Audi bude vyrábět systém Travolution

Zatímco některé automobilky se na snižování spotřeby dívají skrze různé elektronické pedály, které vás naučí řídit úsporně, nebo upravené vozy se zhoršenými jízdními vlastnostmi, Audi se na tento problém snaží podívat z jiného uhlu. V Ingolstadtu vymysleli systém, který vám na palubním počítači signalizuje, kdy na nejbližším semaforu blikne zelená a vypočítá i nejvhodnější rychlost, kterou máte jet tak, abyste křižovatkou mohli projet plynule. To povede zejména k nižší spotřebě a většímu pohodlí pro řidiče, který se nebude muset tak často rozjíždět.

Systém funguje velmi jednoduše, ovšem ne všude vám bude vaše Audi ukazovat, kdy stihnete „zelenou vlnu“. Semafor totiž musí disponovat speciálním snímačem, který zachycuje blížící se vůz a vyhodnocuje potřebné údaje, které pak pošle zpět do vozu, kde je zpracuje elektronický systém. Semafory vybaveny tímto snímačem najdeme zatím pouze v „rodném městě” automobilky čtyř kruhů - v Ingolstadtu, ovšem zájem začíná projevovat stále více měst. Na druhou stranu ale pochybujeme, že podobný systém se k nám dostane dříve než do dvou nebo tří let.

Automobilka po prvních úspěšných testech spouští další kolo, kde se dvacítka vozidel vybavených tímto systémem vydá do ostrého provozu, samozřejmě jen v Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázek
Audi Travolution System
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků