Audi chce vyrábět energii v tlumičích, na nerovnostech ušetříte

Audi chce vyrábět energii v tlumičích, na nerovnostech ušetříte

Na systém rekuperace u hybridních aut jsme si už poměrně zvykli. Co kdyby ale bylo možné elektrickou energii vytvářet nejen při brzdění, ale v podstatě neustále během jízdy? Audi přichází s myšlenkou tlumičů, které přesně takovým způsobem fungují. 

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

U klasických tlumičů se kinetická energie přemění na teplo, které nemá další využití. S novým systémem tlumičů eROT by bylo možné kinetickou energii pohybu kola převést na elektrickou. Princip je trochu jiný, vertikální pohyb kola je přes rameno a soustavu ozubených kol převáděn ke generátoru, který se nachází u každého ze zadních kol.

Podle Audi dokázal jejich systém získat 3 až 613 wattů energie během testování na různých silnicích, v průměru to bylo něco mezi 100 až 150 watty. Během jaké vzdálenosti už však automobilka nezmiňuje. Co však zmiňuje, jsou rozsáhlé možnosti ladění.

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Díky přítomnosti generátoru je možné měnit charakteristiku tlumiče, a to jak útlum ve stlačení, tak v odskoku. V neposlední řadě je systém o poznání kompaktnější, což se odrazí na větším zavazadlovém prostoru.

Ke svému fungování používá nová technologie 48voltový systém, se kterým už pracuje Bentley Bentayga a Audi SQ7. Objeví se s ním také chystaný crossover Q6 hybrid a pochopitelně celá řada dalších vozů. Kdy se však v praxi setkáme s inovativními tlumiči, to automobilka neříká.

Klepněte pro větší obrázek
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků