to seš pěkně mimo. Pokud by jsi bral pouze teplo z baterie, tak by ses moc neohřál. Pokud sedneš do vymrzlého auta, tak jako odebíráš teplo z baterie, takže bys je ještě více podchladil? Teplo z baterie je maximálně doplňkový zdroj tepla, ale ne jediný, primárně bereš teplo z okolního vzduchu. Baterie generují teplo (díky vnitřnímu odporu), ale je toho málo a když stojíš (tj. neodebíráš proud pro motory), tak by si v autě zmrzl, protože baterie nevyprodukují prakticky žádné teplo.

jogurt
11. ledna • 16:34

Já neřeším standing ale jizdu

Pavel F.
11. ledna • 17:33

Já ale neřeším stání, ani jízdu. Celou dobu tady jen rozporuji tvé tvrzení "Odporové topení e-tron vůbec nemá.".

/™\
10. ledna • 18:03

ID.3 ma s cerpadlem neresitelny problem ''prozatim'' - neumi to zduvodnit ani opravit

petr r. (petrumr)
10. ledna • 16:01

šak jogurt to má správně. Dojezd id3 500km a 10% je 50km a na sto to dělá tych 10km. I v testech se ten dojez moc neliší, nejvíce ušetří řidič předvídaností.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
/™\
10. ledna • 16:19

V zimě dojezd možná 350 a čerpadlo i za jízdy odebírá,takže faktický dojezd možná 280
To je fakt,který byl důvodem reklamace nejednoho ID.3
VW nezná důvod a neumí to opravit

petr r. (petrumr)
10. ledna • 18:39

jestli máš doma tepelný čerpadlo, tak se podívej na štítek, že má skoro stejný odběr jak u topení i chlazení a tak by mě zajímalo, proč by v zimě to mělo být jinak jak v létě.

Pavel F.
11. ledna • 10:23

Je tomu jinak, protože kvůli rychlosti vytápění si TČ vypomáhá přímotopy, které mají prakticky okamžitý nástup, jsou výkonné, ale tímpádem žravé.

jogurt
11. ledna • 14:22

tak moje domácí toshiby si žádnými přímotopy nepomáhají

Pavel F.
11. ledna • 14:58

Já ale také nepovídám o nějakých domácích toshibách.

/™\
10. ledna • 19:08

Petre,
tady se bavime o problemu ID.3 a jeho tepelneho cerpadla. Proc to neumi VW vysvetlit,o co vlastne jde ,neumi to ani opravit. Proste se stalo neco.co nikdo z tymu vyvojaru necekal. Pravdepodobne spatny SW ,tak jak je u VW posledni dobou zvykem . Odflaknuty vyvoj a hned do prodeje. neodzkouseno dostatecne.

Jiří
10. ledna • 13:21

Když se nad tim člověk zamyslí, tak je ekologické zvěrstvo i dovoz-zkapalňování zemního plynu z USA do EU. Amíci by měli těžit jenom tolik, kolik sami spotřebují a neplýtvat energií na zbytečné zkapalňování a převoz. Americká V8 na zemní plyn je ideální kompromis mezi grínpisáky a petrolheady.

/™\
10. ledna • 13:33

Nejsem si jist,zda nekteri obetujou ten '' smrad'' benzinu. Ten tam proste patri jako .......
Ikdyz chemie v dnesni dobe by mela byt schopna vyresit i tenhle maly nedostatek pocitaru petrolheadu.
Jinak to dava smysl,proc neuzit plyn jako palivo aut - proc vyrabet elektrickou energii z plynu pro pohon BEV- EV aut = totalne nepochopitelny proces plytvani energii v kazdem stupni vyroby .

Pavel
10. ledna • 10:53

Takovéhle „ekologické" zrůdky vznikají kvůli blbům z Bruselu, ale lidové auto jen pro dva s hmotností max. 650 kg není na trhu ani jedno.

josephko
10. ledna • 16:07

To má zase niekto radosť. Ale je zbytočná a predčasná. :-D
To, že Audi (zatiaľ) nevie optimalizovať výkon pohonnej sústavy, ešte neznamená, že to nejde. Ide to. Len treba mať oveľa, oveľa viac skúseností než má Audi, resp. koncern VW.
Tesla už roky niekoľkokrát za rok aktualizuje svoj softvér a (okrem iných vecí) optimalizuje aj spotrebu elektriny. Niekedy sa spotreba zvýši, ale častejšie sa zníži. Objektívne to ukazujú normované americké spotreby jednotlivých modelov Tesly po jednotlivých rokoch.
Tesla 3 z roku 2020 má spotrebu cca 15 kWh+, spolu s Hyundaiom Kona. Tesly Y má spotrebu cca 17 kWh+.
Dávam odkaz na trochu inú tabuľku, resp. dve, ale tiež sa týka spotreby, resp. dojazdu. Konkrétne až 123 variantov jednotlivých modelov - podľa amerických noriem. Zvlášť zaujímavý je tam rozdiel medzi spotrebou ID.4 a Teslou Y. Sú to porovnateľné autá. ID.4 však žerie o 15 - 20 % viac.
https://techbox.dennikn.sk/temy/123-elektromobilov-a... ...

/™\
10. ledna • 16:16

Nech už toho.
Tesla není plnohodnotná automobilka

/™\
10. ledna • 11:08

Mala auta na trhu jsou,ale kvuli vybave a vsem povinnym systemum a blbostem je vaha opravdu nekde jinde a pak ta cena je taky nekde jinde,takze to nikdo nekupuje a vyrobci pomalu ,ale jiste takove projekty mordujou .
Penize jsou holt penize.

Pavel
10. ledna • 11:15

Jedině smart for two, ale ten je cenově mimo. Nějaký japonský kei car od Suzuki (ovšem se 4 zbytečnými místy - stačí dvě) se dostal s hmotností na 600 kg. Malá auta by měla mít vyjímky z těch eurounijních kravin. Jenže tady nejde o žádnou ekologii. Je to stejné jako s kácením stromů kvůli spalování dřeva místo uhlí - zhovadilost zdegenerovaného systému.

/™\
10. ledna • 11:39

Aby prosel takovy mini vuz vsemi nutnymi zkouskami bezpecnosti = materialy skoro kosmicke se musi pouzit
Dalsi povinna vybava a systemy = penize a zase penize.
Ve vysledku je mini narocnejsi na vyrobu a finance nez bezne auto.
Takze smula
Aygo , Suzuki Celerio,Citroen C1 a podobne supermini jsou jedinou sanci pro opravdu male auto. A lepsi to nebude. Japonsko ma 2mistne EV,ale EU je sem nepusti .

Pavel
10. ledna • 13:15

Vezmu základ Aygo a zkrátím ho o zadní zedadla. Náklady na vývoj by proti Smartu byly směšné, cena nízká, materiály běžné, akcelerace nepatrně lepší, spotřeba nepatrně menší. Jako úlitbu EU bych dal omezovač rychlosti na 140 km/hod, ale EU by zase odpustila některé prvky výbavy nebo i nejnovější emisní normu - EU 5 u toho litrového vvti je v praxi čistší než diesel EU6.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
/™\
10. ledna • 13:28

Ja Vas opravdu chapu.
Ale prave pro ty argumenty Vami uvedene,to EU nedovoli.
Lide by si mohli zvyknout na logiku a smysluplnost veci kolem sebe a to je nepripustne.
Navic pri tak malych rozmerech aut uz by nebyl prostor pro uziti nekvalitnich materialu skeletu,jak jista automobilka cini pravidelne po absolvovani testu NCAP .

skuby
13. ledna • 14:06

Prosím o info, jaká automobilka po kreštestu používá nekvalitní mat. na skelet, ideálně i zdroj info. Díkes

petr r. (petrumr)
10. ledna • 8:41

dobře napsaný a napíši to za autora pro koho je to dělaný-pro seladony. Ten spínač pod plynem mají i auta, která mají třeba omezovač rychlosti a to co upraví rychlost před obcí je právě pro seladony, my co jsme normální tak jak uvidíme obci, tak pustíme plyn a začneme podřazovat až na trojku a jak už je rychlost v normě, tak zapneme omezovač a přeřadíme na čtyřku. Říká se tomu předvídat. Audi by mělo mět nevypinatelné hlídání rozestupů a doufám, že tu spotřebu bude hlídat EU, rychlost už hlídá.

WP
11. ledna • 7:00

To by mě zajímalo, u kterého auta s manuálem podřadíš na trojku, zapneš tempomat a při odřazení na čtyřku zůstává tempomat aktivní. Neříkám, že ne, ale ještě jsem se s tím nepotkal.

/™\
11. ledna • 7:11

Je uplne jasne,ze ty ne ,samozvany chytroline.
Napriklad Astra J ,tempomat aktivni do te doby,nez klepnes po brzde anebo vypnes ovladacem .Razeni neni zadny problem.

WP
11. ledna • 8:51

Klídek chlapče. Toyoty, Audi, BMW, Seaty a další to tak nemají. O tom, jak funguje tempomat Astry J jsem netušil, proto se ptám.
V případě sešlápnutí spojky se tempomat deaktivuje. Jestliže to má Opel nastaveno jinak, je to pro mě novinka.

Dan
11. ledna • 9:45

Seat to tak nemá? To se mi nezdá. VW i Škodovky to tak mají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
11. ledna • 13:09

Seat Leon pokud vyšlápneš spojku, tak tempomat vypíná. Yeti to má stejně tak. Nevím jak poslední modely škodovek.

Dan
13. ledna • 10:35

Trojková oktávka pofl to tak má, tak asi s tím VW přišli nedávno :-)

Rumun
11. ledna • 15:52

Je videt ,ze znas houno a jenom prudis ,dylino .
Cyp jakysi

WP
12. ledna • 4:11

Tak jsi se mentálně odhalil, k tempomatům nic nebude, že?

/™\
10. ledna • 10:40

Systém ISA funguje tak, že díky informacím z GPS a digitální mapy nastaví platný rychlostní limit a při jeho překročení řidiče zvukově a vizuálně upozorní. ... Obecně platí, že čím sofistikovanější systémy, tím vyšší pořizovací cena auta. ISA by mohl znamenat zdražení až o desítky tisíc korun.

Pavel F.
10. ledna • 21:31

Ten výpočet zdražení bych docela rád viděl. Protože GPS a mapy mají dneska běžně auta střední a vyšší třídy. A napsat podmínku do infotaimentu (jestliže překročím povolenou rychlost, zobraz varování) nemůže stát desítky tisíc na auto...

/™\
10. ledna • 23:09

Mám silný pocit, že to zdůvodnění známe už dnes.
Nenasytnost .

Pavel F.
11. ledna • 10:04

To těžko. I tady funguje konkurence. Kdyby fungovala jen nenasytnost, tak i to nejlevnější auto stojí v holobytu třeba 2 miliony... B-]

/™\
10. ledna • 10:38

Chystaná evropská norma zahrnuje návrh, aby byla technologie ISA od roku 2022 součástí povinné výbavy pro všechny nové vozy.

/™\
10. ledna • 10:36

EU nařídila sledovat už od roku 2020 spotřebu každého řidiče

petr r. (petrumr)
10. ledna • 15:50

ale data můžou použít až včil.

/™\
10. ledna • 10:32

Výraz (slovo) seladon má tyto významy:1. člověk přehnaně uhlazeného chování i zevnějšku
2. nápadník, milovník
3. orientální kamenina nebo porcelán s živcovou nazelenalou polevou

petr r. (petrumr)
10. ledna • 15:54

1-uhlazení chování za volantem je, že nedodržuje prostě nic
2-milovník rychlé jízdy
3- nějaký řidič řídí s kamennou tváří
Tak dobře, jak bys je pojmenoval ty co řídí taková auta?

/™\
10. ledna • 16:14

Borec
Jsi prostě borec
Ty nezklameš
Dik

Karel
10. ledna • 8:40

No žere to jak prokopnuté. S takovou by si němci tu likvidaci jaderek měli ještě rozmyslet

jogurt
10. ledna • 14:58

25-30kWh/100km je u 300kW/408k SUV s 4x4 a skoro pětimetrovou délkou naprosto OK. Já s tím jezdím za 23 ve městě a na okreskách a za 27 na dálnici.
A mimochodem, 150kW dobíječky tu má nejen Ionity, ale i ČEZ, EON a PRE. Používám například 150kW PREpoint ve Fashion aréně.

Max
10. ledna • 22:54

Ta jizda po dalnici je prosim jak rychle? To by znamenalo nejakejch 300km dalnicniho range...to uz by nejak slo

Jogurt
11. ledna • 7:03

Tempomat 135

Max
11. ledna • 10:24

dik za info...u 150 už to asi bude výrazně přes 30...uvidíme co i4, když bude nízká.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
11. ledna • 14:20

To jistě, ale on k dodržování rychlostí dost přispívá i prediktivní tempomat, který za každou křižovatkou, dopravní značkou apod. přenastavuje hodnotu na limit. A když nastavíte 150km/h a minete potřetí dálniční křižovatku a potřetí se vám to změní na 130, smíříte se s tím a pojedete tak. Jde to samozřejmě vypnout......

Max
11. ledna • 14:31

ono asi u auta s rekuperaci dava smysl to mit zapnute, ja to na spalovaku vypnul - nemam rad, kdyz zbytecne brzdi. clovek ale asi s tou elektrikou chytne jiny klidnejsi styl a popravde to ma taky neco do sebe

jogurt
11. ledna • 14:49

přesně tak

/™\
10. ledna • 10:42

Němci vsadili na spalování plynu při výrobě elektřiny.
Takže další důkaz jak je elektrifikace aut nesmyslná

Doporučujeme

Články odjinud