Audi e-tron 50 quattro oficiálně: Menší výkon bude kompenzovat lepší cenou

TVL  |  01. 08. 2019 15:35

Proč nejdou cestou původní baterie a nižšího výkonu??? Nemělo by to pozitivní vliv na dojezd což je největší slabina EV? Snížení výkonu my smysl dává i tak bude pro daily car naprosto dostačující ale zmenšení baterie ne.

Odpovědět  |   | 
Albatros  |  01. 08. 2019 16:15

Mělo, jenže oni jedou na cenu a baterie jsou drahé.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  02. 08. 2019 09:43

No asi tak. Dojezd 430km plné verze je přinejlepším a s přivřenýma očima na hranici rozumné použitelnosti, jeho snížení na teoretických 300km to degraduje na auto do města.

Odpovědět  |   | 
komik  |  01. 08. 2019 17:25

Ono je dost možné, že v těch autech budou totožné motory, jen bude snížený maximální výkon. Ten je u e-aut většinou limitován maximálním efektivním proudem od baterie. Tj. platí menší baterka, menší maximální proud. Pokud by nechali původní baterku, pak by jen SW ořezali výkon a ten by byl pořád dostatečný, takže by si většina lidí koupila slabší verzi a audi by na těchto autech prodělávalo... Ono jde spíš o to aby doladili energetickou efektivitu auta, i když je e-tron obr, tak by měl lezdit pod 20kwh/100 km, tj. přes 300 km standardní dojezd.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 08. 2019 20:04

Znizeny vykon by ako predlzil dojazd? Pri elektrickych autach to nefunguje ako pri benzine/nafte, ze cim silnejsi motor, tym viac zerie...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  01. 08. 2019 20:09

Je to spíše o využívání potenciálu motoru. Od té doby, co jezdím v EV, tak pneumatiky mi vydrží méně. Využívat výkon je s EV velmi návykové, obzvláště, když motor neřve a nemáte blbý pocit, že motoru zkracujete životnost, pokud jezdíte s plným výkonem.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 08. 2019 22:47

Tak na tomto nieco bude, ludia s TM3-Perf. hlasia vymenu pneu uz po jednom roku.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  02. 08. 2019 12:55

Výkon je jeden faktor. Ďalším je váha.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  05. 08. 2019 10:55

No, to sice taky, ale moje i3 váží jen o pár kilo více než Fabia a přesto pneu ojedu výrazně rychleji. Prostě proto, že akcelerace s elektrikou baví.

Odpovědět  |   | 
vana  |  01. 08. 2019 21:19

Art: funguje to i u elektromobilů, byť méně. I elektromotory mají své optimální pracovní pásmo s vysokou účinností.
Zbytečně výkonný motor pak většinu času pracuje v méně efektivním režimu.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 08. 2019 22:44

Rad si dam poradit, ale ak maju dva elektricke motory taku istu ucinnost a jeden ma 100kw a druhy 200kw, nie je ten silnejsi ucinnejsi pri rychlostiach, kde slabsi motor je uz mimo idealnych otacok? Je to moja nicim nepodlozena dedukcia, ale rad by som vedel ako to v skutocnosti je.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  01. 08. 2019 23:20

No, trochu bych Vás poupravil: Ne byť méně, ale výrazně méně.
V pracovních otáčkách (budou velmi podobné) budou oba motory téměř stejně účinné. Nejnižší účinnost má totiž elektromotor při rozjezdu při nízkých otáčkách, kdy jsou velké ztráty na měniči.
Spíše jde o to, že u výkonnějšího elektromotoru budete častěji využívat jeho výkon (přece jen je využívání výkonu u elektromobilu návykové, vidím to sám na sobě, kdy při rozjezdu mačkám s klidným svědomím plyn až na podlahu a nevadí mi to jako u spalováku, kdy motor řve a mám blbý pocit, že zkracuji jeho životnost), kdy aktuální výkon bude vyšší než maximální výkon u slabšího elektromotoru. Z toho pak samozřejmě plyne větší spotřeba u výkonnějšího elektromotoru.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A