Audi e-tron 50 quattro oficiálně: Menší výkon bude kompenzovat lepší cenou

TVL  |  01. 08. 2019 15:35

Proč nejdou cestou původní baterie a nižšího výkonu??? Nemělo by to pozitivní vliv na dojezd což je největší slabina EV? Snížení výkonu my smysl dává i tak bude pro daily car naprosto dostačující ale zmenšení baterie ne.

Odpovědět  |   | 
Albatros  |  01. 08. 2019 16:15

Mělo, jenže oni jedou na cenu a baterie jsou drahé.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  02. 08. 2019 09:43

No asi tak. Dojezd 430km plné verze je přinejlepším a s přivřenýma očima na hranici rozumné použitelnosti, jeho snížení na teoretických 300km to degraduje na auto do města.

Odpovědět  |   | 
komik  |  01. 08. 2019 17:25

Ono je dost možné, že v těch autech budou totožné motory, jen bude snížený maximální výkon. Ten je u e-aut většinou limitován maximálním efektivním proudem od baterie. Tj. platí menší baterka, menší maximální proud. Pokud by nechali původní baterku, pak by jen SW ořezali výkon a ten by byl pořád dostatečný, takže by si většina lidí koupila slabší verzi a audi by na těchto autech prodělávalo... Ono jde spíš o to aby doladili energetickou efektivitu auta, i když je e-tron obr, tak by měl lezdit pod 20kwh/100 km, tj. přes 300 km standardní dojezd.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 08. 2019 20:04

Znizeny vykon by ako predlzil dojazd? Pri elektrickych autach to nefunguje ako pri benzine/nafte, ze cim silnejsi motor, tym viac zerie...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  01. 08. 2019 20:09

Je to spíše o využívání potenciálu motoru. Od té doby, co jezdím v EV, tak pneumatiky mi vydrží méně. Využívat výkon je s EV velmi návykové, obzvláště, když motor neřve a nemáte blbý pocit, že motoru zkracujete životnost, pokud jezdíte s plným výkonem.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 08. 2019 22:47

Tak na tomto nieco bude, ludia s TM3-Perf. hlasia vymenu pneu uz po jednom roku.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 08. 2019 12:55

Výkon je jeden faktor. Ďalším je váha.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  05. 08. 2019 10:55

No, to sice taky, ale moje i3 váží jen o pár kilo více než Fabia a přesto pneu ojedu výrazně rychleji. Prostě proto, že akcelerace s elektrikou baví.

Odpovědět  |   | 
vana  |  01. 08. 2019 21:19

Art: funguje to i u elektromobilů, byť méně. I elektromotory mají své optimální pracovní pásmo s vysokou účinností.
Zbytečně výkonný motor pak většinu času pracuje v méně efektivním režimu.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 08. 2019 22:44

Rad si dam poradit, ale ak maju dva elektricke motory taku istu ucinnost a jeden ma 100kw a druhy 200kw, nie je ten silnejsi ucinnejsi pri rychlostiach, kde slabsi motor je uz mimo idealnych otacok? Je to moja nicim nepodlozena dedukcia, ale rad by som vedel ako to v skutocnosti je.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  01. 08. 2019 23:20

No, trochu bych Vás poupravil: Ne byť méně, ale výrazně méně.
V pracovních otáčkách (budou velmi podobné) budou oba motory téměř stejně účinné. Nejnižší účinnost má totiž elektromotor při rozjezdu při nízkých otáčkách, kdy jsou velké ztráty na měniči.
Spíše jde o to, že u výkonnějšího elektromotoru budete častěji využívat jeho výkon (přece jen je využívání výkonu u elektromobilu návykové, vidím to sám na sobě, kdy při rozjezdu mačkám s klidným svědomím plyn až na podlahu a nevadí mi to jako u spalováku, kdy motor řve a mám blbý pocit, že zkracuji jeho životnost), kdy aktuální výkon bude vyšší než maximální výkon u slabšího elektromotoru. Z toho pak samozřejmě plyne větší spotřeba u výkonnějšího elektromotoru.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A