Proč nejdou cestou původní baterie a nižšího výkonu??? Nemělo by to pozitivní vliv na dojezd což je největší slabina EV? Snížení výkonu my smysl dává i tak bude pro daily car naprosto dostačující ale zmenšení baterie ne.:-/
Znizeny vykon by ako predlzil dojazd? Pri elektrickych autach to nefunguje ako pri benzine/nafte, ze cim silnejsi motor, tym viac zerie...
Art: funguje to i u elektromobilů, byť méně. I elektromotory mají své optimální pracovní pásmo s vysokou účinností. Zbytečně výkonný motor pak většinu času pracuje v méně efektivním režimu.
No, trochu bych Vás poupravil: Ne byť méně, ale výrazně méně.V pracovních otáčkách (budou velmi podobné) budou oba motory téměř stejně účinné. Nejnižší účinnost má totiž elektromotor při rozjezdu při nízkých otáčkách, kdy jsou velké ztráty na měniči.Spíše jde o to, že u výkonnějšího elektromotoru budete častěji využívat jeho výkon (přece jen je využívání výkonu u elektromobilu návykové, vidím to sám na sobě, kdy při rozjezdu mačkám s klidným svědomím plyn až na podlahu a nevadí mi to jako u spalováku, kdy motor řve a mám blbý pocit, že zkracuji jeho životnost), kdy aktuální výkon bude vyšší než maximální výkon u slabšího elektromotoru. Z toho pak samozřejmě plyne větší spotřeba u výkonnějšího elektromotoru.
Rad si dam poradit, ale ak maju dva elektricke motory taku istu ucinnost a jeden ma 100kw a druhy 200kw, nie je ten silnejsi ucinnejsi pri rychlostiach, kde slabsi motor je uz mimo idealnych otacok? Je to moja nicim nepodlozena dedukcia, ale rad by som vedel ako to v skutocnosti je.
Je to spíše o využívání potenciálu motoru. Od té doby, co jezdím v EV, tak pneumatiky mi vydrží méně. Využívat výkon je s EV velmi návykové, obzvláště, když motor neřve a nemáte blbý pocit, že motoru zkracujete životnost, pokud jezdíte s plným výkonem.
Tak na tomto nieco bude, ludia s TM3-Perf. hlasia vymenu pneu uz po jednom roku.
Výkon je jeden faktor. Ďalším je váha.
No, to sice taky, ale moje i3 váží jen o pár kilo více než Fabia a přesto pneu ojedu výrazně rychleji. Prostě proto, že akcelerace s elektrikou baví.
Ono je dost možné, že v těch autech budou totožné motory, jen bude snížený maximální výkon. Ten je u e-aut většinou limitován maximálním efektivním proudem od baterie. Tj. platí menší baterka, menší maximální proud. Pokud by nechali původní baterku, pak by jen SW ořezali výkon a ten by byl pořád dostatečný, takže by si většina lidí koupila slabší verzi a audi by na těchto autech prodělávalo... Ono jde spíš o to aby doladili energetickou efektivitu auta, i když je e-tron obr, tak by měl lezdit pod 20kwh/100 km, tj. přes 300 km standardní dojezd.
Mělo, jenže oni jedou na cenu a baterie jsou drahé.
No asi tak. Dojezd 430km plné verze je přinejlepším a s přivřenýma očima na hranici rozumné použitelnosti, jeho snížení na teoretických 300km to degraduje na auto do města.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.