Audi e-tron 50 quattro oficiálně: Menší výkon bude kompenzovat lepší cenou

České ceny, stejně jako stupně výbavy, se dozvíme nejspíš až v následujících týdnech. Dynamická čísla už ale na papíře máme.

Audi e-tron, první čistě elektrický model německé značky, dorazil na trh začátkem tohoto roku rovnou v silnější verzi 55 quattro. Za čtyři sta kilometrů na jedno nabití zaplatí český zákazník přes dva miliony korun, respektive 2.137.900 Kč za vyšší výbavu Advanced. 

Podívejte se, jak se vyrábí Audi e-tron. Baterie mu dopravují autonomní přepravníky

Podívejte se, jak se vyrábí Audi e-tron. Baterie mu dopravují autonomní přepravníky

Automobilka nyní představuje výkonově slabší verzi, která sice nenabídne takovou dynamiku, ale zase bude za lepší peníze. Audi e-tron 50 quattro bude možné objednávat na evropských trzích již na konci tohoto roku. 

Koncepce pohonu je stejná jako u silnějšího bratříčka. Dvojice elektromotorů dosahuje výkonu 230 kW a točivého momentu 540 N.m. Na stovku se 50 quattro dostane za sedm sekund a maximální rychlost je omezena na 190 km/h. Baterie o kapacitě 71 kWh vystačí asi na tři sta kilometrů jízdy a nabíjení z 11kW nabíječky trvá sedm hodin. Vůz lze nabíjet výkonem až 120 kW, nabíjení na další cestu pak zabere asi půl hodiny.

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Elektromobilem na dovolenou: Zkusili jsme to! A dostali hodně cenných lekcí

Stejně jako výkonnější verze zvládá rekuperaci energie během jízdy a standardem je i bohatá výbava. I tento vůz se vyrábí v továrně s neutrální bilancí COv Bruselu. Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat.

Audi e-tron: Technické údaje a české ceny
Verze e-tron 55 quattro​ e-tron 50 quattro
Pohon 2x elektromotor 2x elektromotor
Největší výkon [kW] 300 230
Točivý moment [N.m] 664 540
Max. rychlost [km/h] 200 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 7
Kapacita akumulátoru [kWh] 95 71
Max. dojezd [km] 400 (WLTP) 300 (WLTP)
Standardní dobíjení [hod] 8 7
Základní cena [Kč] 2.094.900 neuvedeno
Základní cena Advanced [Kč] 2.137.900 neuvedeno 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků