foto: Vladimír Kadera

| foto: Vladimír Kadera

 foto: Vladimír Kadera

| foto: Vladimír Kadera

 foto: Vladimír Kadera

| foto: Vladimír Kadera

 foto: Vladimír Kadera

| foto: Vladimír Kadera

Veřejnosti pak, vedle toho, kde se bude brát materiál potřebný k výrobě baterií, vyvstává další spousta otázek, na které musíme odpovědět.

Veřejnosti pak, vedle toho, kde se bude brát materiál potřebný k výrobě baterií, vyvstává další spousta otázek, na které musíme odpovědět.

Popis auta jako takového si nechám až do klasického redakčního testu, dnes to bude vyloženě o radostech i strastech spojených s dálkovým cestováním elektromobilem. Je sobota brzo ráno a nás čeká zajímavá cesta. Vyrážíme ze středočeských Hořovic, ležících nedaleko Berouna.

Popis auta jako takového si nechám až do klasického redakčního testu, dnes to bude vyloženě o radostech i strastech spojených s dálkovým cestováním elektromobilem. Je sobota brzo ráno a nás čeká zajímavá cesta. Vyrážíme ze středočeských Hořovic, ležících nedaleko Berouna.

Jak ta auta jezdí? Kde nabíjet? Kolik energie je možné rekuperovat? Co když se elektromobil rozbije? Jak je to s nabíjením v zahraničí? Mohu s elektromobilem jet na dovolenou? Spousta otázek, spousta proměnných. I mě to zajímalo, a tak jsem při testování Audi e-tron 55 quattro nelenil a vydal se na některé z otázek najít odpověď.

Jak ta auta jezdí? Kde nabíjet? Kolik energie je možné rekuperovat? Co když se elektromobil rozbije? Jak je to s nabíjením v zahraničí? Mohu s elektromobilem jet na dovolenou? Spousta otázek, spousta proměnných. I mě to zajímalo, a tak jsem při testování Audi e-tron 55 quattro nelenil a vydal se na některé z otázek najít odpověď.

 foto: Vladimír Kadera
 foto: Vladimír Kadera
10
Fotogalerie

Audi e-tron 50 quattro oficiálně: Menší výkon bude kompenzovat lepší cenou

České ceny, stejně jako stupně výbavy, se dozvíme nejspíš až v následujících týdnech. Dynamická čísla už ale na papíře máme.

Audi e-tron, první čistě elektrický model německé značky, dorazil na trh začátkem tohoto roku rovnou v silnější verzi 55 quattro. Za čtyři sta kilometrů na jedno nabití zaplatí český zákazník přes dva miliony korun, respektive 2.137.900 Kč za vyšší výbavu Advanced. 

Automobilka nyní představuje výkonově slabší verzi, která sice nenabídne takovou dynamiku, ale zase bude za lepší peníze. Audi e-tron 50 quattro bude možné objednávat na evropských trzích již na konci tohoto roku. 

Koncepce pohonu je stejná jako u silnějšího bratříčka. Dvojice elektromotorů dosahuje výkonu 230 kW a točivého momentu 540 N.m. Na stovku se 50 quattro dostane za sedm sekund a maximální rychlost je omezena na 190 km/h. Baterie o kapacitě 71 kWh vystačí asi na tři sta kilometrů jízdy a nabíjení z 11kW nabíječky trvá sedm hodin. Vůz lze nabíjet výkonem až 120 kW, nabíjení na další cestu pak zabere asi půl hodiny.

Stejně jako výkonnější verze zvládá rekuperaci energie během jízdy a standardem je i bohatá výbava. I tento vůz se vyrábí v továrně s neutrální bilancí COv Bruselu. Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat.

Audi e-tron: Technické údaje a české ceny
Verze e-tron 55 quattro​ e-tron 50 quattro
Pohon 2x elektromotor 2x elektromotor
Největší výkon [kW] 300 230
Točivý moment [N.m] 664 540
Max. rychlost [km/h] 200 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 7
Kapacita akumulátoru [kWh] 95 71
Max. dojezd [km] 400 (WLTP) 300 (WLTP)
Standardní dobíjení [hod] 8 7
Základní cena [Kč] 2.094.900 neuvedeno
Základní cena Advanced [Kč] 2.137.900 neuvedeno 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud