Audi chystá do Šanghaje nový koncept. AI:me bude autonomní kompakt do města

Audi zanedlouho předvede další z konceptů, který nám ukáže možnou podobu zcela autonomních vozů pro velkoměsta budoucnosti.

Čínský trh je pro Audi, stejně jako pro další značky koncernu VW, velice důležitým místem. Na autosalonu v Šanghaji v polovině dubna se chystá německá automobilka představit zbrusu nový koncept s názvem AI:me. Novinka bude ztělesňovat všechny současné trendy, které se ve světě automobilů při pohledu na budoucnost řeší.

První zveřejněné skici konceptu tak mají podle Audi ukazovat vizi autonomního a kompaktně řešeného modelu pro velkoměsta budoucnosti. Představení v Šanghaji je tak naprosto ideální. Po stránce designu si AI:me drží známé prvky současné produkce a nedávných studií Audi. Výrazná je přitom prostorná kabina, kdy má karoserie velmi krátké převisy vpředu i vzadu.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Ačkoliv má hrát autonomní řízení v konceptu hlavní roli, uvnitř vozu bude stále k dispozici volant, avšak částečně připomínající knipl. Kolem řidiče se objeví rozměrný displej spojující přístrojovou desku i obrazovku infotainmentu a na grafických nákresech jde zahlédnout i nejspíše dřevěné obložení palubní desky a textilní polstrování.

Ke konceptu nám Audi zatím neposkytuje mnoho informací. Ze samotného názvu AI:me bychom ale mohli odhadovat, že autonomní řízení a pobyt ve voze bude mít úzkou spojitost s technologiemi umělé inteligence, které řidiči usnadní ovládání automobilu. O možném pohonu konceptu také nic nevíme. Nikdo ale nebude překvapen, když Audi během oficiálního představení zmíní plně elektrické ústrojí.

Více podrobností se dozvíme s kompletním uvedením studie na autosalonu v Šanghaji, který startuje 15. dubna 2019.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků