Audi bude vyrábět systém Travolution

Zatímco některé automobilky se na snižování spotřeby dívají skrze různé elektronické pedály, které vás naučí řídit úsporně, nebo upravené vozy se zhoršenými jízdními vlastnostmi, Audi se na tento problém snaží podívat z jiného uhlu. V Ingolstadtu vymysleli systém, který vám na palubním počítači signalizuje, kdy na nejbližším semaforu blikne zelená a vypočítá i nejvhodnější rychlost, kterou máte jet tak, abyste křižovatkou mohli projet plynule. To povede zejména k nižší spotřebě a většímu pohodlí pro řidiče, který se nebude muset tak často rozjíždět.

Systém funguje velmi jednoduše, ovšem ne všude vám bude vaše Audi ukazovat, kdy stihnete „zelenou vlnu“. Semafor totiž musí disponovat speciálním snímačem, který zachycuje blížící se vůz a vyhodnocuje potřebné údaje, které pak pošle zpět do vozu, kde je zpracuje elektronický systém. Semafory vybaveny tímto snímačem najdeme zatím pouze v „rodném městě” automobilky čtyř kruhů - v Ingolstadtu, ovšem zájem začíná projevovat stále více měst. Na druhou stranu ale pochybujeme, že podobný systém se k nám dostane dříve než do dvou nebo tří let.

Automobilka po prvních úspěšných testech spouští další kolo, kde se dvacítka vozidel vybavených tímto systémem vydá do ostrého provozu, samozřejmě jen v Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázek
Audi Travolution System
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků