Audi chystá do Šanghaje nový koncept. AI:me bude autonomní kompakt do města

Audi zanedlouho předvede další z konceptů, který nám ukáže možnou podobu zcela autonomních vozů pro velkoměsta budoucnosti.

Čínský trh je pro Audi, stejně jako pro další značky koncernu VW, velice důležitým místem. Na autosalonu v Šanghaji v polovině dubna se chystá německá automobilka představit zbrusu nový koncept s názvem AI:me. Novinka bude ztělesňovat všechny současné trendy, které se ve světě automobilů při pohledu na budoucnost řeší.

První zveřejněné skici konceptu tak mají podle Audi ukazovat vizi autonomního a kompaktně řešeného modelu pro velkoměsta budoucnosti. Představení v Šanghaji je tak naprosto ideální. Po stránce designu si AI:me drží známé prvky současné produkce a nedávných studií Audi. Výrazná je přitom prostorná kabina, kdy má karoserie velmi krátké převisy vpředu i vzadu.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Ačkoliv má hrát autonomní řízení v konceptu hlavní roli, uvnitř vozu bude stále k dispozici volant, avšak částečně připomínající knipl. Kolem řidiče se objeví rozměrný displej spojující přístrojovou desku i obrazovku infotainmentu a na grafických nákresech jde zahlédnout i nejspíše dřevěné obložení palubní desky a textilní polstrování.

Ke konceptu nám Audi zatím neposkytuje mnoho informací. Ze samotného názvu AI:me bychom ale mohli odhadovat, že autonomní řízení a pobyt ve voze bude mít úzkou spojitost s technologiemi umělé inteligence, které řidiči usnadní ovládání automobilu. O možném pohonu konceptu také nic nevíme. Nikdo ale nebude překvapen, když Audi během oficiálního představení zmíní plně elektrické ústrojí.

Více podrobností se dozvíme s kompletním uvedením studie na autosalonu v Šanghaji, který startuje 15. dubna 2019.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků