Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Nejnovější elektrické SUV e-tron chce Audi velice rychle doplnit menším elektrických crossoverem. K představení konceptu má dojít již v březnu v Ženevě.

Německá automobilka nechce ztrácet čas na poli elektrifikace a po nedávném uvedení SUV e-tron do prodeje a představení konceptu čtyřdveřového „kupé“ e-tron GT se již chystá představit další budoucí elektrický model. Do třetice totiž připravuje menší elektrický crossover o velikosti současného Audi Q3.

Na březnovém autosalonu v Ženevě se tak má podle nejnovějších informací ukázat koncept předpovídající produkční verzi novinky. Menší e-tron by tedy mohl později konkurovat Tesle Model Y, plánované elektrické verzi Volva XC40 nebo chystanému menšímu elektro SUV do Mercedesu, které se má ukázat během letoška.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Na rozdíl od nynějšího e-tronu by ovšem jeho menší sourozenec již využil novou platformu MEB koncernu VW, na níž bude v nadcházejících letech postavena celá řada elektrických modelů různých značek německého giganta. Jednalo by se tedy o první Audi využívající tento základ a rovněž zřejmě o první SUV.

Design novinky lze docela předpovídat a určitě tak čekejme obdobné prvky jako na současném e-tronu (viz galerie). Uvnitř se pak mluví o futurističtěji a minimalisticky pojaté architektuře s vysoce digitalizovaným prostředím, řadou dotykových displejů a ploch.

První jízda s Audi A1 Sportback a Q3: Čekejte velká překvapení

První jízda s Audi A1 Sportback a Q3: Čekejte velká překvapení

Na podrobnější informace o technice je ještě brzo, nicméně se předpokládá nabídka třech různých variant v závislosti na dojezdu. Model s kapacitou baterií 48 kWh by zajistil rozsah asi 330 km na jedno na nabití, střední cestou má být 60kWh verze, kdežto vrchol s 80 kWh kapacitou prý zvládne až kolem 500 km.

S představením konceptu na letošním ženevském autosalonu se očekává uvedení menšího e-tronu do prodeje někdy v roce 2020. Tady však Audi nezastaví, do roku 2025 chce totiž uvést celkem 12 plně elektrických modelů.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků