Audi chystá nové motory 1,8 TFSI a 2,8 V6 FSI

V říjnu letošního roku představí zástupci automobilky Audi na konferenci v Aachenu své nové motory. Z dostupných materiálu vyplývá, že půjde o dva zcela nové motory. Prvním z nich bude čtyřválec s přímým vstřikem paliva FSI, který bude navíc disponovat i turbodmychadlem. Motor o objemu 1,8 litru tak dostane tradiční koncernové označení TFSI. Druhým motorem bude šestiválec o objemu 2,8 litru, rovněž s přímým vstřikem paliva.

Protože v této chvíli nemá koncern Volkswagen, ani automobilka Audi, motor 1,8 s přímým vstřikem paliva a ani motor 2,8 V6 k dispozici, lze předpokládat, že půjde o notně inovované motory 1,8 20V, resp. 1,8 20V Turbo a starší šestiválec 2,8 V6.

Žádné bližší informace o specifikacích nejsou dostupné, a tak na rozhřešení hádanky, o jaké motory vlastně půjde, budeme muset počkat až do podzimu letošního roku.

Na konferenci mj. představí své novinky i automobilky BMW, která přijde s šestiválcovým turbomotorem, Porsche s novým boxerem, který bude opět vybaven turbem s variabilní geometrií lopatek, Mercedes-Benz s novou generací naftových čtyřválců a také Volkswagen s inovovanými motory 1,4 TDI.

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků