Audi bude vyrábět systém Travolution

Zatímco některé automobilky se na snižování spotřeby dívají skrze různé elektronické pedály, které vás naučí řídit úsporně, nebo upravené vozy se zhoršenými jízdními vlastnostmi, Audi se na tento problém snaží podívat z jiného uhlu. V Ingolstadtu vymysleli systém, který vám na palubním počítači signalizuje, kdy na nejbližším semaforu blikne zelená a vypočítá i nejvhodnější rychlost, kterou máte jet tak, abyste křižovatkou mohli projet plynule. To povede zejména k nižší spotřebě a většímu pohodlí pro řidiče, který se nebude muset tak často rozjíždět.

Systém funguje velmi jednoduše, ovšem ne všude vám bude vaše Audi ukazovat, kdy stihnete „zelenou vlnu“. Semafor totiž musí disponovat speciálním snímačem, který zachycuje blížící se vůz a vyhodnocuje potřebné údaje, které pak pošle zpět do vozu, kde je zpracuje elektronický systém. Semafory vybaveny tímto snímačem najdeme zatím pouze v „rodném městě” automobilky čtyř kruhů - v Ingolstadtu, ovšem zájem začíná projevovat stále více měst. Na druhou stranu ale pochybujeme, že podobný systém se k nám dostane dříve než do dvou nebo tří let.

Automobilka po prvních úspěšných testech spouští další kolo, kde se dvacítka vozidel vybavených tímto systémem vydá do ostrého provozu, samozřejmě jen v Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázek
Audi Travolution System
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky