Audi chce vyrábět energii v tlumičích, na nerovnostech ušetříte

Audi chce vyrábět energii v tlumičích, na nerovnostech ušetříte

Na systém rekuperace u hybridních aut jsme si už poměrně zvykli. Co kdyby ale bylo možné elektrickou energii vytvářet nejen při brzdění, ale v podstatě neustále během jízdy? Audi přichází s myšlenkou tlumičů, které přesně takovým způsobem fungují. 

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

U klasických tlumičů se kinetická energie přemění na teplo, které nemá další využití. S novým systémem tlumičů eROT by bylo možné kinetickou energii pohybu kola převést na elektrickou. Princip je trochu jiný, vertikální pohyb kola je přes rameno a soustavu ozubených kol převáděn ke generátoru, který se nachází u každého ze zadních kol.

Podle Audi dokázal jejich systém získat 3 až 613 wattů energie během testování na různých silnicích, v průměru to bylo něco mezi 100 až 150 watty. Během jaké vzdálenosti už však automobilka nezmiňuje. Co však zmiňuje, jsou rozsáhlé možnosti ladění.

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Díky přítomnosti generátoru je možné měnit charakteristiku tlumiče, a to jak útlum ve stlačení, tak v odskoku. V neposlední řadě je systém o poznání kompaktnější, což se odrazí na větším zavazadlovém prostoru.

Ke svému fungování používá nová technologie 48voltový systém, se kterým už pracuje Bentley Bentayga a Audi SQ7. Objeví se s ním také chystaný crossover Q6 hybrid a pochopitelně celá řada dalších vozů. Kdy se však v praxi setkáme s inovativními tlumiči, to automobilka neříká.

Klepněte pro větší obrázek
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků