12
Fotogalerie

Audi Cross Cabriolet: trochu jiné kabrio

Audi se chce prosadit ve všech třídách a aby to nebylo málo, občas si vymyslí třídu vlastní. Co takhle otevřená variace na SUV?

Těžko říci, do jaké třídy zaškatulkovat nový koncept automobilky Audi. První pohled na karosářské provedení napovídá, že jde o klasické kabrio, ale detailní prozkoumání odvádí pozornost jinam. Zatřídit studii, která má okouzlit na Auto Show v Los Angeles, do nějakého klasického segmentu zkrátka není možné, vytvořit rádoby terénní kabrio prostě ještě nikoho nenapadlo.

Vůz působí na snímcích jako malé auto, ale realita je trochu jiná. Cross Cabriolet je postaven na základu modelu A4/A5 a svými rozměry to jen potvrzuje. Na délku měří 4 620 mm, na šířku 1 910 mm, na výšku 1 630 mm a s rozvorem 2 810 mm se zařadí mezi kabriolety střední třídy. Cross Cabrio disponuje klasickou plátěnou střechou a Audi se tak neuchýlilo k moderní pevné střeše.

Jelikož je to Audi, nelze se divit, že se pod kapotou nachází naftový motor. A protože se jeho představení odehraje v Americe, musí mít více válců než čtyři. Pod kapotou je tak umístěn naftový šestiválec 3,0 TDI o výkonu 176 kW (240 k) a točivém momentu 500 Nm. Motor, který je prozatím „neprodukční”, navíc plní emisní normy Euro 6 a hravě by tak měl zvládnout prodeje po celém světě. Studie s ním pak má zrychlit na stovku za 7,2 s při kombinované spotřebě 7,3 l nafty na 100 km. O přenos výkonu se pak stará automatická převodovka, která posílá točivý moment na všechna čtyři kola.

Audi tak představením tohoto konceptu odvedla pozornost od očekávaného kabrioletu Audi A3. Je ale otázkou, zda to lze od Němců v budoucnu skutečně očekávat podobný otevřený vůz. Už jeho základní koncepce se nám zdá být poněkud nesmyslná...

01.jpg 02.jpg 03.jpg
04.jpg 05.jpg 06.jpg
07.jpg 08.jpg 09.jpg
10.jpg 11.jpg 12.jpg
Audi Cross Cabriolet Quattro

 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud