Audi chystá nové motory 1,8 TFSI a 2,8 V6 FSI

V říjnu letošního roku představí zástupci automobilky Audi na konferenci v Aachenu své nové motory. Z dostupných materiálu vyplývá, že půjde o dva zcela nové motory. Prvním z nich bude čtyřválec s přímým vstřikem paliva FSI, který bude navíc disponovat i turbodmychadlem. Motor o objemu 1,8 litru tak dostane tradiční koncernové označení TFSI. Druhým motorem bude šestiválec o objemu 2,8 litru, rovněž s přímým vstřikem paliva.

Protože v této chvíli nemá koncern Volkswagen, ani automobilka Audi, motor 1,8 s přímým vstřikem paliva a ani motor 2,8 V6 k dispozici, lze předpokládat, že půjde o notně inovované motory 1,8 20V, resp. 1,8 20V Turbo a starší šestiválec 2,8 V6.

Žádné bližší informace o specifikacích nejsou dostupné, a tak na rozhřešení hádanky, o jaké motory vlastně půjde, budeme muset počkat až do podzimu letošního roku.

Na konferenci mj. představí své novinky i automobilky BMW, která přijde s šestiválcovým turbomotorem, Porsche s novým boxerem, který bude opět vybaven turbem s variabilní geometrií lopatek, Mercedes-Benz s novou generací naftových čtyřválců a také Volkswagen s inovovanými motory 1,4 TDI.

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků