Audi chystá nové motory 1,8 TFSI a 2,8 V6 FSI

V říjnu letošního roku představí zástupci automobilky Audi na konferenci v Aachenu své nové motory. Z dostupných materiálu vyplývá, že půjde o dva zcela nové motory. Prvním z nich bude čtyřválec s přímým vstřikem paliva FSI, který bude navíc disponovat i turbodmychadlem. Motor o objemu 1,8 litru tak dostane tradiční koncernové označení TFSI. Druhým motorem bude šestiválec o objemu 2,8 litru, rovněž s přímým vstřikem paliva.

Protože v této chvíli nemá koncern Volkswagen, ani automobilka Audi, motor 1,8 s přímým vstřikem paliva a ani motor 2,8 V6 k dispozici, lze předpokládat, že půjde o notně inovované motory 1,8 20V, resp. 1,8 20V Turbo a starší šestiválec 2,8 V6.

Žádné bližší informace o specifikacích nejsou dostupné, a tak na rozhřešení hádanky, o jaké motory vlastně půjde, budeme muset počkat až do podzimu letošního roku.

Na konferenci mj. představí své novinky i automobilky BMW, která přijde s šestiválcovým turbomotorem, Porsche s novým boxerem, který bude opět vybaven turbem s variabilní geometrií lopatek, Mercedes-Benz s novou generací naftových čtyřválců a také Volkswagen s inovovanými motory 1,4 TDI.

 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků