Audi e-tron 50 quattro oficiálně: Menší výkon bude kompenzovat lepší cenou

TVL  |  01. 08. 2019 15:35

Proč nejdou cestou původní baterie a nižšího výkonu??? Nemělo by to pozitivní vliv na dojezd což je největší slabina EV? Snížení výkonu my smysl dává i tak bude pro daily car naprosto dostačující ale zmenšení baterie ne.

Odpovědět  |   | 
Albatros  |  01. 08. 2019 16:15

Mělo, jenže oni jedou na cenu a baterie jsou drahé.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  02. 08. 2019 09:43

No asi tak. Dojezd 430km plné verze je přinejlepším a s přivřenýma očima na hranici rozumné použitelnosti, jeho snížení na teoretických 300km to degraduje na auto do města.

Odpovědět  |   | 
komik  |  01. 08. 2019 17:25

Ono je dost možné, že v těch autech budou totožné motory, jen bude snížený maximální výkon. Ten je u e-aut většinou limitován maximálním efektivním proudem od baterie. Tj. platí menší baterka, menší maximální proud. Pokud by nechali původní baterku, pak by jen SW ořezali výkon a ten by byl pořád dostatečný, takže by si většina lidí koupila slabší verzi a audi by na těchto autech prodělávalo... Ono jde spíš o to aby doladili energetickou efektivitu auta, i když je e-tron obr, tak by měl lezdit pod 20kwh/100 km, tj. přes 300 km standardní dojezd.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 08. 2019 20:04

Znizeny vykon by ako predlzil dojazd? Pri elektrickych autach to nefunguje ako pri benzine/nafte, ze cim silnejsi motor, tym viac zerie...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  01. 08. 2019 20:09

Je to spíše o využívání potenciálu motoru. Od té doby, co jezdím v EV, tak pneumatiky mi vydrží méně. Využívat výkon je s EV velmi návykové, obzvláště, když motor neřve a nemáte blbý pocit, že motoru zkracujete životnost, pokud jezdíte s plným výkonem.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 08. 2019 22:47

Tak na tomto nieco bude, ludia s TM3-Perf. hlasia vymenu pneu uz po jednom roku.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 08. 2019 12:55

Výkon je jeden faktor. Ďalším je váha.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  05. 08. 2019 10:55

No, to sice taky, ale moje i3 váží jen o pár kilo více než Fabia a přesto pneu ojedu výrazně rychleji. Prostě proto, že akcelerace s elektrikou baví.

Odpovědět  |   | 
vana  |  01. 08. 2019 21:19

Art: funguje to i u elektromobilů, byť méně. I elektromotory mají své optimální pracovní pásmo s vysokou účinností.
Zbytečně výkonný motor pak většinu času pracuje v méně efektivním režimu.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 08. 2019 22:44

Rad si dam poradit, ale ak maju dva elektricke motory taku istu ucinnost a jeden ma 100kw a druhy 200kw, nie je ten silnejsi ucinnejsi pri rychlostiach, kde slabsi motor je uz mimo idealnych otacok? Je to moja nicim nepodlozena dedukcia, ale rad by som vedel ako to v skutocnosti je.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  01. 08. 2019 23:20

No, trochu bych Vás poupravil: Ne byť méně, ale výrazně méně.
V pracovních otáčkách (budou velmi podobné) budou oba motory téměř stejně účinné. Nejnižší účinnost má totiž elektromotor při rozjezdu při nízkých otáčkách, kdy jsou velké ztráty na měniči.
Spíše jde o to, že u výkonnějšího elektromotoru budete častěji využívat jeho výkon (přece jen je využívání výkonu u elektromobilu návykové, vidím to sám na sobě, kdy při rozjezdu mačkám s klidným svědomím plyn až na podlahu a nevadí mi to jako u spalováku, kdy motor řve a mám blbý pocit, že zkracuji jeho životnost), kdy aktuální výkon bude vyšší než maximální výkon u slabšího elektromotoru. Z toho pak samozřejmě plyne větší spotřeba u výkonnějšího elektromotoru.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné
Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost rozbil luxusním SUV Grand Wagoneer

Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost roz…

Grand Wagoneer je luxusní SUV, které se chce utkat s těmi největšími zvířaty na trhu. Těžko věřit, že s něčím takovým přišel zrovna Jeep.

3.  9.  2020 | | 23 N/A
Kadera Vladimír
JeepPremiéry