Audi e-tron 50 quattro oficiálně: Menší výkon bude kompenzovat lepší cenou

České ceny, stejně jako stupně výbavy, se dozvíme nejspíš až v následujících týdnech. Dynamická čísla už ale na papíře máme.

Audi e-tron, první čistě elektrický model německé značky, dorazil na trh začátkem tohoto roku rovnou v silnější verzi 55 quattro. Za čtyři sta kilometrů na jedno nabití zaplatí český zákazník přes dva miliony korun, respektive 2.137.900 Kč za vyšší výbavu Advanced. 

Podívejte se, jak se vyrábí Audi e-tron. Baterie mu dopravují autonomní přepravníky

Podívejte se, jak se vyrábí Audi e-tron. Baterie mu dopravují autonomní přepravníky

Automobilka nyní představuje výkonově slabší verzi, která sice nenabídne takovou dynamiku, ale zase bude za lepší peníze. Audi e-tron 50 quattro bude možné objednávat na evropských trzích již na konci tohoto roku. 

Koncepce pohonu je stejná jako u silnějšího bratříčka. Dvojice elektromotorů dosahuje výkonu 230 kW a točivého momentu 540 N.m. Na stovku se 50 quattro dostane za sedm sekund a maximální rychlost je omezena na 190 km/h. Baterie o kapacitě 71 kWh vystačí asi na tři sta kilometrů jízdy a nabíjení z 11kW nabíječky trvá sedm hodin. Vůz lze nabíjet výkonem až 120 kW, nabíjení na další cestu pak zabere asi půl hodiny.

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Stejně jako výkonnější verze zvládá rekuperaci energie během jízdy a standardem je i bohatá výbava. I tento vůz se vyrábí v továrně s neutrální bilancí COv Bruselu. Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat.

Audi e-tron: Technické údaje a české ceny
Verze e-tron 55 quattro​ e-tron 50 quattro
Pohon 2x elektromotor 2x elektromotor
Největší výkon [kW] 300 230
Točivý moment [N.m] 664 540
Max. rychlost [km/h] 200 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 7
Kapacita akumulátoru [kWh] 95 71
Max. dojezd [km] 400 (WLTP) 300 (WLTP)
Standardní dobíjení [hod] 8 7
Základní cena [Kč] 2.094.900 neuvedeno
Základní cena Advanced [Kč] 2.137.900 neuvedeno 
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků