To zas musel u VW výmýšlet nějaký marketingový eskamotér. Opravdu nevím, proč zrovna tyto dva motory. VW potřebuje 1,8, ale bez turba. Díra mezi 1,6 FSI a 2,0 FSI (85, 110 kw) je moc velká. Naopak motor 1,8 TFSI není kam nacpat. Je tu přeplňovaná 1,4 (125 kW), a 2,0 TFSI ve verzích s tuším 135 a 147 kW. A hlavně: VW potřebuje urychlit vývoj nových motorů TDI common rail. Kdo má ty stávající chrochtáky poslouchat.
Já si právě myslím, že zrovna 1,8 TFSI/FSI o výkonech atmosférických okolo 140 koní a turbo okolo 150-180 koní by si místo našel. Přeci jen 1,4 TSFI se moc do aut typu Passat, A6, A4 nehodí už jen z prestižních důvodů a tam by si místo našel.To samé platí o 2,8 V6 FSI, nyní je ohromná díra mezi 2,0 FSI a 3,2 V6 FSI a tam by nějaká atmosféra s výkonem okolo 180-220 koní bodla.
Já nevím, podle mně by stačilo vyrábět tři motory:maloobjemový, řekněme 2,5 až 3,0 V6 okolo 200-250 koníSmallblock 5,7 až 6,0 V8 OHV v základu kolem 400 koníaBigblock 7,4 až 8,0 V8 OHV v základu kolem 500 koní.Unifikací dílů lze docílit vysoké univerzálnosti a levné implementace do libovolného koncernového vozu.Jinak je totiž úplně jedno jestli má motor 1,0 nebo 1,2 nebo 1,4 nebo 1,6 nebo 1,8 nebo 2,0 litrů.:-)
Úplně vidím, jak si jde nějaká postarší dáma kupovat své městské vozítko VW Lupo a uvažuje, zda do toho nasadí 7,4 V8 nebo jen 6,0 V8 pro menší pojistku :-D;-)
to by to Lupo dělali s motorem vzadu :-D
...no dobře, pro nákupní tašky by mohl existovat nízkonákladový vidlicový dvouválec vzniklý jako odpad při řezání V6 z V8... měl by buď 1,6 (ze smallblocku) nebo 2 litry (z bigblocku)...:-)
Myslim, ze v cechach motor 1,8TFSI bude zase hit. Diky vysokemu vykonu, prumerne mensi spotreby a co je hlavni u nas. Nizka pojistka
tleskam :-))
tos 1,8T ma dobre jmeno, tak proc na to nenavazat. beztak jim zbyla hromada bloku 1,8 a V6 2,8 tak vymysleji, co s tim... nova hlava a je to :D
Kus pravdy. Odlišovat motory po dvou deci je marketink. O sekundu na sto pomaleji nebo rychleji a maximálka +- 5 km není to jedno.
Je to jedno u soukromníků a malých firem. Sakra že to ale není jedno u velkých firem se složitou flotilovou hierarchií. Dejme tomu, že třeba firma kupuje VW (ale dá se to samozřejmě aplikovat na jakoukoli značku s rozsáhlým výrobním programem), pak svačinářka má Fox1.2, mladší obchodní manažer s malým portfoliem klientů Polo 1.2, když poporoste, dostane Golf 1,4, jeho úspěšnější kolegové už mají Golf 1,6 nebo TDI66. Pak jsou obchodníci - specialisté, ti dostanou TDI 2,0 a ti, kteří jezdí ke klíčovým klientům pak Passat 1,6. regionální manažer bude mít Passat 2,0TDI. Šéf obchodního úseku a produktoví specialisté budou jezdit v A6 s nejmenším benzínovým motorem, manažer střední úrovně už bude mít právě onu chybějící A6 2,8. ředitel úseku dostane A6 2,7TDI, ředitel odboru A6 3,0TDI. No a na další tři stupínky sekčních šéfů už se pomalu nedostává modelů a motorizací, pokud generální se spokojí s A8 4,2TDI, bude pod ním dost těsno aby to všechno pasovalo jak má. a právě tihle klienti automobilky živí. A tye´d jistě chápete, proč flotily nejsou víceméně nikdy tvořeny korejskými a japonskými auty a proč mercedes vyvíjí řady A, Vaneo B, R, CLS ..... jak o život.
...no jo , a pak nema bejt elektrina, telefoni poplatky, bankovni poplatky , pojistka, byty od developeru a podobny zalezitosti velkejch firem furt drazsi . Vsechny bych posadil do snehulaku 1.2 HTP Junior a general by dostal skoromercedes od Kia motors :-)
Ale preco, ved ta stara 1.8T bol vyborny motor. Nejaky jeho nasledovnik by bol vhodny.
Měl jsem chvíli k dispozici motor 1,8 turbo v oktávce a byl skvělý, měl výhodu že táhl už od dvou tisíc otáček. Tatík měl alfu 2,0 TS tak jsem měl perfektní porovnání. Alfácký motor se nádherně točil do 7300, ale nebyl tak pružný. Rozdíl byl ve spotřebě, oktávka žrala víc o 1,5 litru a to přesto, že měla delší převody. VW měl vždycky s benzínovými motory guláš, jako by šetřil na motorech, přitom auta jsou to velice kvalitní. Výkony pokulhávají za konkurencí nebo to zas žere 98-ku. 1,2 motor 40 kW, 1,4 55 kW, 1,4 74 kW nejede odspodu, 1,6 8V klidně montovali do pasatu v době kdy litrový Yaris měl variabilní časování ventilů. Nebo výměna motoru 1,8 20V za stařičký 2,0 o výkonu 85 kW. 2x přeplňovaný motor 1,4 mi připadá taky divné řešení, složité a drahé. Výrobce udává nízkou spotřebu, ale aby skutečnost nebyla o dva litry větší. Platí ale, že s 1,8 T se jezdí skvěle.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.