Audi bude vyrábět systém Travolution

Zatímco některé automobilky se na snižování spotřeby dívají skrze různé elektronické pedály, které vás naučí řídit úsporně, nebo upravené vozy se zhoršenými jízdními vlastnostmi, Audi se na tento problém snaží podívat z jiného uhlu. V Ingolstadtu vymysleli systém, který vám na palubním počítači signalizuje, kdy na nejbližším semaforu blikne zelená a vypočítá i nejvhodnější rychlost, kterou máte jet tak, abyste křižovatkou mohli projet plynule. To povede zejména k nižší spotřebě a většímu pohodlí pro řidiče, který se nebude muset tak často rozjíždět.

Systém funguje velmi jednoduše, ovšem ne všude vám bude vaše Audi ukazovat, kdy stihnete „zelenou vlnu“. Semafor totiž musí disponovat speciálním snímačem, který zachycuje blížící se vůz a vyhodnocuje potřebné údaje, které pak pošle zpět do vozu, kde je zpracuje elektronický systém. Semafory vybaveny tímto snímačem najdeme zatím pouze v „rodném městě” automobilky čtyř kruhů - v Ingolstadtu, ovšem zájem začíná projevovat stále více měst. Na druhou stranu ale pochybujeme, že podobný systém se k nám dostane dříve než do dvou nebo tří let.

Automobilka po prvních úspěšných testech spouští další kolo, kde se dvacítka vozidel vybavených tímto systémem vydá do ostrého provozu, samozřejmě jen v Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázek
Audi Travolution System
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků