Audi chtělo na nové generaci A4 ušetřit. Sedan mohl využít platformu VW Golf

Modernizace Audi A4 jsme se dočkali na jaře letošního roku, teď už se ale pomalu objevují informace o zcela nové generaci klasického sedanu.

Audi A4 v generaci B9 je na trhu od roku 2015 a letos na jaře dostal oblíbený německý sedan zaslouženou modernizaci. Americký magazín Automobile však už nyní přichází se zajímavými útržky informací ohledně zbrusu nové generace, nejspíše označené jako B10, jejíž příjezd je očekáván kolem roku 2022.

Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Podle zdrojů publikace se totiž u samotného začátku vývoje nové A4 objevily myšlenky ušetřit podstatné finanční náklady a sedan postavit na mnohem rozšířenější koncernové platformě MQB, která je základem například Volkswagenu Golf, Seatu Arona, Škody Scala, Octavie a řady dalších. Šetření nákladů mělo být v přímé spojitosti se situací po skandálu Dieselgate.

Především by tedy Audi A4 přešlo ze své dosavadní platformy MLB s podélně uloženým motorem na konfiguraci s motorem uloženým příčně – a dále se přiblížilo menšímu sedanu A3. Prvotní návrhy A4 na platformě MQB měly „vypadat obstojně“. Přechodem by navíc Audi ušetřilo údajně přes 890 milionů euro na vývoji.

Potvrzeno! Audi TT se spalovacím motorem končí. Nastoupí elektřina

Potvrzeno! Audi TT se spalovacím motorem končí. Nastoupí elektřina

Podle zdrojů z automobilky ale měly výhody návrhů na současném základu MLB vypadat podstatně lépe a vedení nakonec vývoj na platformě MQB zavrhlo. Výsledná nová generace A4 tak prý bude připomínat „kratší a sportovnější A6“. Tedy žádné překvapení.

Více o nové A4 zatím nevíme. Audi se ale podle všeho rozhodlo ušetřit náklady v jiných směrech. Už například víme, že nové generace Audi TT se v dosavadní podobě nedočkáme a nejspíš bude nahrazeno elektromobilem, zatímco otazník visí i nad budoucností kabrioletů A3 a A5.

V galerii současné Audi A4 a S4.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků