Audi chce vyrábět energii v tlumičích, na nerovnostech ušetříte

Audi chce vyrábět energii v tlumičích, na nerovnostech ušetříte

Na systém rekuperace u hybridních aut jsme si už poměrně zvykli. Co kdyby ale bylo možné elektrickou energii vytvářet nejen při brzdění, ale v podstatě neustále během jízdy? Audi přichází s myšlenkou tlumičů, které přesně takovým způsobem fungují. 

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

U klasických tlumičů se kinetická energie přemění na teplo, které nemá další využití. S novým systémem tlumičů eROT by bylo možné kinetickou energii pohybu kola převést na elektrickou. Princip je trochu jiný, vertikální pohyb kola je přes rameno a soustavu ozubených kol převáděn ke generátoru, který se nachází u každého ze zadních kol.

Podle Audi dokázal jejich systém získat 3 až 613 wattů energie během testování na různých silnicích, v průměru to bylo něco mezi 100 až 150 watty. Během jaké vzdálenosti už však automobilka nezmiňuje. Co však zmiňuje, jsou rozsáhlé možnosti ladění.

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Díky přítomnosti generátoru je možné měnit charakteristiku tlumiče, a to jak útlum ve stlačení, tak v odskoku. V neposlední řadě je systém o poznání kompaktnější, což se odrazí na větším zavazadlovém prostoru.

Ke svému fungování používá nová technologie 48voltový systém, se kterým už pracuje Bentley Bentayga a Audi SQ7. Objeví se s ním také chystaný crossover Q6 hybrid a pochopitelně celá řada dalších vozů. Kdy se však v praxi setkáme s inovativními tlumiči, to automobilka neříká.

Klepněte pro větší obrázek
Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků