Audi chce od Alfy Romeo práva na jména Q2 a Q4. Fiat to odmítá

Audi chce od Alfy Romeo práva na jména Q2 a Q4. Fiat to odmítá

Mezi automobilkami se často svádějí neuvěřitelné bitvy o takovou prkotinu, jakou jsou jména a číselná označení. Audi teď investuje ohromné částky do vývoje nových modelů a mezi nimi jsou samozřejmě i další SUV a crossovery. A ty potřebuje Audi nějak pojmenovat.

Nabízelo by se označení Q s číslicí. Jenže Audi nemůže jen tak použít na dva chystané modely jména Q2 a Q4, ačkoli právě tyto vozy jsou nyní ve vývoji — malý crossover a také konkurent pro BMW X4. Jenže na jména Q2 a Q4 vlastní práva Alfa Romeo, potažmo koncern Fiat—Chrysler.

Volkswagen prý jedná s Fiatem. Je opět ve hře prodej Alfy Romeo?

Volkswagen prý jedná s Fiatem. Je opět ve hře prodej Alfy Romeo?

Magazín Car přišel se zprávou, že zástupci Volkswagenu a Audi už několikrát jednali s Fiatem a Alfou Romeo o postoupení práv na tyto dva názvy. A dokonce to vypadalo, že se značky dohodnou, protože Alfa Romeo již nemá v plánu jména Q2 a Q4 používat.

Jenže pak údajně vstoupil do hry nejvyšší muž koncernu Sergio Marchionne. Ten by se sice nebránil prodeji jmen, ale ne Volkswagenu, svému úhlavnímu rivalovi. Přitom právě o spojení Fiatu a Volkswagenu do gigantického koncernu se v zákulisí hovoří už docela dlouho. Něco takového se ale zřejmě nikdy nestane, pokud bude u moci Sergio Marchionne. Ten nicméně už dříve naznačil, že se chystá v roce 2018 do penze.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků