Audi e-tron 50 quattro oficiálně: Menší výkon bude kompenzovat lepší cenou

12 komentářů

TVL
1. srpna • 15:35

Proč nejdou cestou původní baterie a nižšího výkonu??? Nemělo by to pozitivní vliv na dojezd což je největší slabina EV? Snížení výkonu my smysl dává i tak bude pro daily car naprosto dostačující ale zmenšení baterie ne.:-/

Art Vandelay
1. srpna • 20:04

Znizeny vykon by ako predlzil dojazd? Pri elektrickych autach to nefunguje ako pri benzine/nafte, ze cim silnejsi motor, tym viac zerie...

vana
1. srpna • 21:19

Art: funguje to i u elektromobilů, byť méně. I elektromotory mají své optimální pracovní pásmo s vysokou účinností.
Zbytečně výkonný motor pak většinu času pracuje v méně efektivním režimu.

Pavel F.
1. srpna • 23:20

No, trochu bych Vás poupravil: Ne byť méně, ale výrazně méně.
V pracovních otáčkách (budou velmi podobné) budou oba motory téměř stejně účinné. Nejnižší účinnost má totiž elektromotor při rozjezdu při nízkých otáčkách, kdy jsou velké ztráty na měniči.
Spíše jde o to, že u výkonnějšího elektromotoru budete častěji využívat jeho výkon (přece jen je využívání výkonu u elektromobilu návykové, vidím to sám na sobě, kdy při rozjezdu mačkám s klidným svědomím plyn až na podlahu a nevadí mi to jako u spalováku, kdy motor řve a mám blbý pocit, že zkracuji jeho životnost), kdy aktuální výkon bude vyšší než maximální výkon u slabšího elektromotoru. Z toho pak samozřejmě plyne větší spotřeba u výkonnějšího elektromotoru.

Art Vandelay
1. srpna • 22:44

Rad si dam poradit, ale ak maju dva elektricke motory taku istu ucinnost a jeden ma 100kw a druhy 200kw, nie je ten silnejsi ucinnejsi pri rychlostiach, kde slabsi motor je uz mimo idealnych otacok? Je to moja nicim nepodlozena dedukcia, ale rad by som vedel ako to v skutocnosti je.

Pavel F.
1. srpna • 20:09

Je to spíše o využívání potenciálu motoru. Od té doby, co jezdím v EV, tak pneumatiky mi vydrží méně. Využívat výkon je s EV velmi návykové, obzvláště, když motor neřve a nemáte blbý pocit, že motoru zkracujete životnost, pokud jezdíte s plným výkonem.

Art Vandelay
1. srpna • 22:47

Tak na tomto nieco bude, ludia s TM3-Perf. hlasia vymenu pneu uz po jednom roku.

Rembaz
2. srpna • 12:55

Výkon je jeden faktor. Ďalším je váha.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
5. srpna • 10:55

No, to sice taky, ale moje i3 váží jen o pár kilo více než Fabia a přesto pneu ojedu výrazně rychleji. Prostě proto, že akcelerace s elektrikou baví.

komik
1. srpna • 17:25

Ono je dost možné, že v těch autech budou totožné motory, jen bude snížený maximální výkon. Ten je u e-aut většinou limitován maximálním efektivním proudem od baterie. Tj. platí menší baterka, menší maximální proud. Pokud by nechali původní baterku, pak by jen SW ořezali výkon a ten by byl pořád dostatečný, takže by si většina lidí koupila slabší verzi a audi by na těchto autech prodělávalo... Ono jde spíš o to aby doladili energetickou efektivitu auta, i když je e-tron obr, tak by měl lezdit pod 20kwh/100 km, tj. přes 300 km standardní dojezd.

Albatros
1. srpna • 16:15

Mělo, jenže oni jedou na cenu a baterie jsou drahé.

Jedna Bedna
2. srpna • 9:43

No asi tak. Dojezd 430km plné verze je přinejlepším a s přivřenýma očima na hranici rozumné použitelnosti, jeho snížení na teoretických 300km to degraduje na auto do města.

Doporučujeme

Články odjinud