Audi chystá nové motory 1,8 TFSI a 2,8 V6 FSI

V říjnu letošního roku představí zástupci automobilky Audi na konferenci v Aachenu své nové motory. Z dostupných materiálu vyplývá, že půjde o dva zcela nové motory. Prvním z nich bude čtyřválec s přímým vstřikem paliva FSI, který bude navíc disponovat i turbodmychadlem. Motor o objemu 1,8 litru tak dostane tradiční koncernové označení TFSI. Druhým motorem bude šestiválec o objemu 2,8 litru, rovněž s přímým vstřikem paliva.

Protože v této chvíli nemá koncern Volkswagen, ani automobilka Audi, motor 1,8 s přímým vstřikem paliva a ani motor 2,8 V6 k dispozici, lze předpokládat, že půjde o notně inovované motory 1,8 20V, resp. 1,8 20V Turbo a starší šestiválec 2,8 V6.

Žádné bližší informace o specifikacích nejsou dostupné, a tak na rozhřešení hádanky, o jaké motory vlastně půjde, budeme muset počkat až do podzimu letošního roku.

Na konferenci mj. představí své novinky i automobilky BMW, která přijde s šestiválcovým turbomotorem, Porsche s novým boxerem, který bude opět vybaven turbem s variabilní geometrií lopatek, Mercedes-Benz s novou generací naftových čtyřválců a také Volkswagen s inovovanými motory 1,4 TDI.

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků