České ceny, stejně jako stupně výbavy, se dozvíme nejspíš až v následujících týdnech. Dynamická čísla už ale na papíře máme.
Audi e-tron, první čistě elektrický model německé značky, dorazil na trh začátkem tohoto roku rovnou v silnější verzi 55 quattro. Za čtyři sta kilometrů na jedno nabití zaplatí český zákazník přes dva miliony korun, respektive 2.137.900 Kč za vyšší výbavu Advanced.
Automobilka nyní představuje výkonově slabší verzi, která sice nenabídne takovou dynamiku, ale zase bude za lepší peníze. Audi e-tron 50 quattro bude možné objednávat na evropských trzích již na konci tohoto roku.
Koncepce pohonu je stejná jako u silnějšího bratříčka. Dvojice elektromotorů dosahuje výkonu 230 kW a točivého momentu 540 N.m. Na stovku se 50 quattro dostane za sedm sekund a maximální rychlost je omezena na 190 km/h. Baterie o kapacitě 71 kWh vystačí asi na tři sta kilometrů jízdy a nabíjení z 11kW nabíječky trvá sedm hodin. Vůz lze nabíjet výkonem až 120 kW, nabíjení na další cestu pak zabere asi půl hodiny.
Stejně jako výkonnější verze zvládá rekuperaci energie během jízdy a standardem je i bohatá výbava. I tento vůz se vyrábí v továrně s neutrální bilancí CO2 v Bruselu. Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat.
Audi e-tron: Technické údaje a české ceny |
Verze |
e-tron 55 quattro |
e-tron 50 quattro |
Pohon |
2x elektromotor |
2x elektromotor |
Největší výkon [kW] |
300 |
230 |
Točivý moment [N.m] |
664 |
540 |
Max. rychlost [km/h] |
200 |
190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
5,7 |
7 |
Kapacita akumulátoru [kWh] |
95 |
71 |
Max. dojezd [km] |
400 (WLTP) |
300 (WLTP) |
Standardní dobíjení [hod] |
8 |
7 |
Základní cena [Kč] |
2.094.900 |
neuvedeno |
Základní cena Advanced [Kč] |
2.137.900 |
neuvedeno |