Audi chtělo na nové generaci A4 ušetřit. Sedan mohl využít platformu VW Golf

Modernizace Audi A4 jsme se dočkali na jaře letošního roku, teď už se ale pomalu objevují informace o zcela nové generaci klasického sedanu.

Audi A4 v generaci B9 je na trhu od roku 2015 a letos na jaře dostal oblíbený německý sedan zaslouženou modernizaci. Americký magazín Automobile však už nyní přichází se zajímavými útržky informací ohledně zbrusu nové generace, nejspíše označené jako B10, jejíž příjezd je očekáván kolem roku 2022.

Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Podle zdrojů publikace se totiž u samotného začátku vývoje nové A4 objevily myšlenky ušetřit podstatné finanční náklady a sedan postavit na mnohem rozšířenější koncernové platformě MQB, která je základem například Volkswagenu Golf, Seatu Arona, Škody Scala, Octavie a řady dalších. Šetření nákladů mělo být v přímé spojitosti se situací po skandálu Dieselgate.

Především by tedy Audi A4 přešlo ze své dosavadní platformy MLB s podélně uloženým motorem na konfiguraci s motorem uloženým příčně – a dále se přiblížilo menšímu sedanu A3. Prvotní návrhy A4 na platformě MQB měly „vypadat obstojně“. Přechodem by navíc Audi ušetřilo údajně přes 890 milionů euro na vývoji.

Potvrzeno! Audi TT se spalovacím motorem končí. Nastoupí elektřina

Potvrzeno! Audi TT se spalovacím motorem končí. Nastoupí elektřina

Podle zdrojů z automobilky ale měly výhody návrhů na současném základu MLB vypadat podstatně lépe a vedení nakonec vývoj na platformě MQB zavrhlo. Výsledná nová generace A4 tak prý bude připomínat „kratší a sportovnější A6“. Tedy žádné překvapení.

Více o nové A4 zatím nevíme. Audi se ale podle všeho rozhodlo ušetřit náklady v jiných směrech. Už například víme, že nové generace Audi TT se v dosavadní podobě nedočkáme a nejspíš bude nahrazeno elektromobilem, zatímco otazník visí i nad budoucností kabrioletů A3 a A5.

V galerii současné Audi A4 a S4.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků