Audi chystá menší verzi elektromobilu e-tron. Ukáže ji v Ženevě?

Nejnovější elektrické SUV e-tron chce Audi velice rychle doplnit menším elektrických crossoverem. K představení konceptu má dojít již v březnu v Ženevě.

Německá automobilka nechce ztrácet čas na poli elektrifikace a po nedávném uvedení SUV e-tron do prodeje a představení konceptu čtyřdveřového „kupé“ e-tron GT se již chystá představit další budoucí elektrický model. Do třetice totiž připravuje menší elektrický crossover o velikosti současného Audi Q3.

Na březnovém autosalonu v Ženevě se tak má podle nejnovějších informací ukázat koncept předpovídající produkční verzi novinky. Menší e-tron by tedy mohl později konkurovat Tesle Model Y, plánované elektrické verzi Volva XC40 nebo chystanému menšímu elektro SUV do Mercedesu, které se má ukázat během letoška.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Na rozdíl od nynějšího e-tronu by ovšem jeho menší sourozenec již využil novou platformu MEB koncernu VW, na níž bude v nadcházejících letech postavena celá řada elektrických modelů různých značek německého giganta. Jednalo by se tedy o první Audi využívající tento základ a rovněž zřejmě o první SUV.

Design novinky lze docela předpovídat a určitě tak čekejme obdobné prvky jako na současném e-tronu (viz galerie). Uvnitř se pak mluví o futurističtěji a minimalisticky pojaté architektuře s vysoce digitalizovaným prostředím, řadou dotykových displejů a ploch.

První jízda s Audi A1 Sportback a Q3: Čekejte velká překvapení

První jízda s Audi A1 Sportback a Q3: Čekejte velká překvapení

Na podrobnější informace o technice je ještě brzo, nicméně se předpokládá nabídka třech různých variant v závislosti na dojezdu. Model s kapacitou baterií 48 kWh by zajistil rozsah asi 330 km na jedno na nabití, střední cestou má být 60kWh verze, kdežto vrchol s 80 kWh kapacitou prý zvládne až kolem 500 km.

S představením konceptu na letošním ženevském autosalonu se očekává uvedení menšího e-tronu do prodeje někdy v roce 2020. Tady však Audi nezastaví, do roku 2025 chce totiž uvést celkem 12 plně elektrických modelů.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků