Audi e-tron 50 quattro oficiálně: Menší výkon bude kompenzovat lepší cenou

České ceny, stejně jako stupně výbavy, se dozvíme nejspíš až v následujících týdnech. Dynamická čísla už ale na papíře máme.

Audi e-tron, první čistě elektrický model německé značky, dorazil na trh začátkem tohoto roku rovnou v silnější verzi 55 quattro. Za čtyři sta kilometrů na jedno nabití zaplatí český zákazník přes dva miliony korun, respektive 2.137.900 Kč za vyšší výbavu Advanced. 

Podívejte se, jak se vyrábí Audi e-tron. Baterie mu dopravují autonomní přepravníky

Podívejte se, jak se vyrábí Audi e-tron. Baterie mu dopravují autonomní přepravníky

Automobilka nyní představuje výkonově slabší verzi, která sice nenabídne takovou dynamiku, ale zase bude za lepší peníze. Audi e-tron 50 quattro bude možné objednávat na evropských trzích již na konci tohoto roku. 

Koncepce pohonu je stejná jako u silnějšího bratříčka. Dvojice elektromotorů dosahuje výkonu 230 kW a točivého momentu 540 N.m. Na stovku se 50 quattro dostane za sedm sekund a maximální rychlost je omezena na 190 km/h. Baterie o kapacitě 71 kWh vystačí asi na tři sta kilometrů jízdy a nabíjení z 11kW nabíječky trvá sedm hodin. Vůz lze nabíjet výkonem až 120 kW, nabíjení na další cestu pak zabere asi půl hodiny.

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Stejně jako výkonnější verze zvládá rekuperaci energie během jízdy a standardem je i bohatá výbava. I tento vůz se vyrábí v továrně s neutrální bilancí COv Bruselu. Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat.

Audi e-tron: Technické údaje a české ceny
Verze e-tron 55 quattro​ e-tron 50 quattro
Pohon 2x elektromotor 2x elektromotor
Největší výkon [kW] 300 230
Točivý moment [N.m] 664 540
Max. rychlost [km/h] 200 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 7
Kapacita akumulátoru [kWh] 95 71
Max. dojezd [km] 400 (WLTP) 300 (WLTP)
Standardní dobíjení [hod] 8 7
Základní cena [Kč] 2.094.900 neuvedeno
Základní cena Advanced [Kč] 2.137.900 neuvedeno 
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků