Audi: co se chystá v Ingolstadtu?

Automobilka čtyř kruhů zveřejnila své plány do budoucnosti. A vypadají rozhodně zajímavě, odvaha ingolstadtským nechybí.
Audi: co se chystá v Ingolstadtu?

Audi plánuje v příštích letech nabídnout množství nových modelů a agregátů, a to vše s jedním cílem - prodat ročně více než jeden a půl milionu vozů.

Vzpomeňme, že automobilka v uplynulých měsících představila několik poměrně významných modelů - do kategorie crossover vstoupila modelem Q5, zájem vzbudilo kupé A5 a „zatopit“ ostatním konkurentům na okruhu hodlá modelem R8. V časovém horizontu dvou let bychom se měli dočkat trojice nových modelů. Prvním z nich má být „baby Audi“ tedy model A1. Trend který nastolil Mercedes CLS bude následovat čtyřdveřový model A7 a na seznamu novinek nebude chybět ani A5 Cabrio, tedy verze „nahoře bez“.
 
Automobilka zveřejnila taky seznam agregátů, jež plánuje v brzké době vyrábět a implantovat do svých nových modelů. V nabídce pohonných agregátů pro Audi A1 nebude chybět 1,4 litrový čtyřválec TFSI s výkonem 122 koní, 1,6 litrový diesel s výkonem 90 koní, přičemž nejmenší z nabídky bude 1,2 litrový zážehový motor TFSI nabízející výkon 86 koní. Největší nabízený vznětový agregát bude přeplňovaný dvoulitr s výkonem 143 koní a nejvýkonnější verze se zážehovým motorem, nabízejícím výkon 170 koní, bude již tradičně označena písmenem S.
 
Ačkoli to mnohé možná nepotěší, v modelu S4 se objeví jen nedávno představený kompresorem přeplňovaný šestiválec s výkonem 333 koní. Stejný agregát by se v roce 2010 měl objevit i v Audi S5, přičemž tento šestiválec ale bude nastaven na vyšší výkon, podle některých spekulací se však osmiválec objeví ve verzi RS5.
 
Co se týče modelu, A7, ten by se měl objevit nejpozději v únoru 2010, A5 Cabrio dokonce již příští rok. V nabídce motorů pro A7 nebude chybět agregát 2,8 TFSI, šestiválec 3,0 TFSI s výkonem kolem 300 koní. Vznětové agregáty budou zastupovat motory 2,7 a 3,0 TDI. Vrcholem by pak měl být 4,0 litrový motor TFSI nabízející výkon 394 koní. Sportovní model R8 dostane již příští rok nový desetiválec FSI produkující výkon 525 koní a do nabídky přibude i dieselový 4,2 litrový osmiválec.
 
Téměř ke všem novým modelům bude automobilka nabízet i dvouspojkový automat S-tronic, u modelů A8, A7 a A6 to bude zřejmě i nedávno představený osmistupňový automat ZF. Plány automobilky jsou tedy stanoveny jasně, zbývá už jen sledovat, jak se je automobilce podaří naplnit…  

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků