| Audi A6 40 TDI S line Zdroj: Audi

| Audi A6 40 TDI S line | Zdroj: Audi

| Audi A3 Sportback 35 TDI S line Zdroj: Audi

| Audi A3 Sportback 35 TDI S line | Zdroj: Audi

| Audi A3 Sportback 35 TDI S line Zdroj: Audi

| Audi A3 Sportback 35 TDI S line | Zdroj: Audi

| Audi Q7 50 TDI quattro S line Zdroj: Audi

| Audi Q7 50 TDI quattro S line | Zdroj: Audi

| Audi Q7 50 TDI quattro S line Zdroj: Audi

| Audi Q7 50 TDI quattro S line | Zdroj: Audi

| Audi e-tron 50 quattro Zdroj: Audi

| Audi e-tron 50 quattro | Zdroj: Audi

| Audi e-tron 50 quattro Zdroj: Audi

| Audi e-tron 50 quattro | Zdroj: Audi

| Audi Q8 e-tron quattro Zdroj: Audi

| Audi Q8 e-tron quattro | Zdroj: Audi

| Audi Q8 e-tron quattro Zdroj: Audi

| Audi Q8 e-tron quattro | Zdroj: Audi

| Audi SQ6 e-tron Zdroj: Audi

| Audi SQ6 e-tron | Zdroj: Audi

| Audi SQ6 e-tron Zdroj: Audi

| Audi SQ6 e-tron | Zdroj: Audi

| Audi A3 Sportback 35 TDI S line Zdroj: Audi
| Audi A3 Sportback 35 TDI S line Zdroj: Audi
| Audi Q7 50 TDI quattro S line Zdroj: Audi
| Audi Q7 50 TDI quattro S line Zdroj: Audi
11
Fotogalerie

Audi dává sbohem matoucímu značení motorů. Číslovky na vozech zjednoduší

Již několik let zavedená strategie výkonnostního značení nových Audi se příliš nesetkala s pochopením. Nyní se chce německá značka vrátit zpátky.

Audi v roce 2017 přišlo se systémem nového dvouciferného značení motorizací, kterému na první pohled rozuměl málokdo. S nástupem nové generace elektromobilů v čele s nejnovějším SUV Q6 e-tron však Audi zařazuje zpátečku a chystá se značení motorizací svých modelů zjednodušit, jelikož i samotná nabídka pohonných ústrojí řídne.

Číslovky od 30 do 70 před tradičními zkratkami TFSI či TDI v současnosti označují výkonnostní rozpětí kategorie, do které jednotlivý motor patří. Například označení 40 TDI na zádi vozu znamená, že koukáte na Audi s naftovým motorem o výkonu 170 až 204 koní (125-150 kW). Bez nahlédnutí do samotné tabulky kategorií byste však tuto skutečnost snadno neodvodili.

Nyní Audi s tímto způsobem značení končí, tedy alespoň částečně. Ze samotných vozů, elektrických i těch spalovacích, sice fyzická číselná loga motorizací zmizí. V případě konfigurátorů, ceníků a marketingové komunikace automobilky je však tento krok stále předmětem diskuze.

Odstranění čísel z kufrů nových Audi již započalo elektrické Q8 e-tron, přičemž i nejnovější Q6 e-tron považuje Florian Hauser, vedoucí prodeje a produktového marketingu elektromobilů Audi, za dobrý příklad nové strategie značení. „Když mluvíme o jednoduchosti, nemluvíme jen o možnostech a procesu konfigurace. V případě Q6 opravdu přemýšlíme o co nejjednodušší nabídce motorů, která však stále odpovídá požadavkům našich zákazníků,“ uvedl Hauser britskému magazínu Auto Express.

S menší nabídkou tak Audi postačí její dosud tradiční označení. „Pokud půjde o výkonný model s quattrem, půjde o SQ6. Když zmíníme pohon jen zadních kol, zůstane prosté označení Q6. U větších akumulátorů bychom mohli uvažovat o přívlastku za číslem 6 – například Performance. Tímto způsobem už další čísla nepotřebujeme, tudíž je nebudeme ukazovat,“ dodal Hauser.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud