Audi chtělo na nové generaci A4 ušetřit. Sedan mohl využít platformu VW Golf

Modernizace Audi A4 jsme se dočkali na jaře letošního roku, teď už se ale pomalu objevují informace o zcela nové generaci klasického sedanu.

Audi A4 v generaci B9 je na trhu od roku 2015 a letos na jaře dostal oblíbený německý sedan zaslouženou modernizaci. Americký magazín Automobile však už nyní přichází se zajímavými útržky informací ohledně zbrusu nové generace, nejspíše označené jako B10, jejíž příjezd je očekáván kolem roku 2022.

Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Podle zdrojů publikace se totiž u samotného začátku vývoje nové A4 objevily myšlenky ušetřit podstatné finanční náklady a sedan postavit na mnohem rozšířenější koncernové platformě MQB, která je základem například Volkswagenu Golf, Seatu Arona, Škody Scala, Octavie a řady dalších. Šetření nákladů mělo být v přímé spojitosti se situací po skandálu Dieselgate.

Především by tedy Audi A4 přešlo ze své dosavadní platformy MLB s podélně uloženým motorem na konfiguraci s motorem uloženým příčně – a dále se přiblížilo menšímu sedanu A3. Prvotní návrhy A4 na platformě MQB měly „vypadat obstojně“. Přechodem by navíc Audi ušetřilo údajně přes 890 milionů euro na vývoji.

Potvrzeno! Audi TT se spalovacím motorem končí. Nastoupí elektřina

Potvrzeno! Audi TT se spalovacím motorem končí. Nastoupí elektřina

Podle zdrojů z automobilky ale měly výhody návrhů na současném základu MLB vypadat podstatně lépe a vedení nakonec vývoj na platformě MQB zavrhlo. Výsledná nová generace A4 tak prý bude připomínat „kratší a sportovnější A6“. Tedy žádné překvapení.

Více o nové A4 zatím nevíme. Audi se ale podle všeho rozhodlo ušetřit náklady v jiných směrech. Už například víme, že nové generace Audi TT se v dosavadní podobě nedočkáme a nejspíš bude nahrazeno elektromobilem, zatímco otazník visí i nad budoucností kabrioletů A3 a A5.

V galerii současné Audi A4 a S4.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků