Audi chce vyrábět energii v tlumičích, na nerovnostech ušetříte

Audi chce vyrábět energii v tlumičích, na nerovnostech ušetříte

Na systém rekuperace u hybridních aut jsme si už poměrně zvykli. Co kdyby ale bylo možné elektrickou energii vytvářet nejen při brzdění, ale v podstatě neustále během jízdy? Audi přichází s myšlenkou tlumičů, které přesně takovým způsobem fungují. 

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

U klasických tlumičů se kinetická energie přemění na teplo, které nemá další využití. S novým systémem tlumičů eROT by bylo možné kinetickou energii pohybu kola převést na elektrickou. Princip je trochu jiný, vertikální pohyb kola je přes rameno a soustavu ozubených kol převáděn ke generátoru, který se nachází u každého ze zadních kol.

Podle Audi dokázal jejich systém získat 3 až 613 wattů energie během testování na různých silnicích, v průměru to bylo něco mezi 100 až 150 watty. Během jaké vzdálenosti už však automobilka nezmiňuje. Co však zmiňuje, jsou rozsáhlé možnosti ladění.

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Díky přítomnosti generátoru je možné měnit charakteristiku tlumiče, a to jak útlum ve stlačení, tak v odskoku. V neposlední řadě je systém o poznání kompaktnější, což se odrazí na větším zavazadlovém prostoru.

Ke svému fungování používá nová technologie 48voltový systém, se kterým už pracuje Bentley Bentayga a Audi SQ7. Objeví se s ním také chystaný crossover Q6 hybrid a pochopitelně celá řada dalších vozů. Kdy se však v praxi setkáme s inovativními tlumiči, to automobilka neříká.

Klepněte pro větší obrázek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků